Säästyykö linja 15 sittenkin? – Pispalanharjun ja Vesilahden bussilinjat laitettiin vielä uuteen valmisteluun

Tampereen-Oriveden ja Lempäälän-Sääksjärven-Hervannan reiteille järjestetään avoin tarjouskilpailu kahden vuoden liikennöinnistä.

Ossi Ahola/aamulehden arkisto
Säästyykö linja 15 sittenkin? – Pispalanharjun ja Vesilahden bussilinjat laitettiin vielä uuteen valmisteluun

Lakkautusuhan alla oleva Tampereen Pispalanharjun linja 15 palautettiin vielä valmisteluun.

Jorma HuovinenAamulehti

Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta palautti torstai-iltana vielä uuteen valmisteluun lakkautusuhan alla olevan Tampereen Pispalanharjun linjan 15 ja Vesilahdelle ulottuvan linjan 55.

Talvikauden 2018–2019 linjamuutoksista osa hyväksyttiin lautakunnassa esitetyllä tavalla.

Lautakunnan jäsen Matti Rainio (sd.) ehdotti palautettavaksi kokonaisuuden linjojen 14, 15 ja 35 osalta.

Linja 14 ajaa Petsamo–Keskustori–Tampereen messu- ja urheilukeskus–Pirkkalan Pere väliä.

Linjan 15 reitti kulkee tällä hetkellä reittiä Järvensivu–Keskustori–Pispalanharju ja kaudelle 2018–2019 reitiksi esitettiin Petsamo–Rautatieasema–Järvensivu.

Linja 35 puolestaan liikennöi Multisillasta Keskustorin kautta Reuharinniemeen. Uudessa esityksessä se oli lyhennetty Multisilta–Keskustori -reitiksi.

Joukkoliikennelautakunnan vesilahtelainen jäsen Miia Rajala (kesk.) sai läpi esityksensä, että linja 55 Narva–Vesilahti–Lempäälä–Keskustori palautettaisiin uuteen valmisteluun.

Tarjoajille annetaan enemmän vapauksia

Lautakunta päätti järjestää avoimen tarjouskilpailun linjareittien 95 Tampere–Orivesi ja 58 (Lempäälä)–Sääksjärvi–Hervanta liikennöinnistä 9.8.2018–11.8.2020.

Tarjouskilpailuun sisällytetään optiomahdollisuus sopimuskauden jatkamisesta yhdellä vuodella.

Kilpailutuksessa noudatetaan bruttoperiaatetta lipputulojen ja reitin määrittämisen osalta, mutta aiemmista kilpailutuksista poiketen tarjoajille annetaan enemmän vapauksia vuorojen aikataulun suunnittelussa sekä liikenteessä käytettävän kaluston osalta.


Lue myös nämä


Kommentit (8)

  • Yks kuski

    ”Ei taida yksikään TKL:n joukkoliikennesuunnittelija kulkea bussilla töihin, eikä ainakaan vaihdolla. Ja sen näkee lopputuloksesta!”

    TKL ei kylläkään näitä linjoja tai aikatauluja suunnittele vaan se on Tampereen seudun joukkoliikenteen hommia, ja lopulliset päätökset tekee joukkoliikennelautakunta. TKL vain ajaa Paunun ja muiden yksityisten rinnalla niitä linjoja mitkä joukkoliikenne niiltä tilaa.

  • Nimetön

    ”Ei taida yksikään TKL:n joukkoliikennesuunnittelija kulkea bussilla töihin, eikä ainakaan vaihdolla. Ja sen näkee lopputuloksesta!”

    Kuinka vaikeaa voi olla oppia, että TKL:llä ei ole mitään sanottavaa linjareittien tai aikataulujen suunnittelussa? Vastahan nykyiseen tilaaja-tuottaja -malliin on 12 vuotta sitten keväällä 2006 siirrytty. Älkää hyvät ihmiset haukkuko toisia, jos ette asioista mitään tiedä.

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Pääaiheet

Sammio