Saara TunturiAamulehti

Mies yritti lyödä nyrkillä linja-auton kuljettajaa Pyynikintorilla Tampereella maanantai-iltana puoli yhdeksän jälkeen. Kun poliisipartio pääsi paikalle, epäilty oli ehtinyt pois paikalta. Myöhemmin illalla Sisä-Suomen poliisi sai ilmoituksen, että Tampereen Kaupunkiliikenteen varikolla Jokipohjantiellä joku oli ajanut henkilöautolla päin linja-autoa.

Rikoskomisario Markku Laakso Sisä-Suomen poliisista sanoo, että poliisi epäilee kummankin teon taustalla olevan yksi ja sama henkilö. Miestä ei ole vielä tavoitettu.

Laakso sanoo, että kummassakaan tapauksessa kukaan ei loukkaantunut. Laakson mukaan epäilty ei osunut lyönnillään linja-auton kuljettajaan.

–Tapahtumien kulun selvittäminen on kesken. Se, mitä on tapahtunut ja miksi on tapahtunut, selventyy tutkinnan edetessä. Kummallista käytöstä, tutkintaa johtava Laakso sanoo.

Laakso ei ota kantaa siihen, millä nimikkeillä tekoja tutkitaan. Ne tarkentuvat, kun tutkinta etenee.


Kommentit (13)

  • Nimetön

    ”Hätäkutsunappi??
    Oikenko tosissasi luulet että pahoinpitelijä jää bussiin odottaman että joku stewari tulee tunnin päästä hätäkutsunapin painamisesta katsomaan tilannetta? Ja mitä sitten vaikka jäisikin. Ei stewarit saa ketään pidättää.
    Ja miksi liikenteen tilaajan pitäisi järjestää yhtään mitään? Ei sillä ole kuin yksi linja-autonkuljettaja palkkalistallaan. Eikä hänkään aja linja-autoa vaan toimii suunnittelutehtävissä nykyisin.”

    Oikeinko tosissasi kuvittelet, että se hätänappi on tarkoitettu sitä varte? Sillä saadaan uhatuksi joutuneelle kuljettajalle mahdollisimman nopeasti apua paikalle. Siitä kuule on aika vaikea kuskin jakkaralta karata mihinkään, jos joku päättää päälle käydä. Ihan vartijat saa tehdä kansalaispidätyksen kuten kuka tahansa muukin, joten turha siitä on mutuilla.

  • Tilausajokuljettaja

    ”Hätäkutsunappi??
    Oikenko tosissasi luulet että pahoinpitelijä jää bussiin odottaman että joku stewari tulee tunnin päästä hätäkutsunapin painamisesta katsomaan tilannetta? Ja mitä sitten vaikka jäisikin. Ei stewarit saa ketään pidättää.
    Ja miksi liikenteen tilaajan pitäisi järjestää yhtään mitään? Ei sillä ole kuin yksi linja-autonkuljettaja palkkalistallaan. Eikä hänkään aja linja-autoa vaan toimii suunnittelutehtävissä nykyisin.”

    Kyllä, hätäkutsunappi, samaan tapaan kuin takseissa ja kuten sanoin aiemmin myös HSL:n busseissa.

    Miksi HSL on tehnyt hätäkutsujärjestelmän jos sitä ei tilaajan tarvitsisi tehdä? Tilaajan järjestämänä nappi toimii samalla tavalla joka liikennöitsijän bussissa ja muidenkin liikennöitsijöiden kuljettajat voivat nähdä hätäkutsun vaikkapa gps-järjestelmän ruudulla, kun taas liikennöitsijöiden itse järjestämänä nappi olisi erilainen jokaisella eikä näkyisi firmarajojen yli.

    Jos muut Nysse-kuljettajat näkisivät hätäkutsun niin he voisivat pysähtyä kohdalle ja mennä apuun. Vartijan ei tarvitsisi tulla paikalle vaan kutsu välitettäisiin gps-tiedon kera hätäkeskukseen ja/tai poliisille. Jos kuljettaja ei esim itse pysty soittamaan häkeen niin hän saattaa kuitenkin pystyä painamaan hätänappia ja tämän johdosta poliisi voisi tulla paikalle vaikkei kuljettaja itse olekaan apua soittanut.

    En ymmärrä mikä siinä hätänapissa niin paha on. Jos ja kun se toimii taksissa, ja Helsingin seudulla, niin miksei se toimisi täällä?

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Pääaiheet

Sammio