Nordean verkkopankissa oli Euroopan laajuinen häiriö – asiakas oikeutettu joissain tapauksissa korvauksiin - Uutiset - Aamulehti

Nordean verkkopankissa oli Euroopan laajuinen häiriö – asiakas oikeutettu joissain tapauksissa korvauksiin

Häiriö koski Suomen lisäksi muita Pohjoismaita ja levisi myös Baltiaan. Nordean mukaan vika on nyt pääosin jo korjattu.

Viimeksi ongelmia ilmeni kesäkuun lopussa.

23.2.2020 10:15 | Päivitetty 23.2.2020 16:34

Osassa Nordean verkkopankin ja mobiilipankin palveluita oli sunnuntaiaamusta alkaen häiriöitä. Ongelmia oli verkkopankkiin kirjautumisessa ja tunnistautumisessa. Kortilla pystyi maksamaan normaalisti.

– Kyseessä on tosiaan häiriö verkkopankissa ja mobiilipankissa. Korjaustyöt käynnissä, viestitti Nordean viestintäjohtaja Satu Malkamäki sunnuntaina.

Häiriön syy saatiin paikannettua ja vika korjattua sunnuntaina iltapäivällä. Nordea tiedotti asiasta kolmen jälkeen:

– Nordean mobiilipankkiin ja verkkopankkiin pääsee jälleen kirjautumaan normaalisti. Myös tunnistautuminen toimii. Osassa tilitietoja sekä Omapostissa saattaa edelleen esiintyä tilapäisiä häiriöitä. Nordea pahoittelee asiakkailleen aiheutunutta haittaa.

Aiemmin sunnuntaina Nordea kertoi Twitterissä, että asiakas voi pitkään jatkuneen häiriön vuoksi jättää korvauspyynnön myöhemmin verkko- tai mobiilipankin kautta.

Ruotsin Yleisradio SVT kertoi, että myös muissa Pohjoismaissa on laajoja häiriöitä Nordean palveluissa. Iltalehteen yhteyttä ottaneen lukijan mukaan häiriöitä verkkopankin toiminnassa oli myös Latviassa.Osassa Nordean verkkopankin ja mobiilipankin palveluita oli sunnuntaiaamusta alkaen häiriöitä. Ongelmia oli verkkopankkiin kirjautumisessa ja tunnistautumisessa. Kortilla pystyi maksamaan normaalisti.

Päivitetty 23.2. kello 16.33: Päivitetty tieto, että häiriöt ovat ohi.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut