Nordean Tampereen-pääkonttorissa vastataan asiakkaiden puheluihin ympäri Suomen ja välillä pankkialan ammattilainenkin saattaa herkistyä kyyneliin – ”Tämä on palkitsevaa työtä”
Nordean Tampereen-pääkonttorissa työskentelee 200 pankkialan ammattilaista, joilta viikoittain tuhannet asiakkaat ympäri Suomen saavat apua tarpeisiinsa. Asiakkaiden kohtaaminen on pankkityön suola.
Varainhoitaja Juuso Niemelä, palveluneuvoja Anna Mari Halla-aho, asiakasvastuullinen johtaja Lauri Eloranta ja rahoitusasiantuntija Pia Salo työskentelevät eri tavoin ihmisten ja heidän varojensa parissa. Nyt he kertovat, millaista heidän työnsä on Pohjoismaiden suurimmassa pankissa Nordeassa. Kuva: Toni Repo / Aamulehti
Kalevantien Technopoliksen kuudennessa kerroksessa on rauhallista.
Nordean Tampereen-pääkonttorin neuvotteluhuoneista valtaosa on tyhjillään, sillä asiakastapaamiset hoituvat nykyään pitkälti verkossa. Monet työntekijöistäkin työskentelevät osan viikosta etänä.