Unohda neuvo ”istu selkä suorassa” – Ryhdillä ei ole suurta merkitystä, ja jopa röhnötys voi suojata kivuilta paremmin kuin suora asento

Suora ryhti voi kuitenkin kohottaa mielialaa. Tärkeintä on vaihtelu.

Ylhäällä vasemmalla näkyvä suora ryhti kytkeytyi australialaisessa tutkimuksessa kaikkein eniten niskakipuihin. Rennommat asennot – kuvissa vihreällä ja keltaisella pohjalla – suojasivat nuoria naisia paremmin kivuilta. Toiseksi eniten kipuja liittyi sinisellä pohjalla esitettyyn asentoon.

11.4. 8:04

”Istu selkä suorassa! Röhnötys pilaa ryhdin ja saa niskan ja selän kipeäksi.”

Tähän tapaan vanhemmat ovat ojentaneet lapsiaan vuosikymmenten ajan. Huoli väärän asennon haitoista elää yhä vahvana, kun sekä lapset että aikuiset kyhjöttävät kännykän tai tietokoneen ääressä päivittäin helposti tuntikausia.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut