Stressaako? Syy ja apu saattaa löytyä autonomisesta hermostosta – Katso helpot vinkit, miten hermostoa voi tasapainottaa ja samalla vähentää ylikuormitusta

Ylikuormitustilassa hermoston toiminta häiriintyy, ja oireet ilmenevät monilla tavoilla sekä kehossa että mielessä. Psykofyysinen fysioterapeutti ja terveystieteiden maisteri Mikko Patovirta näyttää, millaisilla harjoitteilla ylivireystilan voi ottaa hallintaan.

Mikko Patovirta perusti Bodymind-yrityksen vuonna 2004. Patovirta havahtui kehon ja mielen yhteyteen saatuaan itse burn outin.

19.12.2021 7:59 | Päivitetty 20.5. 10:59

Aamulehti

Olo on levoton ja hermostunut, keho tuntuu jännittyneeltä, keskittymiskyky ja työmuisti ovat heikentyneet. Palautuminen on vaikeaa ja nukkuminen ei tahdo onnistua. Voimakkaat tunnetilat viriävät helposti, ärtyneisyys ja itkuherkkyys ovat läsnä. Muun muassa näin Mikko Patovirran vastaanotolle tulevat kuvailevat stressin oireita.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut