900 Tampereen kotihoidon asiakasta sai saman laskun kahdesti – Toimi näin, jos ehdit maksaa tuplasti - Tampere - Aamulehti

900 Tampereen kotihoidon asiakasta sai saman laskun kahdesti – Toimi näin, jos ehdit maksaa tuplasti

Syynä oli kaupungin mukaan tekninen järjestelmävirhe. Jos laskun ehti jo maksaa kahdesti, asiakas voi vaatia rahojen palautusta.

25.11. 21:36

Aamulehti

Osa Tampereen kotihoidon asiakkaista on saattanut ihmetellä viime viikolla, miksi laskuja on vaikuttanut tulevan tavallista enemmän. Noin 900 kaupungin kotihoidon asiakasta sai Tampereella samansisältöisen laskun kahteen kertaan 17. ja 18. marraskuuta. Syynä oli tekninen järjestelmävirhe, kaupunki tiedottaa.

Kahteen kertaan lähetetyissä laskuissa on sama laskun päivämäärä, numero, summa ja maksuviite. Laskujen eräpäivä on 8.12.2021.

Tuplalaskuja lähetettiin virheellisesti sekä paperisia että e-laskuja saaville asiakkaille sekä noin 150 suoramaksulla maksavalle.

Jos on saanut ylimääräisen laskun, sen voi yksinkertaisesti jättää maksamatta ja hävittää. Jos laskun on jo ehtinyt maksaa, kaupunki neuvoo olemaan yhteydessä Monetra Pirkanmaa -yhtiöön, joka hoitaa Tampereen kaupungin laskutusta.

Monetralle tulee ilmoittaa asiakasnumero tai sen asiakkaan nimi, kenen laskusta on kyse sekä tilinumero, jolle haluaa palautuksen. Jos tilinumeroa ei ilmoiteta ennakkoon, laskutusyritys kysyy tilinumeroa kirjeitse. Ylimääräinen maksu palautetaan asiakkaan tilille, kun tiedot on toimitettu.

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut