Nordean maksuhäiriö on ohitse, osa maksuista on saatu palautettua asiakkaille

Osa Nordean asiakkaista ei saanut aamulla maksuja tai palkkoja tililleen. Nordean mukaan korttimaksaminen, verkko- ja mobiilipankki toimivat normaalisti, mutta maksut voivat kirjautua viiveellä.

20.12.2022 7:51 | Päivitetty 20.12.2022 16:40

Aamulehti

Nordean palveluissa ollut häiriö on saatu korjattua, tiedottaa Nordea asiakaspalvelu twitterissä. Osa maksuista on saatu palautettua, ja loput pyritään saaamaan tileille mahdollisimman pian.

Nordealla oli aamusta alkaen häiriö, joka vaikutti siihen, että maksut ja palkat kirjautuivat tileille viiveellä.

Aiemmin Nordealta kerrottiin, että häiriön syy on tiedossa ja sitä korjataan. Osaa suomalaisista asiakkaista haittaava ongelma huomattiin aamuyöllä.

Kyseessä ei ole verkkohyökkäys. ”Häiriön syytä emme voi valitettavasti tarkemmin avata”, kertoo Nordean konserniviestintä sähköpostivastauksessaan.

Verkko- ja mobiilipankki toimivat normaalisti, maksut voivat kirjautua viiveellä, korttimaksaminen toimii normaalisti, sanottiin pankista.

Nordea kertoi puolen päivän jälkeen Twitterissä, että jos häiriö on aiheuttanut taloudellista menetystä, ne korvataan tapauskohtaisesti.

”Käsittelemme vahingonkorvausvaatimukset huolellisesti ja mahdollisimman nopeasti. Lomake ja ohjeet vahingonkorvausten hakemiseen julkaistaan osoitteessa nordea.fi/ajankohtaista viimeistään keskiviikkona 21. joulukuuta”, sanoo Nordean asiakaspalvelu tviitissään.

Nordealla on Suomessa noin miljoona aktiivista henkilöasiakasta.

Päivitys 10.12.kello16.39: Päivitetty uusimmat tiedot häiriön päättymisestä.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut