Matti Varpula laajensi Mustista ja Mirristä menestyneen ketjun franchising-yrittäjien avulla Tampereelta ja myi sen – Nyt yritys on Euroopan suurimpia ja mallista halutaan luopua
Mustilla ja Mirrillä on Suomessa 16 yrittäjävetoista myymälää. Ketjun perustaja Matti Varpula osti aikoinaan ensimmäisen myymälän Tampereelta ja alkoi sitten kasvattaa ketjua. Aamulehti kysyi, millaisia mietteitä ketjun kasvaminen ja franchising-yrityksistä luopuminen hänessä herättävät.
Matti Varpulan (vas.) perustamalla Musti ja Mirri -ketjulla on tällä hetkellä Pirkanmaalla yli kymmenen myymälää. Sonja Kalkamo (oik.) työskentelee Ratinassa sijaitsevassa liikkeessä. Varpula on kuvattu liikkeensä edessä vuonna 2005. Hän myi liiketoiminnan vuonna 2010. Kuva: Jaana Vaahtio, arkistokuva / Enna Rautiainen, Aamulehti
Tampereella alunperin perustetun suositun lemmikkiketju Mustin ja Mirrin nykyinen emoyhtiö Musti-Group aikoo kasvaa kymmenillä myymälöillä.
Yhtiö ilmoitti toukokuussa halukkuutensa ostaa Suomen Musti ja Mirri -franchising-myymälät. Kaikista Mustin ja Mirrin tämänhetkisestä 131 myymälästä Suomessa 16 toimii edelleen franchising-periaatteella.