Aamulehti
Tampereella kauppakeskus Ratinaan aukeaa uusi ravintola. Salaattiannoksia myyvän Super Bowl -ravintolan on tarkoitus avata ovensa ennen vappua, kertoo ketjun 22-vuotias toimitusjohtaja Ari Suhonen.
Super Bowlilla on nykyisellään ravintolat Hietalahden kauppahallissa Helsingissä ja Ainoa-kauppakeskuksessa Espoossa. Ratinaan tuleva ravintola on ketjun kolmas.
Super Bowl avataan kauppakeskuksen pohjakerrokseen Fafa’s-ravintolan viereen. Suhonen kuvailee tilaa kompaktiksi, minkä vuoksi asiakaspaikat sijoitetaan ravintolaa vastapäätä liukuportaiden alle.
Ravintolaan etsitään noin kahdeksaa uutta työntekijää. Työhaastattelut ovat tällä hetkellä kesken. Suhonen arvioi, ettei pikaruokaravintoloita vaivannut työvoimapula vaikeuta rekrytointia.
”Meillä ei ole vielä Tampereelta kokemusta, mutta uskon, että ravintolamme olisi esimerkiksi nuorelle helppo työpaikka. Aikaisemmatkin rekrytoinnit ovat menneet hyvin, ja olemme saaneet viestejä, että ihmiset haluaisivat tulla meille töihin. Emme siis ole kärsineet pahemmin työvoimapulasta.”
Lue lisää: Pikaruokaravintoloiden pahin työvoimapula on takana päin: ”Ennätysmäärä kesätyöhakemuksia”
Yritys on saanut sosiaalisen median kautta pyyntöjä avata ravintola Tampereelle, Suhonen kertoo. Hän näkee potentiaalia Ratinan kauppakeskuksessa ja kehittyvässä Tampereen kaupungissa.
”Haluamme tehdä Super Bowlista Suomen laajuisen ketjun. Ensimmäinen askeleemme on laajentua Tampereelle.”
Miten salaattiravintola sopii Tampereen kaltaiseen siipikaupunkiin? Suhosen mielestä varsin hyvin.
”Salaattimme on vähän terveellisempi vaihtoehto siiville, jos ei niitä jaksa aina syödä. Meiltähän löytyy myös kana-annos.”
Ravintola lupaa tuoreutta
Super Bowlin ruokalistalla on kahdeksan erilaista salaattiannosta, jotka koostuvat maustetusta kvinoasta tai mustasta riisistä ja salaattipedistä sekä erilaisista kasviksista ja täytteistä, kuten katkaravusta tai lohesta. Listalta löytyy myös vegaaninen annos. Punaista lihaa listalla ei sen sijaan ole. Vakioannosten lisäksi ravintolassa on kuukausittain vaihtuva salaattiannos.
Ravintolan tavoitteena on tarjota mahdollisimman tuoreita annoksia: raaka-aineet esivalmistellaan, marinoidaan, keitetään ja leikataan itse. Myös osa kastikkeista, kuten jogurttipohjaiset kastikkeet valmistuvat ravintolan keittiössä.
Kiireisimmille asiakkaille on myös mukaan otettavia annoksia valmiina ravintolan kylmähyllyssä.
Super Bowl -ketju perustettiin Helsingissä vuonna 2016, ja toimitusjohtaja Suhonen on ollut siellä töissä vuodesta 2017. Vuonna 2020 hän osti ketjun ja uudisti yrityksen brändin.
Yritys on mukana tuoreella Diili-ohjelman kaudella. Super Bowl -ketjusta kerrotaan ensi maanantain jaksossa, hän vinkkaa. ”Sieltä tarkemmin näkee, mitä me oikeasti tehdään.”
Diiliä näyttävä Nelonen ja Aamulehti kuuluvat Sanoma-konserniin.