Nokian kaupungin uusi slogan on "Täällä syntyy uutta". - Pirkanmaa - Aamulehti

Nokian kaupungilla on nyt uusi slogan ja logo – "Täällä syntyy uutta", kehuu kaupunki

Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen esittelee Nokian kaupungin uutta tunnusta.

8.1.2019 15:57 | Päivitetty 8.1.2019 16:00

Nokian kaupunki julkisti tänään uuden brändi-ilmeensä. Kaupunki ottaa käyttöön uuden tunnuksen, sloganin sekä visuaalisen ilmeen.

Uuden tunnuksen pohjana on iso N-kirjain. Siitä on löydettävissä kaupungin siluetti, joka on ylöspäin suuntautuva ja kasvava, kuten Nokian kaupunki. Sininen väri ja muotojen elävyys kuvastavat ympäröiviä vesistöjä sekä kaupunkia halkovaa Nokianvirtaa.

Nokian kaupungin uusi tunnus.

(Juttu jatkuu kuvan jälkeen)

Nokian kaupungin uusi slogan on "Täällä syntyy uutta".

(Juttu jatkuu kuvan jälkeen)

Taustalla uusi strategia

Muutoksen taustalla ovat vuonna 2017 vahvistettu Nokian kaupungin uusi strategia sekä kilpailukyvyn ja kaupunkimarkkinoinnin kehittäminen.

–Brändistrategia tukee osaltaan visiotamme elinvoimaisesta ja ekologisesta kaupungista. Ydinviestimme keskittyvät kaupunkimaisuuteen ja keskustan kehittämiseen sekä erinomaiseen sijaintiimme ja sujuviin liikenneyhteyksiin. Haluamme myös kertoa Nokian ainutlaatuisesta järviluonnosta sekä bio- ja kiertotalouden edelläkävijyydestä, kuvailee kaupunginjohtaja Eero Väätäinen.

Edellinen visuaalinen ilme vuodelta 2010

Nokian kaupungin edellinen visuaalinen ilme oli lähes kymmenen vuoden takaa. Brändi-ilmeen uudistus toteutettiin yhdessä tarjouskilpailun voittaneen mainostoimisto Villivisio Oy:n kanssa.

–Nokian kaupungin uusi visuaalinen ilme rakentuu brändistrategiatyön päälle. Ekologisuus, kaupunkimaisuus, avarakatseisuus, kotiseutuylpeys ja yhdessä tekeminen antavat ilmeelle perustukset. Tunnus, yhdessä värien, muotokielen ja graafisten elementtien kanssa, päivittää Nokian kaupungin visuaalisen ilmeen tähän päivään, taustoittaa Villivisio Oy:n luova johtaja Karri Gardemeister.

Kaupunkilaisille uusi ilme näkyy heti verkkosivuilla sekä kuluvan vuoden aikana muun muassa Hyvä Asukas -tiedotuslehdessä, markkinointiviestinnässä sekä tapahtumissa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos