Miksi muualla toimii raiteilla se, minkä sanotaan olevan Tampereella mahdotonta? – Väylävirasto, VR, kaavoitus ja pormestari vastaavat lähijunaväitteisiin - Pirkanmaa - Aamulehti

Miksi muualla toimii raiteilla se, minkä sanotaan olevan Tampereella mahdotonta? – Väylävirasto, VR, kaavoitus ja pormestari vastaavat lähijunaväitteisiin

Eri aikoina rakennetuista seisakkeista voi olla malliksi Tampereen tuleville seisakkeille. Katso esimerkit siitä, miten arki toimii Kotkassa, Nurmeksessa, Savonlinnassa ja Orivedellä.

Oriveden keskustan seisake vuodelta 2007 palvelee Tampereelta liikennöivän taajamajunan asiakkaita.

15.7.2020 6:09 | Päivitetty 15.7.2020 7:50

Aamulehti

Lähijunaliikenteen suunnittelussa vauhti näyttää hyytyvän Tampereella, vaikka lähijunista on oltu varsin yhtä mieltä. Poliitikkojen ja viranhaltijoiden ajatukset seisakkeiden paikoista kulkevat ristiin.

Viime elokuussa yleiskaavapäivitystä varten päätettiin teettää vielä yksi selvitys. Sen teki Ramboll Finland oy, joka kirjasi kuusi seisaketta toteuttamiskelvottomiksi. Näitä ovat Kalkunvuori, Mediapolis, Santalahti, Amuri, Ranta-Tampella ja Vuohenoja.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos