Tuomi Logistiikka: Olemme hyvin pahoillamme virheestä ja pyrimme varmistamaan, ettei vastaavaa tapahtuisi enää jatkossa

Kehitämme asiakaspalveluamme jatkuvasti ja pidämme saamaamme palautetta ensiarvoisen tärkeänä, kirjoittaa

18.1. 19:00

Tuomi Logistiikka toimii Pirkanmaan hyvinvointialueella tukipalveluorganisaationa, jonka vastuulla on muun muassa välittää yhteiskunnan tukemien kuljetuspalvelujen kuljetuksia niitä tarvitseville asiakkaille. Päätökset asiakkaiden oikeuksista tuettuihin kuljetuksiin tehdään Pirkanmaan hyvinvointialueen organisaation sisällä.

Lue lisää: Koululainen istui pakkasessa pyörätuolissa ja odotti taksia – eikä ollut ensimmäinen kerta

Maanantai 9.1.2023 oli päivä, jolloin koululaisten joululomat päättyivät ja muutoinkin arki alkoi vuodenvaihteen pyhien jälkeen suuremmalla teholla. Tämä näkyi myös kuljetuspalveluissamme ruuhkapiikkinä, kun samanaikainen tarve ihmisten liikkumiselle ja täten myös yhteiskunnan tukemille kuljetuksille eskaloitui heti aamusta. Kuljetustenohjauskeskuksemme puhelinlinjat ruuhkautuivat pahoin aamun kiireisimpinä tunteina ja jonotusaika saattoi paikoitellen olla jopa toistakymmentä minuuttia. Resursoinnistamme huolimatta, emme pystyneet palvelemaan asiakkaitamme asiakaslupauksemme mukaisesti, vaan osalle asiakkaistamme tilanne aiheutti kuljetusten viivästymistä sekä turhaa odottelua.

Mielipidekirjoittaja kirjoittaa, että selvittäessään kuljetustenohjauskeskuksestamme asiakkaan taksin tulematta jäämistä, oli heille sanottu, että asiakkaalla on vanhentunut kuljetuspäätös ja tästä johtuen taksi ei ollut kyseisenä aamuna saapunut. Asia ei kuitenkaan tarkemman selvityksemme perusteella mennyt näin, vaan palveluneuvojallemme oli tapahtunut inhimillinen virhe.

Tuomi Logistiikka otti käyttöön uuden kuljetusten tilausjärjestelmän marraskuussa 2022. Järjestelmän käyttöönotossa siirrettiin aikaisemmasta järjestelmästä massa-ajoina asiakkaidemme kuljetustietoja uuteen järjestelmään. Vanhassa järjestelmässämme matkapäätöksiä tehtiin lukuvuoden ajaksi kahdessa erässä (syksy/kevät), joista nyt jälkimmäinen päätös oli valitettavasti jäänyt päivittymättä uuteen järjestelmäämme. Asiakkaamme huoltaja oli omalta osaltaan hoitanut sopimusasian ajallaan kuntoon.

Olemme hyvin pahoillamme tästä virheestä ja pyrimme varmistamaan, ettei vastaavaa tapahtuisi enää jatkossa. Tuomi Logistiikan kuljetuspalveluihin liittyvät palautteet tulee antaa yksilöidyin tapahtumatiedoin palautekanaviimme, jotta pääsemme tarkemmin tutkimaan tapauksia ja puuttumaan niihin välittömästi. Kehitämme asiakaspalveluamme jatkuvasti ja pidämme saamaamme palautetta ensiarvoisen tärkeänä.

Toivomme, että jatkossa kirjoittajan läheisen, kuten myös muiden asiakkaidemme kyydit sujuisivat mutkattomasti ja sovituissa aikatauluissa.

Päivi Ylitie

palvelupäällikkö henkilökuljetuspalvelut, Tuomi Logistiikka Oy

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut