Jonotin 27 minuuttia terveydenhuollon numeroon – maksu juoksi koko ajan

10.9. 4:30

Soitin 2.9. terveydenhoidon 23-loppuiseen "palvelunumeroon". Automaattinen miesääni ilmoitti minun olevan jonossa toisena. Siis odottamaan ilmeisen pian koittavaa vuoroani!

Odotin. Ja odotin. Ja odotin. Kaikkiaan 27 minuuttia.

Soittooni sitten lopulta vastannut elävä, mutta nimetön naisääni ei osannut kertoa, miksi jonotus kesti niin pitkään, Eikä sitäkään, montako heitä siellä oli puhelimeen vastaamassa. Ainoa häneltä saamani tieto oli terveyskeskuksen puhelinnumero, johon minun olisi pitänyt soittaa "palvelunumeron" sijasta.

Soitin siis paikallisen terveyskeskuksen numeroon. Josta luvattiin soittaa takaisin. Takaisinsoittoa ei ole kuulunut, eli terveyskeskus on ilmeisesti deletoinut perjantain puhelut.

Minulta meni siis kaikkiaan puoli tuntia aikaa, ja ainoa hyötyjä minun ajastani oli operaattori.

Koska en ilmeisestikään ole ainoa veronmaksaja, joka on odottanut odottamistaan "jonossa toisena" ja koska operaattorin maksu juoksee koko odottamisen ajan, tulee väkisinkin mieleen kysymys, millaisia voittoja operaattorit mahtavat kääriä tällaisista julkisista palveluista?

Tellervo Tuominen

Tampere

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut