Palveluliikenteen ajaja vastaa: Asiakkaita kuunnellaan

13.6. 5:00

Palveluliikenne on rakennettu turvaamaan ovelta ovelle -kuljetus lähipalveluiden pariin matkustajille, joille tavallisen joukkoliikenteen käyttäminen on haasteellista.

Palveluliikenteen autoille on määritetty toiminta-alueet, joilla autot liikkuvat. Toiminta-alueen sisällä asiakkaat voivat pyytää kuljetusta haluamaansa kohteeseen, kuten esimerkiksi uimahalliin, postiin, pankkiin tai läheiseen ruokakauppaan, vaikka kaikkia eri harrastus- ja asiointipaikkoja ei olisikaan aikatauluissa nostettu erikseen esiin.

Asiakkaiden toiveet pyritään huomioimaan myös vuodenaikojen mukaan: kesällä toiveina on ollut esimerkiksi toreille tai siirtolapuutarhoihin pääsy, talvisin taas joulukonsertteihin sekä hautausmaille kulkeminen.

Asiakkaiden toiveita pyritään mahdollistamaan aikatauluihin aina, kun se on mahdollista. Lisäreittien suunnittelussa pääsääntönä pidetään sitä, että palveluliikenteen normaali tarjonta ei kärsi mahdollisista lisälenkeistä, vaan asiointiyhteyden palvelutaso säilyy.

Palveluliikennettä pyritään jatkuvasti kehittämään asiakaslähtöisesti. Toukokuussa palveluliikenteessä on ollut käynnissä asiakastyytyväisyyskysely, jonka tuloksia tullaan hyödyntämään palvelun tulevia reittejä ja aikatauluja suunniteltaessa.

Ellinoora Tuusa

kuljetuspäällikkö, Tuomi Logistiikka Oy

Lue myös: Eläkeläinen moittii Pali-palvelua

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut