Sähköpostioperaattori ja pankki voitava vaihtaa samoin kuin puhelinliittymä nykyisin

21.5. 4:30

Yksityinen yritys voi sulkea asiakaspalvelunsa täysin työtaistelutoimiin vedoten? Itseltäni lakkasi Elisan sähköposti toimimasta. Eikä asiakaspalvelua asian selvittämiseksi ole saatavilla.

Toki on muitakin sähköpostiosoitteita, mutta kun se nimenomainen sattuu olemaan se, joka on monien muiden palveluiden käyttäjätunnuksena, yhteys niihinkin katoaa osin tai jopa kokonaan. Pienyrittäjälle kyse ei ole pelkästään pienestä epämukavuudesta, vaan elinkeinosta ja varsin suuresta haitasta sille.

En ihannoi Yhdysvaltain tai muiden maiden oikeusjärjestelmiä, mutten pidä hyvänä tätäkään. Yritys voi käytännössä seuraamuksitta aiheuttaa suurta haittaa pitkäaikaisille asiakkailleen, ja kotimaisen käytännön mukaan vastuu yleensä rajoittuu enintään palvelusta maksettuun hintaan, vaikka haitta ja aiheutuvat vahingot olisivat aivan eri mittaluokassa.

Olisiko aika ryhtyä toimiin, joilla sähköpostit ja laajakaistayhteydet vapautettaisiin aidosti kilpailulle? Kuten osin sähkön (myynnin) osalta tehty, mutta mieluusti vielä paremmin. Puhelinliittymien osaltahan tämä on jo saatu varsin hyvin toimimaan.

Kun vauhtiin pääsin, olisiko hyvä avata myös pankkipalvelut samaan tapaan kehittäen järjestelmä, jossa myös niiden tuottajan voisi vapaasti vaihtaa, luopumatta itselle ja asiakkaille tutuista tilinumeroista?

Timo Lehtonen

yrittäjä, Nokia

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut