Lukijalta: Taksi Tampere vastaa arvosteluun - Lukijalta - Aamulehti

Taksi Tampere vastaa arvosteluun: ”Edelleen ruuhkia voi ilmetä satunnaisesti, pääosin tilanne on hallinnassa”

24.6.2021 7:00

Vastaan Pirkko Lindbergin (AL 18.6.) Aamulehdessä julkaistuun mielipidekirjoitukseen haasteistaan tilata taksia Taksi Tampereen asiakaspalvelun tai mobiiliapplikaation kautta. Tavoitteenamme on aina luotettava ja turvallinen taksikyyti ja kyseisessä tilanteessa palvelulupauksemme ei ole toteutunut.

Taksi Tampereen liikkumisen ratkaisut ja kuljetuspalvelut tuottaa vuonna 1990 perustettu Tampereen aluetaksi oy, jonka omistaa sataprosenttisesti osakasautoilijat. Taksi Tampereen kuljettajat hoitavat yli kaksi miljoonaa taksikyytiä vuodessa.

Lue lisää: Taksin luotettavuus heikentynyt – myöhästyin junasta, kun taksin puhelinkeskus oli kaatunut ja kännykän appikaan ei toiminut

Keväällä 2021 Taksi Tampere astui uuteen aikakauteen ja uudisti kaikki järjestelmänsä vanhojen järjestelmien tultua tiensä päähän. Järjestelmäuudistuksen yhteydessä kohtasimme yllättäviä teknisiä haasteita. Tämä aiheutti ruuhkautumista puhelinlinjoissamme.

Edelleen ruuhkia voi ilmetä satunnaisesti, pääosin tilanne on kuitenkin hallinnassa. Teemme jatkuvasti töitä, jotta saamme palvelutasomme vastaamaan palvelulupaustamme. Olemme muun muassa rekrytoineet taksikeskukseemme merkittävästi uutta henkilöstöä parantaaksemme asiakaspalvelumme laatua ja nopeutta.

Meillä on yli 15 eri palvelulinjaa, kuten esimerkiksi Tilaa taksi -linja tai Tilaa Kela-taksi -linja. Yksi työntekijä ei kuitenkaan hoida kaikkia linjoja vuoronsa aikana, vaan linjat on jaettu vuorokohtaisesti usealle henkilölle. Yhdellä työntekijällä saattaa kuitenkin olla useampi linja hoidettavana vuoron aikana.

Järjestelmäuudistuksemme tavoitteena oli muun muassa tarjota asiakkaillemme mobiiliapplikaatio, jossa taksin tilaaminen on entistä helpompaa ja taksien saatavuus parempi. Mobiiliapplikaation käytössä ilmeni alussa teknisiä haasteita, jotka nyt on suurelta osin ratkaistu.

Mobiiliapplikaation käyttökokemus on aiempaan versioon verrattuna erilainen, joten käyttö saattaa vaatia käyttäjältä opettelua. Olemme pyrkineet antamaan asiakkaillemme tähän vinkkejä ja neuvoja muun muassa internet- ja Facebook-sivuillamme.

1. heinäkuuta 2018 voimaan astunut uusi laki liikenteen palveluista oli taksialan historian suurin muutos. Traficomin taksisääntelyn korjaussarjassa onkin tehty lakimuutoksia, joista osa tuli voimaan toukokuussa ja osa astuu voimaan syyskuun alussa.

Kaikki nämä lakimuutokset ovat edellyttäneet muutoksia muun muassa hinnoittelussa ja taksamittareiden sekä muiden laitteiden käytössä. Ihmisten luottamus taksiin on varmasti tämän myllerryksen keskellä saanut kolauksen. Taksi Tampereen pyrkimys on kuitenkin koko ajan kehittää toimintaansa asiakas edellä.

Arvomme, joiden mukaan toimimme ovat ystävällisyys, luotettavuus, yrittäjyys, uudistuminen ja vastuullisuus. Me teemme tätä asiakkaitamme varten. Haluammekin kiittää kaikkia asiakkaitamme kärsivällisyydestä, jolla he ovat suhtautuneet uusiin tilanteisiin, joita lakimuutokset ja myös omat järjestelmämuutoksemme ovat synnyttäneet.

Tiina Pessi

myynti- ja markkinointipäällikkö, Tampereen Aluetaksi oy

Artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut