Kysyimme oikeustieteen tohtorilta, saako logoista tehdä meemejä someen, vastaus oli yllättävä: ”Kyseessä oli selvästi ylilyönti”
Tampereen yliopiston Tuni-kasvoista kehkeytyi tällä viikolla sosiaalisen median viraali-ilmiö, kun yliopiston markkinointiosasto kielsi Viva-opiskelijajärjestöä käyttämästä muokattua logoaan. Keskiviikkona yliopisto perui pyyntönsä ja ilmoitti reagoineensa liian jyrkästi. Mutta oliko se oikeassa? Saako tunnistettavia logoja muokata miten vaan?
Tampereen yliopiston markkinointiviestinnässä kuohuu. Viimeisin somekohu nousi Tuni-naaman eli yliopiston logon innokkaasta varjelusta.
Nina Lehtinen
20.2.2020 18:04 | Päivitetty 21.2.2020 16:08
Aamulehti
Tampereen yliopiston brändi ja logo ovat tällä viikolla nousseet laajaan keskusteluun sosiaalisessa mediassa.
Tuni-naama tai Tuninaamio-kohu alkoi siitä, kun opiskelijajärjestö Vivan (vihreä vasemmisto) Ilona Taubert sai yliopiston markkinointiviestinnästä sähköpostin, jossa järjestöä kiellettiin käyttämästä Tuni-logosta muokattua kuviota julisteissaan ja verkkosivuillaan: