Ratikan kakkosvaihe voi aiheuttaa ruuhkia, joita manataan vielä monesti - Kolumnit - Aamulehti

Ratikan kakkosvaihe voi aiheuttaa ruuhkia, joita manataan vielä monesti

27.10.2020 11:53 | Päivitetty 8.11.2020 14:44

Aamulehti

Tampereen raitiotien kakkosvaiheen rakennustöiden kanssa ei vitkastella. Kauhakuormaajat alkavat möyriä maata jo marraskuussa ja liikennejärjestelyt muuttuvat monin paikoin.

Rautatieallianssi valotti tiistaina, mitä on luvassa. Raitiotien kakkosvaiheen rakentajat ovat ammattilaisia, joten työmaa- ja liikennejärjestelyt ovat varmasti hyvin mietittyjä. Silti en voi olla kauhistelematta, mitä Sepänkadun ja Paasikiventien liikenteen sujuvuudelle tapahtuu ensi talvena.

Merkittävä osa Tampereen keskustan työmatkaliikenteestä kulkee Sepänkadun ja Paasikiventien risteyksen kautta. Pienikin katkos tai häiriö tarkoittaa ruuhka-aikoina sitä, että jono seisoo Hämeenpuistossa tai peräti Hatanpään valtatiellä ja Viinikan liikenneliittymässä asti.

Mutta ainahan voi koukata tunnelin kautta. Lännessä asuvana aloin itsekin samantien pohtia, miten pääsen Keskustorin liepeiltä töistä kotiin, kun ratikan kakkosvaiheen rakentaminen alkaa.

Siksipä toivon Tampereen liikennepäättäjiltä viisautta ja länteen yksityisillä tai julkisilla liikennevälineillä matkustavilta pitkämielisyyttä.

Nyt on meidän vuoromme sopeutua siihen, johon idässä asuvat saivat sopeutua usean viime vuoden ajan.

Korjattu 8.11. kello 14.45: Nekalan liikenneliittymä muutettu Viinikan liikenneliittymäksi.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?