Ympäristöjärjestö haukkui ladattavat hybridiautot petkutukseksi – Ajoimme ladattavalla Citroënilla 92 kilometrin testilenkin ja yllätyimme

Koeajomme osoitti, että ympäristöjärjestön lataushybridikritiikki on ainakin osin ylimitoitettua. Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.

Citroënin akkuvoima riitti 38 kilometriä valtatien bussipysäkille asti ennen kuin polttomoottori hyrähti käyntiin. Tulos oli kahdeksan kilometriä parempi kuin auto ennakkoon lupasi.

12.12.2020 7:13

Plug-in- eli lataushybridiautoja tarjotaan ja myydään nyt innokkaasti Euroopassa. Suomi ei ole poikkeus, sillä lataushybridit ovat tänä vuonna kivunneet suosiossa dieselien rinnalle.

Myös kritiikki näitä ”puolisähköautoja” kohtaan on kasvussa. Esimerkki tästä on ympäristöjärjestö Transport & Environment (T&E), joka viime viikolla julkaistussa vertailutestissään lyttäsi kolme suosittua hybridimallia perinpohjaisesti. Asiasta kertoi tuoreeltaan Helsingin Sanomat, ja juttu julkaistiin myös Aamulehdessä.

Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan
Tietoa ei ole vielä lähdetty hakemaan

Osion tuoreimmat

Mainos

Tuoreimmat tähtijutut