Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Tulospalvelu Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Näköislehti Tähtijutut

Kaupallinen yhteistyö: Soldem - Ulkoistettu asiakaspalvelu myy paremmalla palvelulla – Soldemin tiimillä on rohkeus tarjota asiakkaille enemmän

Asiakaspalvelu voi olla tuottava osa myyntiä, jos apuna on kokenut kumppani. Tamperelainen Soldem on myynnillisen asiakaspalvelun osaaja, joka tekee tuloksellista myyntiä ja haluaa olla mukana rakentamassa päämiestensä menestystarinoita. Soldemin toimitusjohtaja Veera Lehtismäki listaa viisi etua, joiden takia asiakaspalvelu kannattaa ulkoistaa pitkän linjan myyntitalolle.  1. Asiakkaasi saa enemmän saman puhelun aikana Kun asiakas ottaa yhteyttä yritykseen, hän odottaa saavansa ratkaisun ongelmaansa tai vastauksen kysymykseensä. Soldemin myynnilliset asiakaspalvelijat eivät ratkaise vain alkuperäistä haastetta, vaan he kartoittavat samalla asiakkaan kokonaistilanteen ja tarjoavat lisäpalveluja, jotta asiakkaat ovat tyytyväisiä myös tulevaisuudessa. – Tavoitteena on, että asiakas tuntee puhelun loputtua saaneensa hyvää ja oikeasti hyödyllistä asiakaspalvelua. Vaikka myynnin kasvu on meille ensisijaisen tärkeää, seuraamme myynnillisen asiakaspalvelutiimin kanssa viikoittain myös asiakastyytyväisyys- ja NPS-lukuja. Olemme huomanneet, että tyytyväisillä asiakkailla on monissa tapauksissa käytössään useampi kuin yksi tuote päämieheltämme, Lehtismäki sanoo. 2. Kokenut myyjä uskaltaa haastaa ja tarjota ratkaisuja Asiakaspalvelu voi Lehtismäen mielestä olla myynnillistä vain silloin, kun asiakaspalvelija uskaltaa haastaa asiakkaan nykytilan. Pitää myös osata perustella, miksi asiakas tarvitsisi lisäpalveluja. Soldemin ammattilaiset osaavat herättää asiakkaan kiinnostuksen näitä palveluja kohtaan. – Olemme kokemuksen kautta oppineet, että rohkealle myyjälle on helpompi opettaa asiakaspalvelullista otetta, kuin aralle asiakaspalvelijalle rohkeutta myydä. Myynnillinen ote on Soldemin toiminnan ytimessä, mutta me haluamme myös ymmärtää päämiestemme pitkän linjan tavoitteita ja tarpeita. 3. Asiakaspalvelu tekee myös uusasiakashankintaa Soldemin myynnillinen asiakaspalvelutiimi voi auttaa päämiestä myös uusasiakashankinnassa, jos asiakaspalvelussa on hiljaisempi aika tai yritykselle tulee siihen akuutti tarve. Siirtyminen sisään tulevista puheluista ulospäin lähteviin puheluihin onnistuu Soldemilla ketterästi. – Meillä on yli miljoona outbound-asiakaskohtaamista vuodessa. Soldem on erinomainen asiakaspalvelun ulkoistuskumppani, sillä meidät valitessaan päämies saa samalla käyttöönsä ammattitaitoiset ja tulosta tekevät myyjät sekä osaavat esimiehet. 4. Ulkoistettu tiimi on kuin osa yritystäsi Soldemin myynnillinen asiakaspalvelutiimi integroidaan tiiviiksi osaksi päämiehen toimintaa ja prosesseja. Tiimiin valitut myyjät koulutetaan kattavasti ja koulutusta arvioidaan sekä muokataan tarpeen mukaan yhdessä päämiehen kanssa. Lehtismäki korostaa, että tiimin koulutus ei lopu alkuperehdytykseen. – Pyrimme koko ajan parantamaan asiakastyytyväisyyttä ja pidämme tiimin osaamista yllä myös järjestelmien osalta. Kouluttautuminen on jatkuvaa, jotta palvelumme pysyy korkealla tasolla. 5. Hyvä kumppani tarjoaa myynnin lisäksi myös sparrausta Soldemin myynnillisen asiakaspalvelun päämiehet ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä yrityksiä, jotka ovat oman alansa markkinajohtajia tai sellaisiksi pyrkiviä. Tällä hetkellä Soldem tekee myynnillistä asiakaspalvelua muun muassa Fortumille. Lehtismäen mukaan nykyiset päämiehet ovat kiittäneet Soldemia hyvien myyntitulosten lisäksi myös liiketoiminnan sparraamisesta. – Koemme vastuuta päämiehemme menestyksestä ja annamme ideoita liiketoiminnan kehittämiseksi. Päämies saa Soldemin myynnilliseltä asiakaspalvelutiimiltä esimerkiksi arvokasta tietoa asiakkaiden toiveista ja tarpeista. Kiinnostuitko asiakaspalvelun ulkoistamisesta myyntitalolle? Ota yhteyttä Soldemiin! Soldemilla työskentelee noin 200 myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaista kahdessa eri toimipisteessä Tampereella. Tarjoaa myynnillisen asiakaspalvelun ulkoistamista suurille yrityksille, joiden tuoteportfolio mahdollistaa lisämyynnin asiakaspalveluun soittaville henkilöille. Myynnillisen asiakaspalvelun päämiehenä muun muassa Fortum. Asiakaspalvelun tiimi muodostuu noin kymmenestä myynnin ammattilaisesta ja heidän esimiehestään. Tiimi on yhteydessä asiakkaisiin puhelimen, chatin ja sähköpostin välityksellä. Lisämyyntiä tehdään myös uusasiakashankinnalla. Uusi tiimi voi aloittaa asiakaspalvelutyöt nopeimmillaan noin parissa kuukaudessa. Ota yhteyttä!