Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Koronavirus Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Näköislehti Moro Mielipiteet Tähtijutut

Tekstari: Autolla ajavista kannetaan liikuttavasti huolta, mutta autottomista vähemmän

Nimimerkki "Tuli vain mieleen" ehdottaa, että 17-vuotias ajokortin haltija saisi ajaa vain päivällä. Ajatuksena se on ihan ok, mutta miten sitä valvotaan? Kuka maksaa tästä tulevan lisävalvontatarpeen – autoileva lapsiko? Mikä ihmeen pakko on yleensä ajaa ali-ikäisenä? Näin on Kunnioitan ja kiitän Naistenlahdenristikatu-taloyhtiön osakkaita, jotka alkuperäistävät talonsa ikkunat ja jopa ostavat ne suomalaiselta tekijältä. Julkisyhteisöt saisivat ottaa oppia fiksuilta asukkailta. Kikka Aamulehdessä 20.9. on iso juttu keskustaliikenteestä. Isoja investointeja ja muutoksia on tulossa. Kuka ne maksaa –bussia käyttävä tamperelainen veronmaksajako? Ketä varten ne tehdään? Ulkokuntalaiset ja laitakaupungin omakotitaloasukkaat tunkevat keskustaan autoillaan. Miten aiheutusperiaate ja maksaja kohtaavat oikeudenmukaisesti? Miten on Autoilijoiden murheista, kuten pysäköintiongelmista kannetaan aina liikuttavan suurta huolta. Meidän autottomien murheet eivät juurikaan saa palstatilaa. Ratikka-ajan tullen Raholasta ajaa kolme bussia kaupunkiin, mutta yhdelläkään ei pääse Keskustorille! Bussifani Saako kerrostalon parvekkeella polttaa kynttilöitä? Katselen kauhuissani, kun vastapäisen talon 6. kerroksen parvekkeella palaa viisi kruunukynttilää. Äly hoi älä jätä Tampereen pitäisi olla ensin mukava ja viihtyisä kaupunki omille asukkailleen. Sitten voi haaveilla näistä turisteista ja muista muualta tulevista. Kädet alas ja näppäimille Kiitos niille kahdelle ystävälliselle nuorelle miehelle, jotka auttoivat vanhempaa pariskuntaa C5:n renkaanvaihdossa Kyröskoskella 17. syyskuuta alkuillasta. Avusta kiitolliset Olen samaa mieltä kuin nimimerkki tasapuolisuutta kehiin: Kaikkien on maksettava Nyssessä ja tulevassa Ratikassa. Vaunut eivät oikeuta ilmaismatkoihin. Jokainen maksaa On erinomaista, ios Tampere ottaa ruuhkamaksut käyttöön. Erityisesti ne pitäisi laittaa sisääntuloteille kello 7–9 ja kello 15–18. Saavat ulkokuntalaiset maksaa lopultakin Tampereelle aiheuttamansa saastehaitan. Keskustan kauppoihin pääsee ratikalla ja bussilla. Näin on Orivesi on hieno esimerkki siitä, kuinka joukkoliikennettä on kehitetty muun muassa Tampereen suuntaan. Junallakin pääsee moneen paikkaan. Miksi muut seutukunnat nojaavat yksityisautoilun? Miten on