Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Tähtijutut Näköislehti

Miksi ihmeessä Tahmelan rannasta poistettiin koripallokentän korit?

Tahmelan rannan yhteyteen on rakennettu hieno koripallokenttä tekonurmineen. Viime syksynä havaitsin, että kentältä poistettiin korirenkaat sukkineen kaupungin toimesta. Vaikutti siltä, että korit vietiin talvisuojaan. Kun kenttä oli jatkuvasti tyhjänä, havaitsin, ettei koreja ollut palautettu. Laitoin palautteen kaupungille asiasta toukokuun lopussa ja sain vastauksen, että palautteeni on hoidettu. Kaksi viikkoa myöhemmin kyselin kaupungilta, josko asia on unohdettu. Vastaukseksi sain, että rakennuttajahortonomi oli käskenyt poistaa renkaat, koska kello 22:n jälkeen jotkut häiriköt olivat siellä pelailleet. Nyt kenttä ammottaa tyhjyyttään ja ilmeisen arvokas investointi rapistuu. Miten on mahdollista, että investoidaan merkittävä summa laadukkaasti kehystettyyn koripallokenttään, joka saa uittotunnelin kohtalon? Investoidaanko ulkoilualueisiin vain sen vuoksi, ettei seuraavan vuoden budjetista vähennetä määrärahoja? Onko rakennuttajahortonomi oikea henkilö ratkaisemaan tällaisia asioita? Ovatko nämä kaupungin investointeja, joihin kaupungilla on varaa kaiken muun ohella? Olisiko kaupungilla joku korkeampi virkamies ratkaisemaan tällaisia asioita? Eero Olavi Ryhänen Tampere Ostetaanko Tampereella 55 000 matkalippua joka päivä? Sunnuntain Aamulehdessä 30.6. kerrottiin seitsemällä sivulla tietoja ratikan tämän hetken vaiheista. Kiinnostavaa tietoa. Kyllä lukijaa kiinnostaisi enemmän tietää, mistä neljännesmiljoonan asukkaan kaupunki saa matkustajiksi määrän, joka ostaa 55000 matkalippua joka päivä. Tämä on se luku, joka tarvitaan kannattavaan liikenteeseen miljoonakaupungeissa Euroopassa. Tampereesta on nyt tulossa pohjoisin raitiotiellä liikennöivä sisämaan kaupunki. Täällä on talviliikenteessä kustannukset korkeammat, kuin muualla. Tähän asti on ratikasta ollut asukkaille vain harmia, kauppojen lopettamisen ja liikenne-esteiden muodossa. Milloin alkaa olla paremmin, ja mikä 0nkaan Nysse-liikenteen kohtalo ratikan valmistuttua? Arvo Heininen Tampere