Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Tähtijutut Näköislehti

Tampereella tappion kokeneet urheilujoukkueet painoivat punaisia hymiöitä – Ratikka sai kehuja, mutta työmaa vaikutti negatiivisesti fiilikseen

Tamperelaisilta kyseltiin keväällä hymiötutkimuksessa, mikä on tunnelma kaupungissa. Se oli hyvä. Suomi on valittu toista kertaa peräkkäin YK:n vuosittaisessa onnellisuusraportissa maailman onnellisemmaksi maaksi, ja Tampere on jo pitkään pitänyt kärkisijaa Suomen vetovoimaisimpana kaupunkina Taloustutkimuksen muuttohalukkuuskyselyssä. ​​– Olemme kymmenen vuoden aikana keränneet tuhansien yritysasiakkaidemme kautta yli miljardi tyytyväisyyspalautetta, mutta vastaavaa kaupunkifiilis-kampanjaa ei ole aiemmin tehty. On aivan huikeaa, että juhlimme yrityksemme 10-vuotisjuhlaa yhdessä tamperelaisten kanssa, sanoo ​ Heikki Väänänen ​, joka on HappyOrNot-yrityksen toimitusjohtaja. Hymiötutkimus antoi lisävahvistusta sille, että Tampereella viihdytään. Eri puolilla 17.5.–3.6. kaupunkilaisilla ja vierailijoilla oli mahdollisuus kertoa, millainen fiilis Tampereella on. Business Tampere ja Visit Tampere toteuttivat yhteistyössä tamperelaislähtöisen HappyOrNotin kanssa fiiliskyselyn. Kaupunkilaisten sekä vierailijoiden Tampere-fiilistä mittaavat hymiölaitteet matkasivat eri puolille Tampereen seutua, Ratinan kauppakeskukseen, Särkänniemeen, Tampere-Pirkkalan lentoasemalle sekä toreille ja Hämeenpuistoon. Fiiliksensä voi jakaa valitsemalla laitteen neljästä vaihtoehdosta sopivan hymiön. 85 prosenttia vastanneista koki fiiliksen olevan hyvä tai erittäin hyvä (16 prosenttia painoi vaaleanvihreää hymiötä ja 69 prosenttia tummanvihreää hymiötä). Selkeästi suurin osa on kertonut fiiliksen olevan erittäin hyvä, 9 040 vastaajaa eli 69 prosenttia. 15 prosenttia vastaajista oli sitä mieltä, että fiilis on huono tai erittäin huono (viisi prosenttia painoi vaaleanpunaista hymiötä ja kymmenen prosenttia tummanpunaista hymiötä). Kaupunkilaiset innostuivat mittauksesta ja jakoivat fiiliksiä ahkerasti sosiaalisessa mediassa. Moni iloitsi mittauksesta ja helposta tavasta osallistua. Lentokentältä kertyi havainto, että Tampereella tappion kokeneet urheilujoukkueet painoivat punaisia hymiöitä. Ratikka sai kehuja, mutta työmaa vaikutti negatiivisesti fiilikseen.