Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Näköislehti Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Tähtijutut

Vuohenoja tarvitsee ratikkapysäkin, jotta myös Kaukajärven, Viialan ja Kangasalan suunnista tuleville on luonnollinen vaihtopysäkki Kalevaan ja Tammelaan

Raitiotien valmistumiseen on enää aikaa runsas vuosi, joten nyt on viimeinen hetki nostaa messukyläläisenä pari kysymystä esiin ja odottamaan myös vastausta suunnittelijoilta ja päättäjiltä. Vuohenojan pysäkistä suunnitelmissa on edelleen vain varaus. Pysäkin rakentaminen on ilman muuta paljon vaikeampaa, kun varsinainen toiminta on alkanut, joten me Messukyläntien alueella asuvat tulemme ilmeisesti jäämään pitkään sivuun raitiotien hyödyistä, jollei pysäkkiä rakenneta nyt. Suunnitteluvaiheessa on varmaankin piirretty harpilla ympyrä ja katsottu mekaanisesti asukasmäärä tällä alueella. Alue on pientalovaltaista, omakotitaloja ja rivitaloja. Huomiotta on jäänyt, että Kaukajärven, Viialan ja myös Kangasalan suunnista tuleville Vuohenojan pysäkki olisi luonnollinen vaihtopysäkki Kalevaan ja Tammelaan menijöille. Seuraavan vaihtopysäkin ollessa Koskipuistossa nykyisillä reiteillä Sammonkadun liikkeiden lisäksi uintikeskus, keskuslukio, Tammelan pallokenttä, Tammelakeskus, jossa on alueen asukkaiden terveyspalvelut, jne. ovat tulevaisuudessa raitiovaunun varassa, koska se tulee olemaan ainoa yhteys tähän suuntaan, kun linja 3 lakkautetaan ratikan tieltä. Toinen kysymys koskee sitä, miten on ajateltu turvallisesti järjestää ajo Hervannan valtaväylän ja Huringille (Sotilaankatu) menevän tienristeyksessä olevan raitiotien yli? Ennen kaikkea ongelma on pohjoisesta (Hervannan suuntaan) tulevassa liittymässä, jossa raitiovaunu tulee selän takaa. Jos tarkoitus on turvautua pelkästään punaisiin valoihin, niin varmaa on, ettei yhteentörmäyksiltä voida välttyä. Puomeja tuskin on mahdollista käyttää näin vilkkaassa, ajoittain jopa, ruuhkaisessa risteyksessä. Ainoa turvallinen tapa on rakentaa eritasoristeys raitiotien yli.