Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Koronavirus Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Näköislehti Moro Mielipiteet Tähtijutut

Mercedes varoo yhä kanttikiviä, mutta Verstappenin tuoma paine tiedetään: "Pelkkä kruisailu siististi kanttareita vältellen ei tule olemaan mahdollista"

Mercedes-talli usutti kuljettajiaan Lewis Hamiltonia ja Valtteri Bottasta pysymään poissa Spielbergin radan pahamaineisista kanttikivistä, kun formula ykkösten kausi avattiin viime viikonlopun kisalla. Syynä olivat tallia kiusanneet vaihteistovaikeudet. Tämän viikonlopun kisaan samalla radalla talli kehitteli korjauksia vaikeuksiin, mutta yhä kanttareita on mahdollisuuksien mukaan vältettävä, toteaa tallipomo Toto Wolff . Paalupaikalta lähtevää Hamiltonia lähimmin uhkaava, toisesta ruudusta starttaava Red Bullin Max Verstappen tuo kuitenkin lusikkansa soppaan. –  Joillain kierroksilla ei vaan voi olla käyttämättä niitä (kanttikiviä). Oli Max sitten johdossa tai meidän perässä, pelkkä kruisailu siististi kanttareita vältellen ei tule olemaan mahdollista, Wolff ennakoi F1:n sivustolla . –  Jousitus on kovassa höykytyksessä (kanttareissa), ja se on yksi asia, joka tuo meille päänsärkyä. Joten kun olemme saaneet asemat vakiinnutettua, yritämme välttää kanttikiviä. Tämä on hyvinkin paljon juuri Itävallan radalle luonteenomainen asia. Bottas kertoi viikonlopun aluksi luottavansa siihen, että talli löytää vaihteistopulmiin ratkaisun. Bottas kuitenkin myönsi, että Mercedes-kuskit voivat joutua kisassa ajamaan "eri tavalla". Bottas starttaa kello 16.10 Suomen aikaa alkavaan kisaan neljännestä lähtöruudusta, sillä eilisessä aika-ajossa suomalaisen autoa kiusasi jarruongelma. Bottas voitti viime viikonlopun kisan. Tallipomo viiltää: "Ei tarpeeksi hyvää tallille, jonka nimi on Ferrari" Formula ykkösten kauden alku ei ole juuri hymyilyttänyt Ferrari-tallissa: avausviikonloppuna lähtösijat 7 ja 11 (vaikkakin kisan kakkossija Charles Leclercille ), eilen kauden toisen osakilpailun aika-ajoissa vieläkin huonommin eli sijat 10 ja 14 (Leclercin saatua lähtöruuturangaistuksen). Jo kaksi karsiutumista aika-ajojen viimeisestä osiosta hiertää tallissa. Kuljettajat Leclerc ja Sebastian Vettel manailevat vauhdin puutetta SF1000-ajokeissaan, ja tallipomo Mattia Binotto myöntää, että kello ei valehtele. –  Lauantai oli todella suuri pettymys. Meidän on hyväksyttävä se, että sekuntikello ei koskaan valehtele. Kaksi aika-ajoa, vaikkakin erilaisissa olosuhteissa, emmekä ole olleet kilpailukykyisiä. Eikä pelkästään viime vuosien lähimpien kilpakumppaneidemme kanssa, vaan myös niiden, jotka ovat yleensä olleet takanamme, Binotto tiivisti alakuloisesti F1:n nettisivuilla eilisen jälkeen. Avauskisan vaikeuksien jälkeen Ferrari kiirehti päivityksiä autoihinsa, mutta oletettu parannus ei ainakaan kellossa näkynyt. –  Teimme kovasti töitä saadaksemme uudistukset autoon aiemmin kuin olimme suunnitelleet, mutta se ei näkynyt radalla. Meidän on selvitettävä, missä on syy tuohon ja muutettava tämä tilanne, Binotto paalutti. –  Tämä ei ole tarpeeksi hyvää tallille, jonka nimi on Ferrari.