Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Tähtijutut Moro Näköislehti Mielipiteet

NoHo ostaa suomalaisen hampurilaisketjun – tavoitteena kasvattaa 30–50 ravintolan kokonaisuus

Ravintolayhtiö NoHo Partners kertoo panostavansa pikaruokamarkkinaan ostamalla enemmistön Friends & Brgrs -ketjusta. Yrityskauppa astuu voimaan 1. huhtikuuta 2020. Kauppahintaa ei kerrota. Friends & Brgrsin arvioitu liikevaihto vuonna 2020 on noin 15 miljoonaa euroa. NoHon tavoitteena on kasvattaa Friends & Brgrsista lähivuosina valtakunnallinen 30–50 ravintolan kokonaisuus. Lisäksi NoHo lanseeraa ”cloud kitchenin”, joka perustuu ruoan digitaalisen ostamiseen. –  Nuorten ulkona syöminen kasvaa kaikista asiakasryhmistä nopeimmin. Samaan aikaan nopeasti syöminen ja digitaalinen myynti kasvavat vahvasti. Olemme pitkään etsineet portfolioomme näitä trendejä ruokkivaa brändiä, kertoo NoHo Partnersin toimitusjohtaj a Aku Vikstr öm tiedotteessa. Yrityskaupan myötä NoHo Partnersin omistus Friends & Brgrs Oy:stä on noin 70 prosenttia. Friends & Brgrsin perustajat ja pääomistajat jatkavat yhtiössä osakkaina. –  Tavoitteenamme on ollut alusta lähtien laajentaa toimintaamme useamman kymmenen ravintolan ketjuksi. Olemme valmistaneet asiakkaillemme jo yli kolme miljoonaa hampurilaista, joiden pihvit jauhamme itse ja leivät leivomme omissa leipomoissamme, kertoo Friends & Brgrsin toimitusjohta ja Peter Fagerho lm. Friends & Brgrs haluaa myös työllistää kolmen vuoden aikana 1 000 nuorta työntekijää. Digitaalisten ratkaisujen kehittäminen on osa NoHo Partnersin kasvustrategiaa. Yhtiö lanseeraa Helsinkiin Suomen ensimmäisen cloud kitchen -ravintolan, jossa ei ole yhtään asiakaspaikkaa ja jossa valmistetaan eri suosikkiravintoloiden annoksia käsityönä vain kotitoimituksiin. –  Digitaalinen ostaminen ja lisääntyneet kotiinkuljetuspalvelut ovat avanneet suosituille ravintolabrändeille täysin uuden jakelukanavan erityisesti arkiruokailuun, Vikström sanoo. Tänä vuonna tavoitteena on avata vähintään viisi uutta Friends & Brgrs -ravintolaa. Friends & Brgrs tulee olemaan myös vuonna 2021 valmistuvan tapahtumakeskus Tampereen Kannen areenan lippulaivabrändi pikaruoassa. Tällä hetkellä ketjulla on ravintola Tampereen keskustorin kupeessa.