Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Koronavirus Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Näköislehti Moro Mielipiteet Tähtijutut

Aamulehden asiakaspalvelupiste suljetaan, palvelu jatkuu verkossa ja puhelimessa

Aamulehden asiakaspalvelu toimii jatkossa puhelimen välityksellä ja sähköisiä kanavia pitkin. Siperian liikekiinteistössä Tampereen keskustassa sijaitseva asiakaspalvelupiste suljetaan. Sanoma Media Finland päätti Aluemedioiden eli Aamulehden, Satakunnan Kansan ja paikallislehtien fyysisten asiakaspalvelupisteiden sulkemisesta yt-neuvotteluiden päätteeksi. Muutoksen seurauksena päättyy seitsemän työsuhdetta. – Aamulehti on aina läsnä Pirkanmaalla, ja toimitus pitää entiseen tapaan tiiviisti yhteyttä lukijoiden kanssa. Muutos koskee tilaus- ja ilmoitusasioiden konttoriasiointia, sanoo Aamulehden vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu . – Toimituksen tavoittaa entiseen tapaan puhelimella ja sähköpostilla sekä juttukeikoilla, Tuulensuu sanoo. Muutoksen taustalla ovat taloudelliset syyt, asiakaspalvelupisteiden ylläpito ei ole enää taloudellisesti kannattavaa. – Palvelupisteiden asiakasmäärät ovat laskeneet jo pidempään ja koronavirustilanne johti siihen, että pisteet suljettiin kokonaan, sanoo Sanoma Media Finlandin asiakaspalvelusta ja telemyynnistä vastaava johtaja Johanna Maula . Vaikka virustilanne on helpottanut, palvelupisteiden asiakasmäärien ei uskota enää palaavan vanhalle entiselle tasolle. Epidemian aikana ihmiset ovat alkaneet yhä enemmän hoitaa asioitaan esimerkiksi puhelimessa tai verkon chat-palvelussa. – Uudelleenorganisoinnin ja yt-neuvottelujen tuloksena lehtien toimipisteistä valitettavasti päättyy seitsemän työsuhdetta. Nämä henkilöt ovat olleet työpaikoillaan näkyvissä rooleissa ja tehneet tärkeän työn asiakkaidemme palvelemiseksi. Haluan kiittää siitä ja toivottaa kaikkea hyvää jatkoon, Maula sanoo. Yt-neuvottelut koskivat ainoastaan palvelupisteissä työskennelleitä työntekijöitä, eivät Aamulehden tai muiden lehtien muuta henkilökuntaa. Aamulehden toimitus pysyy Siperian toimitiloissa Tampereen keskustassa, joskin koronaepidemian vuoksi suuri osa toimituksesta jatkaa edelleen etätöissä. Aamulehden asiakkaiden käytössä on verkossa toimiva asiakaspalvelu osoitteessa asiakaspalvelu.aluemediat.fi/aamulehti/ sekä puhelinpalvelu. Puhelimessa, sähköpostitse ja verkossa voi hoitaa sekä tilaukseen, asiakkuuteen että esimerkiksi ilmoituksiin liittyviä asioita. Puhelinpalvelu vastaa kello 8–17 numerosta 010 665 8102 (puhelun hinta 0,084 €/min. Postin varhaisjakelun jakelupäivystys: – Pirkanmaan alue 0100 3355 (pvm/mpm), arkisin kello 6–16 ja viikonloppuisin kello 6–12. – Keski-Suomi 0200 25200 (pvm/mpm), arkisin kello 6–16, viikonloppuisin kello 6–12 Muu jakelupäivystys – Hämeenlinna (03) 615 1344, ma-su kello 6.30–10.30 – Kihniö, Kuhmalahti, Luopioinen, Mouhijärvi, Ruovesi, Suodenniemi, Viljakkala 010 665 8102 (0,084€/min) arkisin 8–17 – Postin päiväjakelu 010 665 8102 (0,084€/min), arkisin 8–17