Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Näköislehti Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Tähtijutut

Pysäköinninvalvonnasta puuttuu asiakaspalvelu ja virheitä tekevän ihmisen ymmärtäminen

Asuinalueelleni tuli viime syksynä asukaspysäköinti. Luvalla on mahdollista pysäköidä kahta autoa. En aluksi hahmottanut, miten luvalla hoidetaan kahden auton pysäköinti, koska vain toinen voi olla kerrallaan aktiivinen. Niinpä päätin kysyä asiaa. Lähestyin lupasivuston kautta Tampereen kaupungin pysäköinninvalvontaa. Vastaus oli taattua Tampereen kaupungin pysäköinninvalvonnan "laatua". Pysäköinnintarkastaja nimittäin totesi, että autoilija on vastuussa siitä, että oikea auto on aktiivinen! En saanut vastausta. Olin taannoin Porissa ja menossa lounaalle. Jätin auton parkkiin maksulliseen pysäköintiruutuun ja menin maksuautomaatille. Minulla oli kaksi kolikkoa: 20 ja 50 senttiä. Yritin laittaa kolikoita automaattiin, mutta jostakin syystä ne eivät kelvanneet. Sitten otin hätäpäissäni automaatista lapun, jossa oli pysäköintiaikaa 20 sentillä. ”Olisiko pysäköinninvalvonnassa aika jo hieman hellittää?” P aikalle osui kaksi Porin kaupungin pysäköinninvalvojaa. Kuultuaan ongelmastani toinen valvojista tarjoutui vaihtamaan kelpaamattoman 50-senttisen toiseen, joka kelpasi automaattiin. Sitten minulla olikin kaksi pysäköintilappua kädessäni! Totesin tilanteen pysäköinninvalvojille. He totesivat, että laita vain molemmat laput näkyviin autosi tuulilasille, kyllä he osaavat laskea yhteen. Todellisesta asiakaspalvelusta tuli kaikille osapuolille hyvä mieli. Maksut oli maksettu ja lounas maistui. Jotenkin en kykene kuvittelemaan samankaltaista asiakaspalvelua Tampereen kaupungin pysäköinninvalvonnan toimesta. Saatan olla väärässäkin, mutta epäilen vahvasti. Pysäköinninvalvonnan mainetta Tampereella pilkuntarkkana lain tinkimättömänä noudattajana ei yhtään tarvitse ihmetellä eikä sitä negatiivisuutta, jolla osa ihmisistä heihin suhtautuu. Tietysti , kun lakia noudatetaan pilkulleen eikä jousteta yhtään, toteutetaan lakia, mutta asiakasta ja ennen kaikkea virheitä tekevää ihmistä ei siinä yhteydessä mitenkään oteta huomioon. Olisiko aika hieman hellittää?