Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Tähtijutut Moro Näköislehti Mielipiteet

Oscar-ehdokkaiden lahjapussi on käsittämättömän arvoinen – kauneusleikkauksien lisäksi henkilökohtainen deittipalvelu ja kultainen sähkösavuke

Kaikkiaan 20 näyttelijää ja viisi ohjaajaa saa tänä vuonna lahjapakkauksen siitä hyvästä, että he ovat ehdolla Oscar-palkinnon saajaksi. Vaikka lahjapakkaukset eivät ole suoranaisesti kytköksissä Oscar-gaalaan tai sen taustalla olevaan Yhdysvaltojen elokuva-akatemiaan, se nousee Oscar-viikonloppuna aina esiin muun muassa poikkeuksellisen runsaasta sisällöstään. Ja tänä vuonna se on todella kulmia nostattava. Arvoa lahjapussukalla on peräti 225 000 dollaria eli reilut 205 000 euroa. Lahjojen taustalla on Los Angelesissa päämajaansa pitävä Distinctive Assets -niminen yhtiö. Sen perustaja Lash Fary sanoi uutistoimisto Reutersille lauantaina, että lahjapussin koko on nyt historian suurin. Se sisältää yli 80 erilaista lahjaa. Vain muutamia luetellakseen, Fary luettelee pussukan sisällöksi muun muassa 12 päivän luksusristeilyn, vajaan 20 000 euron edestä plastiikkakirurgiaa, saman euromäärän verran henkilökohtaista deittipalveluohjausta ja 24 karaatin sähkösavukkeen. Varsinaisen pröystäilyn lisäksi Fary sanoo yhtiönsä halunneen mukaan hyväntekeväisyyteen liittyviä elementtejä. Mukana on Reutersin mukaan esimerkiksi kirja, joka kertoo tyttöjen oikeuksista ja niiden laajentamisesta sekä puhdistusvoiteen, jonka tuotto sijoitetaan Faryn sanoin suihkujen rakentamiseen kodittomille. Lahjapakkauksia on jaettu ehdokkaille jo 18 vuoden ajan. – Se on tunnustus näyttelijöille, jotka luovat uskomattoman esityksen, ja monen kohdalla, he ovat tehneet niin koko elämänsä ajan. Et voi olla koskaan niin rikas tai kuuluisa, että voisit kasvaa ulos kiitollisuudesta, Fary sanoi. Hänen mukaansa lahjakassin arvo voi nousta korkeaksi, kun niiden saajiksi valitaan vain tärkeimmät näyttelijät ja ohjaajat. Lahjat ovat tietenkin yritysten keino olla kontaktissa maailmankuuluihin julkisuuden henkilöihin ja heidän glamouriinsa. – Tämä on liiketoimintaa. Tässä on kyse promootiosta. Meidän kauttamme tuotteet ja palvelut kohtaavat henkilöt, jotka ovat maailman kuuluisimpia trendien luojia, Fary kommentoi.