Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Koronavirus Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Näköislehti Moro Mielipiteet Tähtijutut

Tamperelainen kauppa teki uuden aluevaltauksen ja kuljetti naisten muotia kotioville: ”Heti ensimmäinen kerta oli menestys”

Korona-aikana pitää keksiä uutta. Miela Designroom on vienyt kahdesti ostokset kotiin. Ensimmäinen kotikuljetuskerta oli maaliskuussa, kun koronatilanne iski päälle. Toinen oli viime viikolla äitienpäivän alla. Jatkoa harkitaan. – Olemme saaneet hienoa palautetta asiakkailta. Heti ensimmäinen kerta oli menestys. Silloin meillä oli yhteistyökumppanina Audicenter ja huristelimme sähköautolla ympäri Tampereen seutua Lempäälää ja Kangasalaa myöten. Kuljetuksia oli kolmekymmentä: naisten vaatteita ja koruja, kertoo Ariela Perä-Rouhu Mielasta. Äitienpäivän alla yhteistyökumppaneina olivat Stockan välikössä toimiva kukkakauppa Kukkaikkuna ja kahvila Valkoinen puu Keskustorilta. – Valkoisen puun piti avata kahvila Keskustorilla tässä meidän lähellämme, mutta koronan vuoksi he eivät avanneet, vaan keskittyivät noutoon ja tilauksiin. Heillä on ihania amerikkalaistyylisiä leipomuksia, kuten kuppikakkuja. Kukkaikkuna oli meille ennestään tuttu kumppani, koska he pitivät meillä viime vuonna äitienpäivänaikoihin kukkaseppeletyöpajan. Kahvilan ja kukkakaupan piti saada tilaukset ajoissa, jotta he pystyivät ne toimittamaan. Mielan katto oli neljäkymmentä tilausta, koska kuljetukset piti pystyä hoitamaan yhdessä päivässä. Hyvin lähelle tätä päästiin. Voisi jatkaa – Kotiinkuljetuksista olemme miettineet, että niitä voisi toteuttaa aina välillä näin erityispäivinä ihan normaalioloissakin. Tällaisia yhteistyökuljetuksia voisimme ehdottomasti ajatella jatkuvana. Tällä hetkellä ei ole vielä jatkoa suunniteltu, mutta pienenä ja ketteränä yrityksenä kykenemme toteuttamaan näitä aina tarpeen mukaan. Asiakkaat ovat kiittäneet, kertoo Ariela Perä-Rouhu. Hänen lisäkseen Mielan porukkaan kuuluvat Inga Keski-Heikkilä , Anni Minkkinen ja Amanda Hiltunen . Mielan osoite on Hämeenkatu 20, mutta sen sisäänkäynti on kulman takana Kuninkaankadun kävelykatuosuudella. Liike on pitänyt ovia auki, mutta supistetuilla aukioloilla. – Sanoimme asiakkaille, että me olemme täällä joka tapauksessa liikkeellä pakkaamassa verkkokaupan ostoksia, joten meillä voi piipahtaa, olette tervetulleita. Korona-ajan alussa ovi kävi harvakseltaan. Viime viikolla asiakasmäärät alkoivat selvästi nousta. Kotimainen kunniassa Näin korona-aikana asiakkaat arvostavat entistä korkeammalle kotimaiset tuotteita ja paikallisia yrityksiä. – Meidän arvomme ovat kestävä kehitys ja siihen liittyvä vastuullinen kuluttaminen, tuotteiden tekeminen hyvissä työoloissa ja ilmastonmuutoksen torjunta. Emme missään nimessä paheksu kilpailijoitamme. Me ajattelemme, että kuluttajan pitää olla tietoinen valinnoissaan, tekee hän sitten ne, mistä hyvänsä syystä, sanoo Ariela Perä-Rouhu.