Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Live Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Tähtijutut Moro Näköislehti Mielipiteet

Nuori kaipaa hyvää asiakaspalvelua – Asiakkaana teen parhaani ystävällisen palvelun eteen

Oletko koskaan huomannut, että iloinen kaupan kassatäti saa sinut hyvälle tuulelle tai toisinpäin? Entä miten itse käyttäydyt esimerkiksi puhelinmyyjälle – yritätkö edes olla ystävällinen vai lyötkö luurin heti kiinni? On töitä, jossa asiakaspalvelu on pääasia. Niitä on hyvin monia ja erilaisia, mutta siitä huolimatta asiakaspalvelun tulisi olla ystävällistä kaikissa töissä. Mielestäni asiakaspalvelijan mieliala tai elämäntilanne vaikuttaa liikaa asiakaspalveluun. Ymmärrän kuitenkin, ettei aina voi olla hyvä fiilis, mutta jokaisen tulisi kuitenkin olla asiakkaalle ystävällinen sekä yrittää parhaansa. Uskon, että monet asiakkaat haluavat esimerkiksi tulla ravintolaan syömään iloisen ilmapiirin sekä palvelun takia hyvän ruoan lisäksi. Asiakaspalvelu on myös syy monille potkuille, mutta silti sitä korostetaan liian vähän. Harva tietää, millaista asiakaspalvelu oikeasti on. Asiakkaan ainainen miellyttäminen on hankalaa, eikä kukaan siihen täysin pysty. Yksinkertaisesti tervehdys, iloinen ilme sekä halu palvella ystävällisesti ovat avaimet kivaan ja miellyttävään asiakaspalveluun. Itse asiakkaana teen parhaani ystävällisen palvelukokemuksen eteen ja toivoisin, että minulle tehdään samoin. Olen huomannut, että monen palvelun yhteydessä on mielipidekysely, johon asiakas voi nopeasti ja vaivattomasti painaa hymiötä, jotka viittaavat asiakaspalvelun ystävällisyyteen. Mielestäni tämä on oiva tapa kertoa mielipiteistä. Huono puoli on se, ettei kukaan voi tietää, onko palaute laitettu vitsillä vai onko se oikeasti asiakkaan oikea mielipide. Toivoisin, että tässä asiassa ihmiset kehittyisivät ja tajuaisivat, kuinka tärkeää ystävällisyys toisia kohtaan on. Kirjoittaja on 8E-luokalla Vuorentaustan koulussa "Tervehdys, iloinen ilme sekä halu palvella ystävällisesti ovat avaimet kivaan ja miellyttävään asiakaspalveluun."