Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Näköislehti Tähtijutut

Tässä on kaksi tyytyväistä tamperelaista – He eivät aio ikinä muuttaa pois Tampereelta

Kun Suomi on todettu onnelliseksi maaksi ja Tampereelle haluaisi muuttaa koko Suomi, on aika mitata, miten tyytyväisiä tamperelaiset ja vierailijat ovat kaupunkiin. Ratinan kauppakeskuksen ala-aulassa nappasimme testihenkilöiksi Stiina Enqvistin ja Kreetta Haapalaisen . Ystävykset painoivat leveintä hymynaamaa. – Minä olen aina asunut täällä, enkä lähde koskaan pois, sanoo Stiina Enqvist. – Minä taas olen muuttanut tänne kymmenen vuotta sitten Kainuusta, enkä meinaa lähteä. Jos on tilaisuus ulkomaille muuttoon, niin sitten voin korkeintaan harkita, kertoo Kreetta Haapalainen. Kyseessä on Business Tampereen ja Visit Tampereen yhteiskampanja, jossa HappyOrNotin laitteilla mitataan kaupunkilaisten ja vierailijoiden Tampere-fiilistä eri puolilla Tampereen kaupunkialuetta. Kampanja jatkuu toukokuun kaksi viimeistä viikkoa. Turuilla ja toreilla Viime viikonloppu oli vilkas tapahtumaviikonloppu, joten kyselyssä otettiin hieman etunojaa ja oltiin kaupungilla läsnä. Esimerkiksi Likkojen lenkkiläiset painoivat sopivaa Tampere fiilishymiötä viime lauantaina. Tarkoitus on näkyä Laukontorilla, Tammelantorilla, Keskustorilla, Sorsapuistossa, lentokentällä ja missä sitten kaupunkilaiset liikkuvatkin. Paikkoja otetaan jatkuvasti lisää. Ne vaihtelevat vanhainkodeista leikkipuistoihin, joten kaikenikäiset pääsevät sanomaan, mikä on Tampereen tunnelma. – Arvioin, että 99 prosenttia on tyytyväisiä, ennakoi Kirsti Laasio , joka kehittää HappyOrNot-palvelua. Tampere on kampanjassa edelläkävijä. Tulos julkistetaan aikanaan. Business Tampere käyttää kyselyä omissa asiakastilaisuuksissaan. Visit Tampere on läsnä samassa mielessä erilaisissa tapahtumissa. – Happamia kommentteja ovat antaneet ne, jotka ovat kypsiä ratikan työmaihin ja niistä aiheutuvaan haittaan. Se on tässä erottunut. Ratinan kauppakeskuksessa on kaksi hymiölaitetta, joiden paikat kauppakeskus on valinnut. Mielipiteensä voi ilmaista nimettömästi. Kymmenen vuotta HappyOrNot yrityksenä on rekisteröity kaupparekisteriin Tampereella jotakuinkin kymmenen vuotta sitten. – Tämä on helppo ja leppoisa tapa toteuttaa kysely, joka on hyvän mielen kampanja, sanoo Kirsti Laasio. Maailmalla esimerkiksi Yhdysvalloissa Santa Monicassa on mitattu, miten kaupungin panostukset vaikuttavat asukkaiden tyytyväisyyteen. – Olemme suomalainen yritys, mutta myös kansainvälisesti toimiva edelläkävijä asiakkaiden ja työntekijöiden tyytyväisyyden raportoinnissa. Yrityksemme on tunnettu innovatiivisista palautehymiöistä, kertoo Kirsti Laasio, jolla on yllään tietenkin firman oma tee-paita. Business Tampere ja Visit Tampere toteuttavat yhteistyössä tamperelaislähtöisen HappyOrNotin kanssa fiiliskyselyn Tampereen kaupunkiseutualueella. Kaupunkilaisten sekä vierailijoiden Tampere-fiilistä mittaavat hymiölaitteet matkaavat tempauksen ajan eri puolille Tampereen seutua, kuten Ratinan kauppakeskukseen, Särkänniemeen, Tampere-Pirkkalan lentoasemalle sekä toreille ja Hämeenpuistoon. Jos siis hymiölaite osuu reitillesi toukokuun viimeisten viikkojen aikana, tartu tilaisuuteen ja jaa oma Tampere-fiiliksesi! Fiiliksensä voi jakaa valitsemalla laitteen neljästä vaihtoehdosta sopivan hymiön.