Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Eurovaalikone Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Näköislehti Tähtijutut

Aamulehti tavoittaa neljä viidestä Tampereen markkina-alueella – lukijoita viikossa 680 000

Aamulehti tavoittaa Tampereen markkina-alueella digitaalisesti ja painettuna lehtenä nyt 80 prosenttia ihmisistä. Näin kertoo tuore Kansallinen mediatutkimus KMT. Aamulehteä luki vuonna 2018 digitaalisesti tai painettuna 680 000 lukijaa viikossa. Painettua lehteä tai digitaalista näköislehteä puolestaan lukee joka päivä 213 000 lukijaa. Tampereen markkina-alueella Aamulehden kokonaistavoittavuus oli 80 prosenttia: neljä viidestä 15–74-vuotiaasta lukee Aamulehteä viikoittain joko digitaalisena tai printtinä. Alma Median verkoston kanssa Aamulehti tavoittaa 92 prosenttia Tampereen talousalueen ihmisistä. Vertailun vuoksi internetiä käyttää 89 prosenttia suomalaisista. Erityisen paljon on kasvanut Aamulehden verkkotilaajien määrä. Vain digitaalisten tilausten määrä nousi vuonna 2018 lähes 50 prosenttia. Esimerkiksi maksullista sovellusta käyttää vähintään kuukausittain jo 56 000 ihmistä. –On ilo sanoa, että laadukas, perinteinen journalismi myy hyvin myös verkossa. Lukujen perusteella Aamulehti on löytänyt lukijoiden näkökulmasta merkityksellisen tavan tehdä kannattavaa journalismia myös internetissä, sanoo Aamulehden vastaava päätoimittaja Jussi Tuulensuu . –Kun erittäin rohkaisevaa esimerkkiä lisäksemme näyttävät Alma Mediassa muun muassa Kauppalehti ja Satakunnan Kansa sekä etenkin Pohjoismaissa moni muukin digitaalisesti tilattava media, voidaan sanoa, että maksullisella journalismilla on valoisa tulevaisuus myös verkossa. Huomenna lehden etusivulla on mainos Lauantain painettu Aamulehti näyttää erilaiselta: etusivulla on kokosivun mainos. Vastedes etusivu myydään aina silloin tällöin, vaihtelevina viikonpäivinä. Mainoksia on aina vain yksi. Jokaisena päivänä lehdessä on myös toimituksellinen etusivu. Mainospäivänä se on sivulla kolme. Kaikki muu sisältö on siis tutulla paikallaan, mutta lehden alussa on yksi "ylimääräinen" sivu. Miksi etusivu myydään? – Aamuleht i on Pirkanmaan tavoittavin, ja etusivun viesti todella näkyy. Korkea huomioarvo auttaa mainostajaa menestymään, ja yritysten ja yhteisöjen menestys on Aamulehden tavoite. Hyvät mainokset palvelevat myös lukijaa, sanoo vastaava päätoimittaja Tuulensuu. Aamulehti on Suomen toiseksi suurin seitsemänpäiväinen lehti ja suurista seitsemänpäiväisistä ainoa, jonka etusivu ei ollut lainkaan kokonaan mainoskäytössä.