Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Urheilu Hyvä elämä Kulttuuri Mielipiteet Moro Näköislehti Tähtijutut

Pyynikin turmapaikan lähistöllä tehdyssä mittauksessa havaittiin hyvin vähän raskasta liikennettä – Tältä onnettomuuspaikka näyttää ilmasta

Tampereen kaupunki on tehnyt liikennemittauksia Pyynikin vakavan onnettomuuden tapahtumapaikan välittömässä läheisyydessä viimeksi marraskuun lopulla. Ammattikoulunkadulta mitattujen liikennemäärätietojen mukaan liikennettä alueella on ollut noin 1000 ajoneuvoa vuorokaudessa. –Raskaan liikenteen osuus on ollut hyvin vähäinen, kappalemääräisesti noin 16–17 raskaan liikenteen autoa vuorokaudessa, kertoo liikenneinsinööri Heljä Aarnikko Tampereen kaupungilta. Mittausten mukaan keskimääräinen ajonopeus paikalla on 30 kilometriä tunnissa, siis alle nopeusrajoituksen. Kopterivideo näyttää turmapaikan: Vaikeat vammat Maanantaina kuorma-auton alle jäänyt nainen on menehtynyt Tampereen yliopistollisessa sairaalassa. Tutkinnanjohtaja Juha Myllymäki vahvistaa, että onnettomuudessa vaikeasti vammautunut nainen menehtyi tiistaina iltapäivällä. Suru-uutinen on välitetty omaisille. Tutkinnassa kuorma-auton kuljettaja on kertonut, että hän oli ottanut Ilomäentiellä sijaitsevalta työmaalta sorakuorman ja odottanut ajokaistalle pääsyä keltaiset huomiovilkut päällä. Lue myös: Kuorma-auto lähti liikkeelle samalla hetkellä, kun nainen tuli pysäköityjen autojen välistä ajoradalle – tämä kaikki tiedetään Pyynikin vakavasta kuorma-auto-onnettomuudesta Silminnäkijän mukaan samaan aikaan jalkakäytävällä käveli nainen Ilomäentie 2:n kohdalla. Nelikymppinen nainen käveli kahden pysäköidyn henkilöauton välistä ajoradalle kohdassa, jossa ei ole suojatietä. Samaan aikaan kuorma-auto lähti liikkeelle ja osui naiseen. Nainen raahautui kymmeniä metrejä kuorma-auton alla Santalahdentielle saakka. Hälytys onnettomuudesta tuli maanantaina kello 12.48. Pysäköintiliikennettä Liikenneinsinööri Aarnikon mukaan onnettomuuspaikan lähialueilta on aiemmin tullut palautetta vilkkaasta henkilöautoliikenteestä, kun autoilijat etsivät sieltä ilmaisia pysäköintipaikkoja. Tämä liikenne on alueelta hävinnyt pysäköintikäytäntöjen muuttumisen seurauksena. Kaupungin liikennejärjestelmäyksikkö seuraa liikenneonnettomuuksia muun muassa vuositasolla. –Vakavammissa onnettomuuksissa, esimerkiksi kuolemantapausten yhteydessä, paikalla käy tutkijalautakunta. Me käymme sitten keskustelun tutkijalautakunnan kanssa sen jälkeen, kun he ovat olleet paikan päällä. Aivan vastaavasti toimimme Messukylänkadun suojatieonnettomuuden kanssa.