Ladataan
Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Hyvä elämä Urheilu Kulttuuri Linnan juhlat Tähtijutut Näköislehti Moro Mielipiteet

Restamax vaihtoi nimensä – "Haluamme olla houkutteleva kumppani"

Ravintolaketju Restamax kertoi tiistaiaamuna uuden nimensä. Ketju muuttuu NoHo Partnersiksi. Kirjainyhdistelmä syntyy sanoista Nordic Hospitality Partners, yhtiö kertoo tiedotteessaan. Samaan aikaan ketju kertoo, että se tavoittelee yli 600 miljoonan euron liikevaihtoa vuoden 2021 loppuun mennessä päivitetyn strategiansa ja keskipitkän aikavälin tavoitteensa mukaisesti. Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että uusi nimi viestii yhtiön vahvuuksista ja identiteetistä aiempaa paremmin. –Uusi nimemme, NoHo Partners, kertoo toimintamme ytimen. Nordic viestii tulevaisuuden kasvumarkkinastamme sekä maailmalla arvostetusta ja kiinnostavasta pohjoismaisesta laadusta. Hospitality kuvaa haluamme laajentua perinteisen ravintolaliiketoiminnan ulkopuolelle. Partners eli yhtiökumppanimalli on koko toimintamme perusta ja keskeisin kilpailuetumme. Haluamme olla houkutteleva kumppani kunnianhimoisille tekijöille, NoHo Partnersin toimitusjohtaja Aku Vikström sanoo tiedotteessa. NoHo kertoo panostavansa kasvua Pohjois-Euroopassa, muun muassa Kööpenhaminassa ja Berliinissä. Restamax Oyj on vuonna 1996 perustettu suomalainen ravintola-alan palveluihin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut konserni. Konsernin yhtiöihin kuuluu noin 220 seurustelu- ja ruokaravintolaa, yökerhoa sekä viihdekeskusta eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on ravintolatoimintaa myös Tanskassa. Kesäkuussa 2018 yhtiö osti Royal Ravintolat. Yhtiön tunnettuja ravintolakonsepteja ovat muun muassa Stefan's Steakhouse, Viihdemaailma Ilona, Classic American Diner, Hanko Sushi, Sandro, Savoy ja Teatteri. Restamax Oyj:n vuoden 2017 liikevaihto oli 185,9 miljoonaa euroa ja käyttökate 22,4 miljoonaa euroa. Konserni työllistää sesongista riippuen noin 4 000 henkilöä kokoaikaiseksi muutettuna. Nimenmuutos astuu voimaan joulukuussa 2018. Lähde: Restamax