Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Hyvä elämä Urheilu Kulttuuri Tähtijutut Näköislehti Moro Mielipiteet

Alma Median kannattavuus parani

Alma Median oikaistu liikevoitto kasvoi heinä–syyskuussa 15,1 miljoonaan euroon vertailukauden 14 miljoonasta eurosta. Liikevoittoprosentti nousi 18,5 prosenttiin liikevaihdosta, kun se vertailukaudella oli 16,2 prosenttia. Reutersin kahdelta analyytikolta saamat ennusteet oikaistulle liikevoitolle olivat 14 ja 15 miljoonaa euroa. Yhtiön osakekohtainen tulos pysyi vertailukauden tasolla 0,12 eurossa. Liikevaihto laski viisi prosenttia 81,6 miljoonaan euroon vertailukauden 86 miljoonasta eurosta. Alma Media arvioi vuoden 2018 liikevaihdon pysyvän edellisvuoden 2017 tasolla ja oikaistun liikevoiton kasvavan vuoden 2017 tasosta. Yhtiö piti näkymät ennallaan. Toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo kannattavuuden kehityksen jatkuneen hyvänä kolmannella vuosineljänneksellä. –Digitaalisiin markkinapaikkoihin ja rekrytointiliiketoimintaan erikoistuneen Alma Marketsin tuloskehitys jatkui vahvana. Luovuimme tappiollisista tai heikosti kannattavista liiketoiminnoista, mikä myös nosti suhteellista kannattavuutta. Alma Median liikevaihto heinä-syyskuussa laski odotetusti myytyjen liiketoimintojen seurauksena 5,1 prosenttia 81,6 miljoonaan euroon, Telanne sanoo. Aamulehti on osa Alma Mediaa.