Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Hyvä elämä Urheilu Kulttuuri Tähtijutut Näköislehti Moro Mielipiteet

Pirkanmaan Osuuskauppa lopettaa viisi S-Pankin asiakaspalvelupistettä Pirkanmaalla – toiminta keskitetään kahden Prisman yhteyteen ja Tampereen Sokokseen

Pirkanmaan Osuuskauppa (POK) sulkee viisi S-Pankin asiakaspalvelupistettä. Vuodenvaihteessa menevät kiinni Ideaparkin, Kangasalan, Koivistonkylän, Linnainmaan ja Nokian Prismojen S-Pankin pisteet. POK:n talousjohtaja Jani Virtanen perustelee ratkaisua kannattavuudella. POK:n S-Pankin toiminta on nykyisellä toimintamallilla ja verkostolla ollut tappiollista. –Meidän piti reagoida vähentyneen asiakasmäärä takia. Siihen ei ole odottavissa kasvua. Verkosto oli myös hajallaan eri puolilla Pirkanmaata. Digitaalisuus ja mobiilipalveluiden käyttö vähentävät asiointia asiakaspalvelupisteissä, Virtanen sanoo. Toiminta keskitetään ensi tammikuun lähtien kolmeen pisteeseen. Ne ovat Kalevan ja Lielahden Prisma sekä Tampereen Sokos. Kalevan Prismassa toimii myös S-Pankkiiri, joka hoitaa esimerkiksi asuntolainoitukseen liittyvät asiat. –Asiakaspalvelupaikkoja on yhdessä pisteessä enemmän ja niihin on tulevaisuudessa mahdollista varata etukäteen aika pankkipalveluiden hoitamista varten. Pisteisiin voi tulla myös ilman ajanvarausta, Virtanen toteaa. Kaikille S-Pankin palvelupisteissä työskenneille pyritään tarjoamaan työtä säilyvistä toimipisteistä tai osuuskaupan toimipisteistä. S-Pankilla on valtakunnallisesti noin sata toimipistettä, jotka ovat paikallisten osuuskauppojen hoidossa. S-pankin pankkiliiketoiminnan johtaja Aki Gynther sanoo, että toimipaikkaverkostoa kehitetään yhdessä osuuskauppojen kanssa. Hänen tiedossaan ei ole, että muut osuuskaupat pohtisivat samanlaista ratkaisua kuin Pirkanmaan Osuuskauppa. S-Pankki palvelee myös verkossa, puhelimitse ja sosiaalisen median kanavissa.