Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Hyvä elämä Urheilu Kulttuuri Tähtijutut Näköislehti Moro Mielipiteet

OP-ryhmä palkittiin Vuoden Brändinrakentajana

Mainostajien Liitto palkitsi perjantaina OP-ryhmän Vuoden Brändinrakentajana. Palkinto jaettiin Helsingissä pidetyssä Mainontapäivässä. Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus annetaan markkinointiviestinnässään esimerkilliselle jäsenyritykselle. Mainostajien Liiton hallitus kiinnittää Vuoden Brändinrakentajaa valitessaan huomiota muun muassa näihin asioihin: Miten yritys on onnistunut suunnitelmallisessa ja pitkäjänteisessä brändinhallinnassa? Onko se kehittänyt alaa uudenlaisella ajattelulla ja saavuttanut markkinointiviestinnälle asetetut tavoitteensa? –OP:n brändi on loistava esimerkki perinteisestä brändistä, joka on onnistunut muuntautumaan nykykuluttajia kiinnostavaksi. Brändin rakentamisessa on hyödynnetty pitkä perinne, kotimaisuus ja asiakasomistajuus, jonka rinnalle on onnistuneesti luotu kuvaa edelläkävijyydestä, sanoo Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki . –Olemme määrätietoisesti uudistaneet liiketoimintaamme ja toteuttaneet yhteisöllisyyttä. Se on varmaan vaikuttanut siihen, miltä näytämme ja tunnumme, toteaa OP:n viestintäjohtaja Tuuli Kousa . Brändisuojauksessa on huomiotu ulkomaat OP:n brändijohtaja Joakim Karske sanoo että digitalisoituvassa maailmassa brändin ja muiden aineettomien oikeuksien määrätietoinen vaaliminen on yhä tärkeämpää. –Kiitos tunnustuksesta kuuluu brändimme tekijöille – 12 000 työntekijälähettiläällemme sekä yritys- ja omistaja-asiakkaillemme, hän jatkaa. . Raadin mukaan OP toteuttaa johdonmukaista brändistrategiaa, jota on helppo suojata. Suojauksesta on huolehdittu erittäin hyvin huomioiden myös tulevaisuuden tarpeet. Tavaramerkkisuojauksessa on otettu huomion myös laajentuminen uusille liiketoiminta- ja/tai maantieteellisille alueille. Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen saajan valinnassa oli mukana Eversheds Asianajotoimisto. IPR-ryhmän vetäjä, AA Petteri Häkkänen, antoi arvionsa shortlistatuiden yritysten brändejä tukevien tavaramerkkien valinnasta ja yhdistelemisestä, oikeaoppisesta käytöstä sekä oikeuksien tarkoituksenmukaisesta suojaamisesta: Aiemmin Vuoden Brändinrakentaja -tunnustuksen ovat saaneet muun muassa Fazer, Elisa, Finlayson, Raision Elovena ja Fiskars. Korjattu 21.9. kello 18.15 otsikkoon Osuuspankin sijasta OP-ryhmä.