Pääaiheet 100 tuoreinta Uutiset Hyvä elämä Urheilu Kulttuuri Tähtijutut Näköislehti Moro Mielipiteet

Alman asiakaspalvelulle perinteikäs palkinto

Aamulehdenkin asiakkaiden usein kohtaama Alma Consumer asiakaspalvelu on voittanut perinteikkään palkinnon. Alma Consumer asiakaspalvelu on Vuoden Contact Center. Palkintoa on jaettu vuodesta 1999. Alma Consumer asiakaspalvelun henkilöstö hoitaa tilaus-, ilmoitus-, laskutus- ja jakelupäivystykseen liittyviä tehtäviä sekä myy ja antaa tukea uusien palveluiden käyttöön. Se toimii osana liiketoimintayksikön sisältömyyntiä, jonka tehtävänä on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä, hankkia uusia tilaajia, vahvistaa lukijasuhteita ja palvella asiakkaita laadukkaasti. Asiakaspalvelu tuotetaan aktiivisessa kumppanuussuhteessa Webhelp Nordicin kanssa. Yksi voiton perusteistakin oli, että palvelua saa monista kanavista ja asiakas valitsee tavan. Asiakasta palvellaan itsepalvelukanavissa, puhelimessa, sähköpostin välityksellä, chatissä ja kasvokkain lehtien asiakaspalvelupisteissä. Alma Consumerin asiakaspalvelupäällikkö Jari Toivonen kertoo, että noin yhdeksän kymmenestä puhelimitse asioivasta asiakkaasta saa ratkaisun ensimmäisellä kontaktilla. –Asiakaskohtaamisen onnistumisesta kertoo korkea ensiratkaisuaste. Palvelun tuottamisessa hyödynnetään nykyaikaista tekniikkaa, älykästä dataa, analytiikkaa ja ennusteita.