Rokotteen saanut pikkulapsi kuoli sikainfluenssaan
13.11. - 16:34 (Luotu: 10:37) - Kommentit: 57
Helsingissä menehtyi eilen torstaina kaksivuotias lapsi, joka sairasti sikainfluenssaa. Hän oli saanut viikko sitten rokotteen, koska kuului riskiryhmään.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan lapsi oli sairastunut alkuviikosta.
Keskiviikkona hänet otettiin sairaalaan. Lasta hoidettiin Lastenklinikan teho-osastolla Helsingissä.
Lastenklinikan teho-osastolla menehtyneen lapsen tarkka kuolinsyy varmistuu vasta myöhemmin.
2-vuotiaan kuolemasta kertoi ensimmäisenä Mediuutiset.
Sikainfluenssa on tätä ennen aiheuttanut Suomessa tiettävästi seitsemän kuolemaa.
Aamulehti, STT
57 kommenttia
1
Luonto kapinoi nyt kun ihmisiä alkaa olla liikaa..heikoimmat karsiutuu aina ensin. Se on totuus vaikka kovin julmaa..ja pätee eläinmaailmassa päivittäin
2
Niin, kuoliko siis tautiin vai siihen rokotteeseen..?
3
Eihän se rokotteen mahdollinen teho ole tuossa muutamassa päivässä kerennyt edes syntyä! Ikävä kyllä.
4
Jotkut tosin voivat vaikuttaa luonnonvalintaan röyhkeydellä ja rahalla.
http://areena.yle.fi/video/547794 Katso kohdasta 19.15 alkaen.
Nyt taas nähtiin suomenruotsalaisen virkamiesmafian valta ja härskiys. Eilisessä A-talkissa kävi ilmi, että Kauniaisissa ruotsalaisen koulun oppilaat rokotettiin ohitse todellisten riskiryhmien ja Espoostakin rokotetta aiotaan lähettää Kauniaisten ruotsalaiseen kouluun, vaikka Espoossa ei rokotepulan takia ole vielä todellisia riskiryhmäläisiä saatu rokotettua. Suomenkielisiä koululaisia ei tietenkään rokoteta kuin vasta omalla vuorollaan. Vantaalla myös ruotsinkielisen koulun oppilaita on rokotettu ohitse muiden todellisten riskiryhmäläisten. Missä muualla näin on toimittu? Onko rokotteita lähetetty ruotsinkielisille alueille suhteessa enemmän??? Miksi THL ja ministeri eivät puutu asiaan vaikka lakia on todistettavasti rikottu. Näiden tapausten perusteellahan rikkaat voivat saada rokotteen ohitse muiden jos on vain tarpeeksi suhteita.
http://areena.yle.fi/video/547794 Katso kohdasta 19.15 alkaen.
Nyt taas nähtiin suomenruotsalaisen virkamiesmafian valta ja härskiys. Eilisessä A-talkissa kävi ilmi, että Kauniaisissa ruotsalaisen koulun oppilaat rokotettiin ohitse todellisten riskiryhmien ja Espoostakin rokotetta aiotaan lähettää Kauniaisten ruotsalaiseen kouluun, vaikka Espoossa ei rokotepulan takia ole vielä todellisia riskiryhmäläisiä saatu rokotettua. Suomenkielisiä koululaisia ei tietenkään rokoteta kuin vasta omalla vuorollaan. Vantaalla myös ruotsinkielisen koulun oppilaita on rokotettu ohitse muiden todellisten riskiryhmäläisten. Missä muualla näin on toimittu? Onko rokotteita lähetetty ruotsinkielisille alueille suhteessa enemmän??? Miksi THL ja ministeri eivät puutu asiaan vaikka lakia on todistettavasti rikottu. Näiden tapausten perusteellahan rikkaat voivat saada rokotteen ohitse muiden jos on vain tarpeeksi suhteita.
5
Tämä oli näköjään jo toinen rokotekuolema, ne laitetaan sikainfluenssan piikkiin.
Rokotekuolemia ei voida myöntää, tippuisi liian korkea arvoisia päitä, ne selitetää jonakin muuna.
Suuri osa terveistäkin saa korkean kuumeen ja tulee sairaaksi tästä rokotteesta, ei ihme että riskiryhmäläisiä ja lapsia kuolee tähän rokotteseen.
Lääkeyhtiöt tiesi mitä tämä rokote sisältää, kun he vaativat itselleen syytesuojan.
Rokotekuolemia ei voida myöntää, tippuisi liian korkea arvoisia päitä, ne selitetää jonakin muuna.
Suuri osa terveistäkin saa korkean kuumeen ja tulee sairaaksi tästä rokotteesta, ei ihme että riskiryhmäläisiä ja lapsia kuolee tähän rokotteseen.
Lääkeyhtiöt tiesi mitä tämä rokote sisältää, kun he vaativat itselleen syytesuojan.
6
Syvimmät osanottoni, ei pysty pienten lasten vanhempana sanoiksi pukemaan...
Riskiryhmään kuuluva pikkulapsi sai rokotteen liian myöhään. Vasta-aineiden muodostumiseen menee keskimäärin kaksi viikkoa (voi mennä jopa kolme, riippuu yksilöstä.
Kunpa olisimme olleet ajoissa edes riskiryhmälasten rokotuksissa.
Riskiryhmään kuuluva pikkulapsi sai rokotteen liian myöhään. Vasta-aineiden muodostumiseen menee keskimäärin kaksi viikkoa (voi mennä jopa kolme, riippuu yksilöstä.
Kunpa olisimme olleet ajoissa edes riskiryhmälasten rokotuksissa.
7
Osanottoni omaisille. Lapsen menetys on aina raskas asia, johtui se mistä systä tahansa.
Ihmettelen kyllä että aikooko lehdistö jatkossakin julkaista joka ikisen kuoleman tapauksen? Sitten voisitte alkaa myös otsikoida sairaalabakteereihin kuolleetkin, joita on paljon.
Tässä tilanteessa toki ymmärrän julkaisemisen ja että mielenkiinto kohdistuu kuolinsyihin. Oliko syy rokote vaiko H1N1 vaiko jokin muu pöpö?
Ihmettelen kyllä että aikooko lehdistö jatkossakin julkaista joka ikisen kuoleman tapauksen? Sitten voisitte alkaa myös otsikoida sairaalabakteereihin kuolleetkin, joita on paljon.
Tässä tilanteessa toki ymmärrän julkaisemisen ja että mielenkiinto kohdistuu kuolinsyihin. Oliko syy rokote vaiko H1N1 vaiko jokin muu pöpö?
8
Alkaa ola aika kysyä kuka kantaa vastuun rokotusten epäonnistumisesta. Miksi muut Länsi-Euroopan maat ovat pidemmällä rokotuksissaan?
9
Vai kuoliko rokotteesta saamansa reaktion vuoksi, kuten 18v Lahdessa ja Ruotsissa on kuollut peräti 5?
Onko rokote sittenkin riski?
Yksi sairaanhoitaja oli viikon "flunssassa" rokotuksen jälkeen ja sen verran kipeä että oli poissa työstä.
Onko rokote sittenkin riski?
Yksi sairaanhoitaja oli viikon "flunssassa" rokotuksen jälkeen ja sen verran kipeä että oli poissa työstä.
10
Kuinka moni näistä kuolleista on saanut rokotuksen?
11
Tuntemattomat ovat piikin seuraukset.
12
Tämähän tässä juuri on, kun yhden tutkimuksen mukaan rokote toimii 90% tod näk ja toisen tutkimuksen mukaan 30% tod näk. Keskiarvo toimivuudesta siis on siinä 60% paikkeilla.
Sitten on se elohopea itse rokotteessa joka ei _välttämättä_ ole aikuiselle vaaraksi, mutta alle 15kg lapselle se voi olla reilu yliannostus.
Ja sitten ihmetellään kun ihmiset valittavat rokotuksesta ja "muka maalaavat uhkakuvia"
Vilpitön osanottoni vanhemmille kaikesta huolimatta.
Sitten on se elohopea itse rokotteessa joka ei _välttämättä_ ole aikuiselle vaaraksi, mutta alle 15kg lapselle se voi olla reilu yliannostus.
Ja sitten ihmetellään kun ihmiset valittavat rokotuksesta ja "muka maalaavat uhkakuvia"
Vilpitön osanottoni vanhemmille kaikesta huolimatta.
13
apua me kuollaan kaikki sika infulenssaan ja maailmanloppu on jo ihan ovella kun maailma räjähtää 2012
14
Niin, nytkö sitten aletaan puolustella rokotetta ja sen kehittämää suojaa? Viime viikolla joku lääkäri sanoi että suoja alkaa kehittyä paristä päivästä 14 päivään.
Jo toinen tapaus missä uhri oli saanut edellisellä viikolla rokotteen ja kuollut.
Olisiko pitänyt kuitenkin tutkia enemmän?
Jo toinen tapaus missä uhri oli saanut edellisellä viikolla rokotteen ja kuollut.
Olisiko pitänyt kuitenkin tutkia enemmän?
15
Alkaa tuntua sltä, että tämä rokote on vaarallisempi tuota tautia. Tässä tapauksessa varmaan kukaan ei pysty vastaamaan siihenkään johtuuko tuo ikävä tapaus taudin ja rokotteen yhteisvaikutuksesta. Todella surullista.
16
Rokotteen saanut pikkulapsi kuoli sikainfluenssaan
Lastenklinikan teho-osastolla menehtyneen lapsen tarkkaa kuolinsyytä ei vielä tiedetä.
Täh?
Lastenklinikan teho-osastolla menehtyneen lapsen tarkkaa kuolinsyytä ei vielä tiedetä.
Täh?
17
Hyvä lähtömalja, tähän flunssaan kuolee eniten terveitä nuoria aikuisia, sillä heidän reaktionsa flunssaan on tappavan voimakas. Näin kävi mm. espanjantaudin kohdalla aikoinaan. Flunssa ei ollut tappava, vaan ihmisen oma reaktio siihen. Tavallinen flunssa voi olla tappava muutenkin riskiryhmiin kuuluvilla, ei sen tarvitse olla H1N1.
18
Osanottoni tälle perheelle.Itselläni alle kaksi vuotias ja viisi vuotias, tiistaina saatiin rokote nyt ollaan jossai lunssassa saas nähdä onko rokotteen syytä vai eikö se ehdi tehota.
19
Valitettavasti taidan ruveta olemaan samoilla linjoilla nro 2:n kanssa. Vaikuttaa hieman epäilyttävältä, että nyt jo (ainakin) kaksi rokotuksen saanutta henkilöä on menehtynyt viikon sisään rokottamisesta. Käsittääkseni rokotusta annettaessa rokotettavan tulisi olla terve, eli että valmiiksi flunssaista/kuumeista ei rokoteta? Aikamoista sattumaa, että tauti tuntuu puhkevan lähes välittömästi rokottamisen jälkeen..
20
Tämä 18-vuotias kuoli viikko rokotuksen jälkeen ja hänelläkin kuume nousi juuri rokotuksen jälkeen.
Nyt vähän samanlainen tapaus tällä 2-vuotiaalla.
Varmistaa sen, että minä en poikaani rokotuta.
Terveillä hoitajilla noussut kuume myös, todella monella ja korkea kuume, tämän rokotuksen jälkeen.
Nyt vähän samanlainen tapaus tällä 2-vuotiaalla.
Varmistaa sen, että minä en poikaani rokotuta.
Terveillä hoitajilla noussut kuume myös, todella monella ja korkea kuume, tämän rokotuksen jälkeen.
21
Rokotetaan lapset viimeisten joukossa. Eivät kuulu riskiryhmään, toisin kuin esim. sairaalloisen lihavat.
Elämä on.
Elämä on.
22
Sveitsissä tätä ei olisi käynyt.
Sveitsi kielsi rokottamaan tällä samalla rokotteella mitä Suomi käyttää, niin Sveitsi ei rokotuta tällä rokotteella alle 18-vuotiaita, raskaana olevia, sekä yli 65-vuotiaita.
Osanottoni kuolemaan, tulemmeko saamaan totuutta tähän kuolemaan koskaan?
Sveitsi kielsi rokottamaan tällä samalla rokotteella mitä Suomi käyttää, niin Sveitsi ei rokotuta tällä rokotteella alle 18-vuotiaita, raskaana olevia, sekä yli 65-vuotiaita.
Osanottoni kuolemaan, tulemmeko saamaan totuutta tähän kuolemaan koskaan?
23
Rokotteet perustuvat tietääkseni heikennettyyn virukseen tai viruksen pintaproteiineihin. Ne aiheuttavat osittain samoja oireita kuin varsinainen virus, ja saavat näin elimistön immuunipuolustuksen vahvistumaan.
Joillekin ihmisille jo nämä heikentyneet oireet voivat olla kuolemaksi. Kenties "syyllinen" oli rokote, mutta vaihtoehtoja ei välttämättä olisi ollut. Kiireisen epidemian kanssa on ymmärrettävästi myös suuremmat riskimarginaalit, mutta vaihtoehtoja ei aina ole.
Joillekin ihmisille jo nämä heikentyneet oireet voivat olla kuolemaksi. Kenties "syyllinen" oli rokote, mutta vaihtoehtoja ei välttämättä olisi ollut. Kiireisen epidemian kanssa on ymmärrettävästi myös suuremmat riskimarginaalit, mutta vaihtoehtoja ei aina ole.
24
Ottakaa piikki, jos vain suinkin voitte. Älkää kuunnelko näitä elämäänsä kyllästyneitä salaliittoteoreetikoita.
25
ikävä tapaus taas,,,siinä toi rokotus homma meni pieleen kun rokotus jonossa on terveet ja sairaat
26
Onneksi en rokotuttanut 3 alle 10 vuotiasta lastani.
Tässäkin tapauksessa sanotaan, että sikainfluenssaan kuoli, mutta toisaalta tuo kumotaan sanomalla, että ei tiedetä vielä mihinkä tämä lapsi kuoli.
Etteikö olisi se rokote?
Hoitajaystäväni sai kovan kuumeen ja joutui sairaslomalle kun tämän rokotteen otti.
Tässäkin tapauksessa sanotaan, että sikainfluenssaan kuoli, mutta toisaalta tuo kumotaan sanomalla, että ei tiedetä vielä mihinkä tämä lapsi kuoli.
Etteikö olisi se rokote?
Hoitajaystäväni sai kovan kuumeen ja joutui sairaslomalle kun tämän rokotteen otti.
27
Luonnonvalintaako? Entä maksansiirtoon hakeutuvat alkoholistit ja katkaisuhoitoja tarvitsevat? Pitäisikö luonnon hoitaa valinta? Elinsiirtopotilaat saavat sympatiaa, mutta influenssaan kuolee sitten luonnon valinnan kautta? Hävetkää vähän edes kirjoituksianne.Rokotteiden avulla on halvalla hävitetty maailmasta paljon tauteja, kuten tuberkuloosi, rutto, isorokko jne. oletteko varma omasta immuniteetistanne ellette olisi saaneet rokotusta ko. tauteihin. Viisautta on huolehtia rokotuksistaan, aina ei voi, kun tauti on uusi. Olette todennäköisesti itse saaneet jo vauvana rokotteen enemmistölle teitä uhkaavista taudeista ja saaneet paremman pohjan elämällenne kun teitä aiemmin syntyneet, ettekä osaa edes olla kiitollisia. Kyseinen lapsi saattoi saada taudin rokutusjonossa. Jonoja ei pitäisi syntyä ja jonoissa pitäisi olla vain terveitä rokotettavia. Rokotusjonot ovat itsessään terveysriskejä.Se olisi pitänyt järjestäjien ymmärtää. Kyseisen lapsen rokotuksesta oli liian vähän aikaa, jotta immuniteetti olisi muodostunut. Kaksivuotiaalla ei enää ole äidiltä saatua syntymäsuojaa, äidin sairastamia tauteja vastaan, ei myöskään vielä muodostunut omia vasta-aineita erilaisia tauteja vastaan.
28
21, Tarkistappa tietosi..
29
Alle kaksivuotias lapseni sai rokotuksen kaksi viikkoa sitten. Hänelle ei tullut rokotteesta minkäänlaista reaktiota. Ei turvotusta, ei kuumetta, ei känkkäränkkää. Ei se rokotus automaattisesti sairaaksi tee, pahemmista seurauksista puhumattakaan. Ilman sitä kylläkin voi sairastua..
30
Tuskin on rokotekuolema.Lääke alkaa tehota n.2-viikon kuluttua pistömisestä.Valitettavati.
31
Uskoisin että me kaikki olemme saaneet rokotuksia ja se on hyvä asia. Vakavia sairauksia on vältetty. Olemme myös sairastaneet lapsena rokkoja, joihin nyt saadaan rokottteita. Sellaista on kehitys.
Nyt on vallalla sellainen ilmiö, että jokaiseen kausiflunssaan pitäisi saada rokotus, joka vuosi erilainen. On sinä kiire tehdä luotettavia rokotteita. Miten mahtaa olla, onko aika riittävä ja rokotteet tarpeeksi tutkittuja? Ja mikä on bisneksen osuus tässä kaikessa.
Toinen kysymys on, että mistä nämä supervirukset oikein ilmaantuvat? Ja miksi ne näin nopeasti leviävät ympäri maapalloa ? Miksi niitä joka vuosi tulee uusia versioita? Eikö sitäkin olisi tärkeää tutkia entistä innokkaamin ja se jos mikä olisi hyvää ennaltaehkäisyä.
Nyt on vallalla sellainen ilmiö, että jokaiseen kausiflunssaan pitäisi saada rokotus, joka vuosi erilainen. On sinä kiire tehdä luotettavia rokotteita. Miten mahtaa olla, onko aika riittävä ja rokotteet tarpeeksi tutkittuja? Ja mikä on bisneksen osuus tässä kaikessa.
Toinen kysymys on, että mistä nämä supervirukset oikein ilmaantuvat? Ja miksi ne näin nopeasti leviävät ympäri maapalloa ? Miksi niitä joka vuosi tulee uusia versioita? Eikö sitäkin olisi tärkeää tutkia entistä innokkaamin ja se jos mikä olisi hyvää ennaltaehkäisyä.
32
NONIIN NYT LOPPUU TÄMÄ MEDIA HÖSSÖTYS HYSTERIA!!!!!!!!!!!
NIMITTÄIN:
Hyksin tulosalueen johtaja Jari Petäjä sanoi, ettei yksittäisiä kuolemantapauksia enää ilmoiteta. Hänen mukaansa uutisoimisen arvoista on epidemian leviäminen, ei yksittäiset tapaukset.
NIMITTÄIN:
Hyksin tulosalueen johtaja Jari Petäjä sanoi, ettei yksittäisiä kuolemantapauksia enää ilmoiteta. Hänen mukaansa uutisoimisen arvoista on epidemian leviäminen, ei yksittäiset tapaukset.
33
"jo toinen tapaus missä uhri oli saanut edellisellä viikolla rokotteen ja kuollut.
Olisiko pitänyt kuitenkin tutkia enemmän?"
Elikkä kaikki ketkä olette rokotteen saaneet, teillä on pari viikkoa aikaa laittaa haisemaan, sitten homma on pulkassa, pitäkää hauskaa =)
Olisiko pitänyt kuitenkin tutkia enemmän?"
Elikkä kaikki ketkä olette rokotteen saaneet, teillä on pari viikkoa aikaa laittaa haisemaan, sitten homma on pulkassa, pitäkää hauskaa =)
34
Nyt tuntuun monella olevan tilastot kovasti hakusessa.
Tämä tauti tappaa 80-90% riskiryhmäläisiä. Tällä hetkellä lähes jokainen riskiryhmään kuuluva on rokotettu, mutta vain puolella on kulunut vaadittava aika, jotta suoja olisi ehtinyt muodostua.
Sikaflunssa tartunnat ovat Suomessa rajussa kasvussa, samoin kuoleman tapaukset. Kaikkein todennäköisin uhri juuri tällä hetkellä on riskiryhmään kuuluva henkilö, joka on rokotettu alle 2 viikkoa aikaisemmin.
Tämä tauti tappaa 80-90% riskiryhmäläisiä. Tällä hetkellä lähes jokainen riskiryhmään kuuluva on rokotettu, mutta vain puolella on kulunut vaadittava aika, jotta suoja olisi ehtinyt muodostua.
Sikaflunssa tartunnat ovat Suomessa rajussa kasvussa, samoin kuoleman tapaukset. Kaikkein todennäköisin uhri juuri tällä hetkellä on riskiryhmään kuuluva henkilö, joka on rokotettu alle 2 viikkoa aikaisemmin.
35
'Kylpyammekäyrä' kuvaa ihmisenkin menestymistä:
http://www.edu.fi/oppimateriaalit/kunnossapito/perusteet/kuva6-2.jpg
http://www.edu.fi/oppimateriaalit/kunnossapito/perusteet/kuva6-2.jpg
36
Voi H****ti tätä hysteriaa! Ihmisiä viedään kuin pässejä narussa ja menevät kiltisti perässä. Selkeästi tuo rokote tuntuu olevan pahin juuri riskiryhmään kuuluville, taitavat saada pahimmat komplikaatiot rokotteesta kuin itse taudista.
Joku jo mainitsikin, että esim. sairaalabakteerin aiheuttamiin tulehduksiin/komplikaatioihin kuolee enemmän ihmisiä vuodessa kuin mitä tähän tautiin. Kuin myös tavalliseen kausi-influensssaan eikä niistä kirjoitella lehdissä.
Kyllä tympii tämä lehdistön ahneus ja hysterian lietsonta. Asiallinen uutisointi on ok, mutta ei jokaista kuolemantapausta tarvisisi uutisoida. Onneksi mm. Aamulehden tilauksemme loppuu parin päivän päästä.
Me tavalliset pulliaiset olemme ahneen ja kalliin lääketeollisuuden koekaniineja. Ja tässä ohessa lehdistö käärii myös pirun hyvät rahat. Oksettavaa!
Rokotetta en ottanut, kun sitä tarjottiin. Suomalaisella sisulla ja asenteella taudista selviän, jos se kohdalle sattuu tulemaan. Ja jos en selviä, on se niin tarkoitettu.
Joku jo mainitsikin, että esim. sairaalabakteerin aiheuttamiin tulehduksiin/komplikaatioihin kuolee enemmän ihmisiä vuodessa kuin mitä tähän tautiin. Kuin myös tavalliseen kausi-influensssaan eikä niistä kirjoitella lehdissä.
Kyllä tympii tämä lehdistön ahneus ja hysterian lietsonta. Asiallinen uutisointi on ok, mutta ei jokaista kuolemantapausta tarvisisi uutisoida. Onneksi mm. Aamulehden tilauksemme loppuu parin päivän päästä.
Me tavalliset pulliaiset olemme ahneen ja kalliin lääketeollisuuden koekaniineja. Ja tässä ohessa lehdistö käärii myös pirun hyvät rahat. Oksettavaa!
Rokotetta en ottanut, kun sitä tarjottiin. Suomalaisella sisulla ja asenteella taudista selviän, jos se kohdalle sattuu tulemaan. Ja jos en selviä, on se niin tarkoitettu.
37
Keskustelupalstoilla tietämättömyys aina tiivistyy. Ei siinä mitään, mutta kun se alkaa vaikuttaa kansanterveyteen, on syytä huolestua.
Sikainfluenssa EI ole lääketehtaiden salaliitto. Influenssapandemioita on ollut kautta historian. Yleensä niihin on havahduttu vasta kun tauti jyllää eikä mitään ole tehtävissä.
Nyt meillä on ensimmäistä kertaa historiassa saatavilla rokote. Se on tavallinen influenssarokote, jossa on H1N1-virukselle vastustuskykyä antavia osia.
Tehosteella varustettu tuote valittiin, jotta ei tarvittaisi kahta rokotuskertaa. Millaisia jonot olisivatkaan, jos siellä seisoisivat myös toista piikkiään odottavat?
Viranomaiset ovat toimineet erinomaisesti ostamalla Suomen toimitusjonojen kärkeen. Rokotteen kehittäminen kun kestää väistämättä kuusi kuukautta siitä, kun virustyyppi on selvillä. Ei ampulleja ole varaston hyllyllä.
Sen sijaan rokotusten organisointi on todella ala-arvoista. Olisi luullut, että jo lintuinfluenssasta syntyneen kohun aikana olisi tehty yksityiskohtaiset valmiussuunnitelmat suurten massojen rokottamisesta - ja ennen kaikkia asiasta tiedottamisesta.
Nyt lintuinfluenssasta kuultiin jo keväällä. Rokotteet tilattiin. Mutta taas on puoli vuotta ihmetelty. Nyt väki lastenrattaineen jonottaa räntäsateessa.
Se, että rokotteet tulevat pienissä erissä oli täysin ennustettavissa. Siitä ei voi viranomaisia syyttää tilanteessa, jossa kaikki valtiot haluavat samaa tuotetta.
Luvassa on vielä useita sikainfluenssan aaltoja. Espanjantaudissa (H1N1) vasta toinen aalto oli kausiflunssaa vaarallisempi.
Rokote mitä todennäköisimmin antaa ainakin osittaisen suojan seuraavia aaltoja vastaan.
Jos piikki on saatavilla, ota se! Jos pelkäät elohopeaa, jätä yksi silakkapihvi syömättä niin olet tasoissa.
Sikainfluenssa EI ole lääketehtaiden salaliitto. Influenssapandemioita on ollut kautta historian. Yleensä niihin on havahduttu vasta kun tauti jyllää eikä mitään ole tehtävissä.
Nyt meillä on ensimmäistä kertaa historiassa saatavilla rokote. Se on tavallinen influenssarokote, jossa on H1N1-virukselle vastustuskykyä antavia osia.
Tehosteella varustettu tuote valittiin, jotta ei tarvittaisi kahta rokotuskertaa. Millaisia jonot olisivatkaan, jos siellä seisoisivat myös toista piikkiään odottavat?
Viranomaiset ovat toimineet erinomaisesti ostamalla Suomen toimitusjonojen kärkeen. Rokotteen kehittäminen kun kestää väistämättä kuusi kuukautta siitä, kun virustyyppi on selvillä. Ei ampulleja ole varaston hyllyllä.
Sen sijaan rokotusten organisointi on todella ala-arvoista. Olisi luullut, että jo lintuinfluenssasta syntyneen kohun aikana olisi tehty yksityiskohtaiset valmiussuunnitelmat suurten massojen rokottamisesta - ja ennen kaikkia asiasta tiedottamisesta.
Nyt lintuinfluenssasta kuultiin jo keväällä. Rokotteet tilattiin. Mutta taas on puoli vuotta ihmetelty. Nyt väki lastenrattaineen jonottaa räntäsateessa.
Se, että rokotteet tulevat pienissä erissä oli täysin ennustettavissa. Siitä ei voi viranomaisia syyttää tilanteessa, jossa kaikki valtiot haluavat samaa tuotetta.
Luvassa on vielä useita sikainfluenssan aaltoja. Espanjantaudissa (H1N1) vasta toinen aalto oli kausiflunssaa vaarallisempi.
Rokote mitä todennäköisimmin antaa ainakin osittaisen suojan seuraavia aaltoja vastaan.
Jos piikki on saatavilla, ota se! Jos pelkäät elohopeaa, jätä yksi silakkapihvi syömättä niin olet tasoissa.
38
Rokote toimii niin, että se tartuttaa ihmiseen
heikennettyjä sikainfluenssaviruksia.
Sitten normaalikuntoisen ihmisen elimistö
tuottaa n. 2 viikossa vasta-aineet virukselle.
Jos elimistö jo taistelee sikainfluenssavirusta
vastaan eli ihminen sairastaa sikainfluenssaa,
silloin rokote vain lisää virusten määrää ja
niin pahentaa tilannetta.
Onkohan näin ?
heikennettyjä sikainfluenssaviruksia.
Sitten normaalikuntoisen ihmisen elimistö
tuottaa n. 2 viikossa vasta-aineet virukselle.
Jos elimistö jo taistelee sikainfluenssavirusta
vastaan eli ihminen sairastaa sikainfluenssaa,
silloin rokote vain lisää virusten määrää ja
niin pahentaa tilannetta.
Onkohan näin ?
39
Mikä hitto siinä on että noi rokotteen saaneet kuolee.Itellä moni tuttu jo vakavasti kipeänä rokotteen takia,ei ole H1N1 vaan kaikenlaista keuhkoputkentulehdusta ja erilaisia muita tulehduksia ja korkeaa kuumetta,monella jo viikkoja.
40
Ihmiset eivät vaan tajua sitä, että ei tämä tauti leviäisi, jos ihmiset sitä ei levittäisi... Kaikki vaan himaan pötkölle, jolla tauti on päällä. Toisaalta tässä vaiheessa se on vähän pahempi, kun moni sitä levittää tietämättään (kun ei ole vielä puhjennu). Ite välttelen ihmisiä kuin ruttoa tällä hetkellä, suakelin diseassin levittäjät.. ihmiset on pahimpia.
41
Onkohan kiireessä tehtyjä rokotteita?
Onko kaikissa ampulleissa varmasti heikennettyä virusta?
Seuraako kukaan rokotteiden laatua ja tasaisuutta?
Onko kaikissa ampulleissa varmasti heikennettyä virusta?
Seuraako kukaan rokotteiden laatua ja tasaisuutta?
42
Mielenkiintoista luettavaa, ties vaikka joku tiedonsiemen olisi: http://kaarle.blogit.uusisuomi.fi/2009/10/31/tupla-tai-kuitti/
43
Toi rokote on ihan yhtä tyhjän kanssa, en ole sitä ottanut, enkä ole ottamassakaan. Tuntuu, että jos otat, sairastut, jos et ota, et sairastu. Rahastusta koko "sikainfluenssa"
44
Älkää arvailko kuolinsyitä tai muita, näiden lasten asioista vastaa kokemukseltaan arvovaltainen lääkäri ryhmä. Omakin lapsi oli lasten hematologisella osastolla viime keväänä siellä. Tauti ei tartu rokotteesta näille potilaille, mutta rokote ei välttämättä kehitä vastustuskykyäkän jos on kantasolusiirtopotilas. Tiedän kokemuksesta että vetää nöyräksi kun joutuu lasten kanssa näille oastoille. Nämä osastot joissa lapsia hoidetaan on jatkuvan paineen alla ja silti ne antavat niin perusteellista ja osaavaa hoitoa kuin suomessa voidaan.(pohjoismaiden kehittyneintä) Ei voi kun lähettää osanoton vanhenmille se on rankka paikka.
45
lisää luettavaa, tämä suomeksi:
http://vilaurio.blogspot.com/2009/06/totuuden-esitaistelija-jane.html
http://vilaurio.blogspot.com/2009/06/totuuden-esitaistelija-jane.html
46
Terveysasema on väärä paikka rokotuksille jos sikainfluessalaiset odottavat samoissa tiloissa lääkäriin kun toiset taas rokotuksiin. Onkohan kellekään pälkähtänyt päähän erottaa tilat täysin toisistaan sisäänkäyntiä myöten. Tuskin rokote on syyllinen. Minulla ei ole mitään oireita.
47
Oliskohan jo aika medioitten lopettaa. Siis joka ainoan menehtyneen julkaisu. Haloo. Nyt on Suomi menossa ojasta allikkoon. Toivottavasti ei maailmalla julkaista tätä..mikä hysteria on Suomessa aikaan saatu. Järki hoi älä jätä.
48
Jostain olen joskus kuullut ettei kipeenä ollessa saisi ottaa rokotetta.
49
Pienen lapsen vanhemmille osanotot, suru on varmasti suuri.
Ikävä kuitenkin ettei terveydenhuolto silti ainakaan täällä pirkanmaalla tunnu ottavan tautia vakavasti. Omalla lapsellani sikainfluenssa jo hellitti, mutta kahden kuumeettoman päivän päivän jälkeen kuume taas nousi tänään. Käytin hänet lääkärissä, mutta koska keuhkoista ei kuulunut mitään ylimääräistä ei heidän mukaansa ollut syytä huoleen uudesta lämmön noususta...
Ikävä kuitenkin ettei terveydenhuolto silti ainakaan täällä pirkanmaalla tunnu ottavan tautia vakavasti. Omalla lapsellani sikainfluenssa jo hellitti, mutta kahden kuumeettoman päivän päivän jälkeen kuume taas nousi tänään. Käytin hänet lääkärissä, mutta koska keuhkoista ei kuulunut mitään ylimääräistä ei heidän mukaansa ollut syytä huoleen uudesta lämmön noususta...
50
Sitten myöhemmin nimimerkkien takaa paljastui The internetin valtakauden aikana sellainenkin totuus, jonka mainosmiehet olivat toki jo tienneet: rahvas on tyhmä ja epäluuloinen. Oli aika jolloin hetken luulin, että suomalaiset ovat ihan fiksua kansaa. Mutta hei, se onkin se porukka, joka ei roiku täällä. Jotain toivoa! Ottakaa nyt hyvä nuoriso se rokote, jos siihen edes pienimuotoinen mahdollisuus ilmenee.
51
Kommentti 50: Suomen kansa on pohjattoman epäluuloista ja salaliittoja nähdään kaikkialla.
Se rokote ei sisällä heikennettyjä viruksia, vaan vain jotain viruksen proteiinikuoriosia.
Ammutun karhun irtileikattu pää hyökkäsi marjastajan kimppuun. Rokote aiheutti sikainfluenssan. Juupa juu.
Se rokote ei sisällä heikennettyjä viruksia, vaan vain jotain viruksen proteiinikuoriosia.
Ammutun karhun irtileikattu pää hyökkäsi marjastajan kimppuun. Rokote aiheutti sikainfluenssan. Juupa juu.
52
Tutkitaankohan tämä ja vastaavat tyyppiset kuolemat sitten THL:n toimesta? Siis onko tutkijoina lääkäreitä, kuolemansyyn tutkijoita, jotka ovat THL:n palkkalistoilla? Siis voiko kuolemansyyntutkijat olla laitoksesta, joka on saanut 6 milj.euroa rokotteita toimittaneelta firmalta??
Hieman ihmettelen...
Hieman ihmettelen...
53
Tästä rokotteen sivuvaikutuksista on paljon keskustelua. Jos rokottamisen jälkeen nousee kuume niin mitä sitten? Niinhän se nousee valtaosalla lapsista, jotka saa rokotusohjelman mukaisia rokotteita neuvolakäynneillään. Joka piikin jälkeen neuvolasta on kehoitettu seuraamaan särkyjä ja kuumetta. Ja kyseessä olleet siis aivan perus-rokotteet. Samaa oiretta "sikapiikistäkin" kehotetaan seuraamaan. Mikä ero näillä sivuvaikutuksilla on? Kukaan ei muista enää tavan rokotteiden sivuvaikutuksia tässä hysteriahehkutuksessa.
Ja vielä: Osanottoni menehtyneen lapsen omaisille!!
Ja vielä: Osanottoni menehtyneen lapsen omaisille!!
54
"Tutkitaankohan tämä ja vastaavat tyyppiset kuolemat sitten THL:n toimesta? Siis onko tutkijoina lääkäreitä, kuolemansyyn tutkijoita, jotka ovat THL:n palkkalistoilla?"
Ei vielä ilmeisesti, mutta ensi vuoden alusta alkaen tilanne on se, että kun läänit lakkautetaan, kuolinsyyn tutkinnan tehtäviä siirretään THL:ään, en ole varma olikohan ihan koko hommo vai vain osa, vähintäänkin "ylemmän tason" toiminnot eli ohjaus ellei sitten kokonaankin.
THL:n ja lääkeyhtiön näkökulmasta tästä varmaan tulee hyviä synergiaetuja, kun hyvin kontaktien ansiosta saadan hyvien yhteistyökumppanien tutkimusosastoilta hyvät tiedot yritysten valmistamien lääkkeiden mahdollisesti aiheuttamista lääkehaitoista. Näiden perusteella sitten voidaan esim. kohdistaa kuolinsyyn tutkinta oikeille urille.
Jos vaikkapa lääkeyhtiön tuoreissa tutkimuksissa on todettu, että joku lääke ei voi aiheuttaa minkäänlaisia haittoja, voidaan lääke sulkea kokonaan tutkimusten ulkopuolelle. Hienoa synergiaa, säästää turhaa työtä ja veronmaksajien rahoja, vai mitä?
Ei vielä ilmeisesti, mutta ensi vuoden alusta alkaen tilanne on se, että kun läänit lakkautetaan, kuolinsyyn tutkinnan tehtäviä siirretään THL:ään, en ole varma olikohan ihan koko hommo vai vain osa, vähintäänkin "ylemmän tason" toiminnot eli ohjaus ellei sitten kokonaankin.
THL:n ja lääkeyhtiön näkökulmasta tästä varmaan tulee hyviä synergiaetuja, kun hyvin kontaktien ansiosta saadan hyvien yhteistyökumppanien tutkimusosastoilta hyvät tiedot yritysten valmistamien lääkkeiden mahdollisesti aiheuttamista lääkehaitoista. Näiden perusteella sitten voidaan esim. kohdistaa kuolinsyyn tutkinta oikeille urille.
Jos vaikkapa lääkeyhtiön tuoreissa tutkimuksissa on todettu, että joku lääke ei voi aiheuttaa minkäänlaisia haittoja, voidaan lääke sulkea kokonaan tutkimusten ulkopuolelle. Hienoa synergiaa, säästää turhaa työtä ja veronmaksajien rahoja, vai mitä?
55
Meillä alle 2v lapsi ja saanut normi neuvola rokotteet ja aina rokotusten jälkeen ollut kuumeessa ja nyt tämä viimeisin tauti kestänyt jo yli 3kk, Voiko rokotteet tuhota lapsen oman vastustuskyvyn vai onko normaalia sairastaa kuukausia. Yskää ja nuhaa kuumetta joka viikko ja lääkekuuri joka toinen viikko (korvatulehdukset). Uskaltaako nuhaisena nyt edes ottaa tuota sikaflunssa rokotetta, jos vielä muitakin tauteja päällä. Tutkimuksia ei ole tarkoin tehty lääkärissä, muuta kuin kuunneltu keuhkoja ja tiirailtu korviin. Huonosti sikaflunssa rokotuksista y. aiheesta on tiedotettu meille vanhemmille.
56
En kyllä malta olla kommentoimatta viestiin 27, kun oli väärää tietoa maksansiirrosta, että niihin hakeutuisivat alkoholistit päihdeongelmaiset. Synnynnäiset maksasairaidet, autoimmuunimaksairaidet, äkilliset tuntemattomasta syystä johtuvat maksan tuhoutumiset, maksan aineenvaihduntasairaudet ym. ei itse-aiheutetut syyt ovat noin 90%:sti maksansiirron taustalla. Alkoholimaksasairaus on syynä vain tosi harvoin (7-10%) ja silloinkin täytyy olla raitistunut.
Muuten olen kirjoituksestasi samaa mieltä.
Muuten olen kirjoituksestasi samaa mieltä.
57
Ei eikö olisi jo korkea aika ruveta lopettelemaan kaiken maailman salailut ja salaliitot, tästä sikaflunssan varjopuolesta ei olla tuotu valtamedioihin mitään uutisointia, vaikka minusta tämä pitäisi huomioida myöskin.-->
http://kaarle.blogit.uusisuomi.fi/2009/10/31/tupla-tai-kuitti/
http://www.infosota.fi/2009/09/20/kymmenen-faktaa-sikainfluenssasta-ja-sikainfluenssarokotteesta/
http://kaarle.blogit.uusisuomi.fi/2009/10/31/tupla-tai-kuitti/
http://www.infosota.fi/2009/09/20/kymmenen-faktaa-sikainfluenssasta-ja-sikainfluenssarokotteesta/




11