- 17.03. Kevätsää helli tyttöjen hiihtomestaruuskisoja
- 17.03.
Sämpylöiden sodan voitti Hella ja Huone
4 - 17.03.
Sir Christus vaihtoi vissylinjalle
3 - 17.03.
Mahtaako Pottupata ikinä avata oveaan?
1 - 17.03. Voiko astmaatikko hengittää keväällä keskustassa?
- 11.03. Kukkaistyttö Leena haluaa töihin ihmisten pariin
- 10.03.
Esitys on joka kerta erilainen
10 - 10.03.
Lukijat ja raati olivat samaa mieltä, Dalai Lama oli paras
1 - 10.03.
Kulttuuriväki suivaantui Tampereen kaupungin julistekiellosta
8 - 10.03.
Domusaukion kiinalaiskokki on saanut runsaasti asiakkaita
31 - 10.03.
Kaupungin vaarallisin oikopolku löytyy paloaseman edestä
14 - 10.03. Vuonna 85 jatkaa TTT:n ohjelmistossa ensi syksynä
- 10.03.
Seuraavan kerran Nässyllä luistellaan vasta ensi talvena
3 - 06.03.
Näsijärven retkiluistelukausi on tältä erää ohi
50 - 04.03.
Hämeenpuisto annetaan asukkaiden käyttöön
12 - 04.03.
Raati palkitsi Kalevan lukion, yleisöäänestys jatkuu sunnuntaihin asti
4 - 04.03.
Hämpin jalkakäytävillä pyöräillään taas kesällä
50 - 03.03.
Juliste lyhtypylväässä on nyt poliisiasia
84 - 03.03. Toivo taitaa kuksat
- 03.03. Ensimmäinen apteekki on toiminut jo yli 210 vuotta
Radiokirppis harkitsee pääsymaksua
28.10. - 11:44 (Luotu: 16:05) - Kommentit: 169
Laukontorilla Kaijakan alakerrassa toimiva Radiokirppis suunnittelee jonojen hillitsemiseksi sisäänpääsymaksun perimistä asiakkailtaan. Kassoille on usein kymmenen metrin jono, jossa asiakkaat tahtovat tuskastua.
Radiokirppis aloitti yli kymmenen vuotta sitten Tampereella ensimmäisenä itsepalvelukirppiksenä.
Aamulehden mielipidesivuille lähetetyissä lukijoiden tekstareissa on arvosteltu jonoja ja palvelun ynseyttä, mutta ainakin kirppikseltä annetaan ihan ystävällisesti omistajan puhelinnumero, kun vihdoin pääsin ruuhkan läpi soittamaan palvelunumeroon.
Sekä nettikommenteissa että Aamulehden mielipideosastolle osoitetuissa tekstiviesteissä kirpparia moititaan poikkeuksellisen kovin sanoin. Henkilökuntaa moititaan töykeäksi ja palvelua huonoksi.
Lue 28.10.2009 ilmestyvästä Morosta, mitä radiokirppiksen omistaja Anne Vuori vastaa.
Päivi Vasara
Sanoisin tähän radiokirppisdraamaan että:
"Bändi on aina kapellimestarinsa näköinen"
Tässäkin tapauksessa siis vika löytyy takuuvarmasti yrityksen johdosta.
Esimiehen tehtävä on (yhdessä työntekijöiden kanssa) pitää huolta myös siitä, että työilmapiiri on hyvä.
Se heijastuu välittömästi asiakaspalveluun ja koko yrityksen toimintaan.
Voi tietenkin ajatella, että kaikki julkisuus on hyvästä, mutta jos omasta yrityksestäni kirjoiteltaisiin samaan malliin kuin radiokirppiksestä, juoksisin jo lujaa hakemaan apua, mikäli en itse osaisi tilannetta korjata.
Asiakkaita on turha syyttää, tai alkaa heiltä maksua periä, jos kävijöitä on liikaa. Perisikö Stockmankin hulluille päiville sisäänpääsymaksua? Ei jatkuva kirpputori ole mikään messutapahtuma.
Nosta, omistaja, pöytämaksuja ja lisää henkilökuntaa, ja hoida palvelu ystävällisen asialliseksi ja kuntoon.
Ennekaikkea: mieti itse omaa käytöstäsi ja olemustasi työntekijöitäsi ja asiakkaitasi kohtaan.
työntekijöitä on turha syyttää, itse olet heidät valinnut ja perehdyttänyt...
Eiköhän kaikki ole jo muutenkin tarpeeksi kallista tällä kirpputorilla. Muovikassi maksaa 25 senttiä ja uudessa juuri avatussa sisustustavaratalossa 17 senttiä.Pienistä puroista tulee isot virrat.
Kyllä osa ostajistakin kaikkoaisi pääsymaksun myötä.Periaatteessa kaikki ovat potentiaalisia ostajia. Kirpputorilla jos missä,tehdään heräteostoksia.Tampereella on kyllä kirpputoreja tarjolla. Niin kävisi,että myynti putoaisi ja pöydänvuokraajat kärsisi.
Pääsymaksut hyödyttäisi ain. omistajatahoa.Jos verrataan Tukholmaan, niin siellä taitaa nämä sosiaaliset ongelmat olla syynnä pääsymaksuihin.Epäsosiaaliset tyypit menee sinne aikaansa kuluttamaan?
Ymmärrän kyllä työntekijöitä. Ei tuossa kiireessä mikä siellä on,jaksa aina hymyillä. Ja kun virheitäkään ei saisi tulla.
Yksikin aluksi iloinen kassahenkilö on vajaassa vuodessa muuttunut vihaisen näköiseksi ja aivan yhtä "asiakaspalveluhenkiseksi" kuin nämä muutkin, jotka ovat todentotta tunnettuja aina niin "iloisista" ilmeistään...
Jos 1000:sta päiväkävijästä jäisi vaikka puolet pois ja maksu olisi 1 euron per/henk. Tekisi kuudella aukiolopäivällä kuukaudessa 12 000€. Lisää...
Sillä varmaan saisi hymyä ainakin omistajan huulille.
Henkilökunnan ei todellakaan tarvitse heittäytyä jatkossa teennäisen yltiöystävällisiksi. Normaali työn hoitaminen riittää useimiten - kunhan vain ylimielisyys ja ivallinen asenne kassalle asti päässeeseen asiakkaaseen häviäisi (ja tämähän ei siis koske kaikkia). Sellaista on vierestäkin ikävä kuunnella. Asiakkaissakin on joskus vaikeita tapauksia,mutta he olkoon nyt asia erikseen.
Ilmiselväähän on että pääsymaksuilla KORVATAAN pöytävuokrat.
Silloin myyjien ja kirppiksen oitäjän edut ovat yhtenevät.
On tärkeää saada sisään mahdollisimman pajon OSTAVIA
Pääsymaksu on tietenkin kätevä tapa vähentää kävijöitä, mutta kyllä jonkunlainen ihmisvirtojen optimointi ja lisätila ja -kapasiteetti kassoille olisi tarpeen.
Tässä asiassa voisi kirppis ottaa suurmarketista mallia.
Nyt kun olisi mahdollisuus työllistää ihminen, niin mielummin riistetään lisää.
Ja jos jonoja on niin eiköhän se ole asiakkaan oma valinta, että on siihen jonoon mennyt.
Huh-hah-hei ja rommia mulle.
Siis, oikeasti. Kirpputorille?
Miksei samantien pääsymaksua esim. Stockmannin "Hulluille Päiville" , tai Sokoksen "3+1 päiville" jne.
Jos halutaan jonoja hillitä, niin näinä alhaisen
työllisyyden (tai siis työvoimapulan jos poliitikolta
kysytään) aikoina pitää palkata henkilöstöä lisää.
Kirpputorien kassojen toiminta on usein todella verkkaista.
Tämä johtunee mm. itse työntekijästä, sekä tavaroiden
hintojen sijoittelusta joiden vuoksi hintaa pitää etsiä
ensin. Sitten on hidas hintalappusysteemi, kaikki on
leikattava talteen jne. että saa myyvä osapuoli rahansa
myöhemmin sentilleen oikein.
Nyt ideahiiri/riihi pystyyn, viisaita kalloja yhteen.
Kuinka kirpputorin kassatyöskentely nopeutuisi?
Hintalappujärjestelmän uudistukset?
Tietenkin helpoin, mutta kallein ratkaisu olisi
viivakoodit. Ne nopeuttavat kassoja marketeissa (jotkut
meistä lienevät nin vanhoja, että muistavat ajan ennen
viivakoodeja). Mutta oikeasti, ei kukaan maksa
kirpputorille sisään pääsystä. Eihän sieltä aina edes löydä mitään, osa viehätystä onkin kierrellä useammalla torilla jos jotain löytyisi. Jos sitten vielä pitäisi maksaa esim. 1-2€ ryöstöriistoverona sisäänpääsyä, niin jättäisin torit kiertämättä suosiolla. Säästäisin sen 8-10€ heti.
Se kyllä on jo vuosia vaikuttanut todella ikävältä paikalta olla töissä, kun katselee sitä toimintaa. Taitaa vaan pyöriä liian hyvin, ettei osaa lopettaa, vaan väkisin vääntää eteenpäin.
Eli isompi kassavirta saattaa houkutella enemmän myyjiä kirpputorille, mutta jos pöydät on jo joka tapauksessa loppun myyty ja tilaa uusille pöydille ei ole, tulee rahoitus lisätyövoiman palkkaukseen saada jostain muualta. Tällöin vaihtoehdoiksi jää yllä mainittu asiakkaiden rahastaminen tai myyjien pöytävuokrien korotus, joka taas oletettavasti näkyisi hinnoittelussa.
En minäkään varmaan alkaisi sisäänpääsymaksua kirppikselle maksamaan, ja käytäntö varmasti tulee vähentämään asiakkaiden määrää, mutta ymmärrän kuitenkin yrittäjänkin nälökulman. Toivonkin että yrittäjä on tutkinut tarkkaan sisäänpääsymaksun mahdolliset vaikutukset sekä ostavien että myyvien asiakkaiden ostopäätöksiin.
Muussa tapauksessa tuo pääsymaksun periminen asiakasmäärän hillitsemiseksi on erittäin naurettava idea ihan yrittäjänkin kannalta, vaikka menisikin lyhentämättömänä yrittäjän pussiin. Se paitsi vähentää ostajien määrää niin myös myyjien määrää.
Mieluummin vaikka uudistaisivat kassajärjestelmän ja palkkaisivat lisätyövoimaa ruuhkien hillitsemiseksi. Itse alkaisin vallan käyttämään noita oikeita vanhan ajan kirpputoreja (Sammonkirppis, Bonuskirppis) mikäli Radio kirppis tuollaisen yltiökapitalistisen toiminnan aloittaa.
En maksa päästäkseni sisään yhteenkään kauppaan, saatikka kirppikselle. Joten jos niistä maksavista ostajista eroon tahdotaan, hyvällä tiellä ollaan. Sisäänpääsymaksua vaan kehiin KIRPPUTORILLE. Huh huh. Sopisi aprillipilaksi tämä uutinen.
Eiköhän asiakasvirtojen hiljeneminen vaikuta aika nopeasti myös myyjien kiinnostukseen ottaa pöytä ko. kirppikseltä.
Eikä tuo nyt mikään niin superkirppis ole; tyhjiä pöytiä pyörii aika-ajoin ja palvelu on yrmeää ja ala-arvoista. En usko, että Tampereen kokoinen kaupunki olisi valmis kirppiksen sisäänpääsymaksulle.
Samaa mieltä "hämmästyneen" kanssa; se pieni kahvion tapainen pois ja tilalle pari-kolme liukuhihna-kassaa.
Tämä ajatteltapahan tähtää siihen, että kirpputorilta pöydän varanneiden MYYJIEN MYYNTIÄ HALUTAAN PIENENTÄÄ, jolloin myös heidän myyntitulonsa pienenisivät ja kassan ei tarvitsisi tehdä niin paljon tätä "raskasta työtä".
Tässäkin tapauksessa näkojään on taas rahastuksen maku kirpputorin pitäjän taholta, kuten mm. siinäkin, että kyseiseltä kirpputorilta puhelimella myyntipaikkaa varatessa joutuu puhelusta maksamaan kalliin palvelupuhelumaksun ja vielä kalliin minuttihinnan lisäksi -AIVAN PERUSTEETONTA!
Tuskin kyse on siitä, että ei olisi varaa palkata lisää henkilökuntaa!
Myöskään aiakaspalvelun laatuun ei vaikuta mitenkään se, onko kassalla jonoa, vai ei, -aina yhtä töykeätä asiakkaiden ja kirpputorimyyjien kohtelu.
Kun myyjän on tullut aika saada tilitys myymistään tavaroista, on myös hyvin usein tilanne se, että heillä ei olekkaan kassassa rahaa maksaa tilitystä, vaan ehdotetaan, että rahat voisi maksaa tilille ja se saattaa usein kestää montakin päivää!
Ainoa oikea keino on henkilökunnan lisäys ja palvelun parantaminen.
Toiminnot
1) pöytävaraajan rekisteröinti
2) hintalappujen ja viivakoodien tulostus (1,2,3,4,5 euroa jne), viivakoodilla erotetaan eri asiakkaat
3) PC-pohjainen kassakone, jossa viivakoodinlukija
4) kirjanpitotoiminnot integroituna muualta tai omasta takaa
ei varmaan olis edes puolen vuoden projekti tämä. Saa tehdä, ehkä joku jopa ostaisi, ainakin raudan ja asennusprojektin, jos itse ohjelmisto olisi avointa lähdekoodia.
Joskus olen jonottanut tosi kauan kassajonossa, mutta siihen on vaan osattava asennoitua, että joutuu jonottamaan. Henkilökunnalta vaaditaan pitkää pinnaa, tseppiä heille, että jatkossakin voi tehdä edullisia ostoksia.
Tiedän myös ihmisiä jotka eivät mene sinne samasta syystä, tai ainakin katsovat kuka on kassalla palvelemassa ennen ostopäätöstä.
Lehdessä omistaja selittelee huonoa asiakaspalvelua pitkillä jonoilla, että asiakkaat turhautuvat jonottaessaan mutta turhaa selittelyä! - Palvelu on ollut jo vuosia aina yhtä huonoa, myös niitä hetkinä kun jonoa ei ole lainkaan.
Jos vuodesta toiseen valitetaan samasta asiasta niin luulisi että myyjät tekisivät asialle jotain mutta ei Radiokirppiksen kohdalla.
[Muokannut: al_keskustelu (28.10.2009 15:46)]
Miksi maksaa PÄÄSYMAKSU kirppikselle?
Radiokirppis on hyvä paikka ja asiakaspalvelu on hyvää, katsokaas ihmiset, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, aina olen saanut hyvää palvelua.
Asiakkaat rettelöi ja valittaa ihan turhan takia. Menkää muualle valittamaan, jos ette osaa käyttäytyä.
Ollaan tyytyväisiä, kun on tasokas kirppis ja tehokas henkilökunta, joka selvittää äkkiä pitkätkin jonot.
Olen ehdottomasti pääsymaksun kannalla, jääväthän turhat norkoojat ja valittajat ulkopuolelle.
Aurinkoisia päiviä kaikille, niin tyytyväisille ihmisille ja teille ikuisille valittajille, joillekka mikään ei koskaan ole hyvin.Katsokaa joskus peiliin, se vika löytyy usein sieltä, eikä muualta.
Tsemppiä henilökunnalle ja jaksamisia, älkää välittäkö noista rutisijoista, niitähän maailmaan mahtuu.
Ilosia, hyviä ostoksia vaan jatkossakin.
Hannele K
Mutta jonot todella karmeen pitkiä (joka osoittaa että hyvä kirppis) =)
Kustannus kysymyshän se on, jos otetaan lisätyöntekijä.
Mutta kyllä siellä pitäisi olla pe-su vähintään kolme työntekijää!
Miettikääpä... Yleensä myyjiä on kaksi paikalla. Pöytiä on yli 200kpl, vitriini myynti, kahvila ja sen myynti ja asiakkaat, pöytien tilitykset asiakkaille ja uusien pöytien otto ja paikan varaus, 0700-numeroon vastaaminen työpäivän aikana..
Aika paljon siinä hommaa, ja jossain vaiheessa pitäisi pestä kahvion tiskejä, laittaa uutta tarjolle kahvia jne., kiertää 200kpl pöytiä ja siivota suurimpia sotkuja, vahtia sovituskoppeja jne.jne.
Ja tämä tapahtuu kahden myyjän voimin.
HUH HUH....kassapaikkoja on kaksi mutta kassalla myyjiä yleensä vain yksi, koska toinen joutuu hoitamaan nuo muut eli kyllä sinne pitäisi vaan ennemmin hankkia yksi uusi työntekijä. PISTE.
Radiokirppis ei missään nimessä ole Tampereen parhaita kirppiksiä, se on ensinnäkin kallis, sekava, epäsiisti, ahdas.
Kohta saatte olla rauhassa
Josta alv vähennettynä tekee 20.500e. Jos kuvitellaan, että kaksi työntekijää tienaa kuussa 1500e brutto niin tämä tekee sivukuluineen kustannuksia 4500,00e. Jäljelle jää 16.000e. Tiloissa on varmasti joku vuokrakin ja sähköt, vedet, muut tilojen ylläpitokulut, siivoukset, mainostus, tuskin kalusteita ilmaiseksi on saatu, hallinnolliset kustannukset (kirjanpidot, palkanlaskennat, tilinpäätökset) jne jne. "Viivan alle" jäävästä summasta verottaja nappaa vielä 26 pinnaa ja yleensä varmaan se yrittäjäkin haluaa itselleen jonkinlaisen palkan.
Eli kirppiksen pitäjän optimi tilanne on halvin mahdollinen palvelutaso joka kumminkin riittää pitämään pöydät vuokrattuina.
40 vuotta kirpputoreja harrastaneena ja lukuisia kertoja eri kirppiksillä pöytää pitäneenä totean, että suurin ongelma myyjän kannalta eivät ole sen enempää jonot kuin yrmeät työntekijätkään, vaan VARKAAT ja lievempänä ilmiönä välinpitämättömät kävijät, jotka heittelevät myytävänä olevat tavarat pöydille miten sattuu ja kuljettavat niitä kosolti myös vääriin pöytiin sekä antavat lastensa leikkiä myytävänä olevilla tavaroilla.
Kun vie uutta tavaraa ja kiertää 10 minuuttia muita pöytä, ovat kävijät jo ehtineet sekoittaa pöydän hyrskynmyrskyn. Pakkaukset revitään auki, hintalappuja vaihdetaan halvempiin, pöytiin jätetään karkkipapereita jne. jne. Myyjien tyly ilme on sen rinnalla pientä!
Ihmettelen, kuinka Radiokirpparin sitruunat ja korppikotkat saavat pitää työpaikkansa vuodesta toiseen.
Pääsymaksu sopii tämän firman älyttömiin toimintaperiaatteisiin. Ikävä kyllä heillä on jotain, mitä asiakkaat haluavat: toisinaan jotain järkevää ostettavaa kohtuulliseen hintaan. Suosittelisinkin kirpputoripöydän vuokraamista harkitsevaa kääntämään katseensa Bonuskirppiksen tai muiden kilpailijoiden puoleen.
Radiokirppiksen myyjät pyörittää siellä jotain omaakin bisnestä, kerran yritin palauttaa oikeaan pöytään jotakin tavaraa mutten mistään löytänyt sen numeroista pöytää. Kysyin myyjältä, joka käski viemään ihan eri numeroiseen pöytään ja sanoi että se numero on meidän omaa myyntiä. Jäi vähän hämäräksi koko juttu.
Tiedoksi, että SPR:n Kontissa, Lielahdessa saa erittäin ystävällistä palvelua
Ja mitä asiakaspalveluut tulee, niin ymmärrän että kassatyö vaatii tarkkuutta. Teen sitä(kin) myös itse. Myös omalla työpaikalla on jatkuva kiire ja pitäisi revetä moneen paikkaan, asiakkaita on paljon ja jonoja syntyy. Asiakaspalvelun osaava ammattilainen kohtelee silti aina asiakasta ystävällisesti ja kunnioittavasti. Kiire ja työn vaativuus ei saa olla tekosyy töykeyteen. Asiakas maksaa viimekädessä teidankin palkkanne, se on hyvä pitää mielessä!
Työajallahan pitäisi tehdä juuri sitä työtä, josta työnantaja maksaa palkan, eikä tehdä omaa bisnestä, -vai onkohan tämäkin kirpputorin pitäjän omaa bisnestä, joka teetetään työntekijöillä???
Minulla on ollut kolmella kirppiksellä pöytä -- Radiolla on ilman muuta paras myynti, mutta toden totta: asiakaspalvelusta ei voi puhuakaan. Ja jos haluaisi oman pöytänsä pysyvän siistinä, pitäisi sitä käydä järjestelemässä 4 kertaa päivässä.
Toistan: asiakkaat ne pöydät sotkevat, eikä kirppiksellä mitenkään voi ola niin paljon henkilökuntaa, että he ehtisivät niitä järjestellä. Miksi ihmeessä katsottua tuotetta ei voi panna siististi samaan paikkaan mistä sen ottikin?
Pääsymaksuajatus sen sijaan on täysin käsittämätön ja suorastaan röyhkeyden ja omahyväisyyden huippu. Voin sanoa, että sinä päivänä loppuu minun ja varmaan monen muun osalta niin myynti kuin ostokin kyseiselllä kirppiksellä.
Perusteluina on käytetty ruuhkan purkamista kassajonoissa.
Kyllä torin omistajan on pystyttävä hoitamaan asia muulla tavoin. Kuvitelkaapa tilannetta, että esimerkiksi markettien jonoja pyrittäisiin lyhentämään pääsymaksulla.
Yhtenä perusteluna on mainittu kirpputorilla pistäytyvät
henkilöt jotka eivät kuitenkaan sillä kertaa ole ostaneet mitään. Miten he voivat ruuhkauttaa kassajonoa?. Itse kuuluun keräilijöihin joten on pistäydyttävä usein katsastamassa myynnissä olevia tavaroita. Silloin kun ei
löydy sopivaa, en myös ole kassajonon tukkona. En ole valmis
maksamaan sisäänpääsystä, ostoksesta kylläkin.
sitä paitsi mutenkin on kovia hintoja kirpparilla
esim 2e tai 4 jostakin cd:stä on kallista.
1e on jees.
Hassua muuten sinänsä, että tänä päivänä joku edes kehtaa vinkua liiallisesta asiakasmäärästä. Luulisi olevan tyytyväinen, että väkeä piisaa. Jos ostajat kaikkoavat, niin sen myötä saa heittää hyvästit myös pöytävuokraajille.
Et ilonat sun muut "mikä ilona" ?
ai niin se missä ei ees autopaikkoja ja jonku kadun kulmas..no jaa ei tartte käydä.
neliöitä? ei taida olla mikään kovin iso...
IHAN TIEDOKS VIIVAKOODI lukija on käytös radiolla, ne jättää laput tuotteisiin kiinni, ja laput pitää ostaa ite kassalta juuri koska ne on viivakoodattu päytänumeroittain. ÄLKÄÄ NY -KELE kirjottako jos et oo ees käyny kyseisessä paikassa.
Muistakaa, että se on tyhmä joka maksaa, ei pyytäjä. Boikotoikaa siis ko. firmoja, saas nähdä jääkö käytäntö..?
On totta, että henkilökunnalla on varmasti kestettävää, ja pidän lapsellisena oman turhautumisen purkamista ihmiseen, joka yrittää kiireessä selvitä työstään. En pidä pitkiä jonoja missään mielessä Radion myyjien virheenä: viivakoodit ovat käytössä ja työ sujuu sukkelaan. Mikä tökkii, on jo monesti edellä mainittu tyly käytös asiakkaita kohtaan.
Kohtelu, jota itse olen saanut ja jota olen muiden asiakkaiden todistanut saavan Radiolla, on ala-arvoista, eikä vain ruuhka-aikaan. Käyn itse Radiolla usein jo alkuiltapäivästä jonoja välttääkseni, eikä kassalla silloin saa pätkääkään sen parempaa palvelua kuin jonon kasvettua monikymmenmetriseksi. Ei ole kyse siitä, että myyjät napauttaisivat jonossa rettelöijille: Radion huonolla asiakaspalvelulla tarkoitan sitä, että tervehdykseeni ei vastata, tuotteet revitään käsistäni, silmiin ei katsota ja mahdollisiin kysymyksiin vastataan töykeästi.
Osa Radion työntekijöistä on ihan ystävällisiä ja mukavia, mutta osa (ja juuri se osa, joka tuntuu tekevän eniten vuoroja) niin inhottavia asiakkaita kohtaan, että sitä ei halua eikä tulekaan ohittaa olankohautuksella. Eikä se, että "viimeaikainen kritiikki on masentanut myös työntekijöitämme", ole syy olla antamatta perusteltua asiakaspalautetta. En halua masentaa ketään, mutta minulla on oikeus vaatia ystävällistä palvelua, kun asioin kirpputorilla - oli sitten ruuhka-aika tai ei.
Tuntuu aika hassulta, että kirpputorille menosta täytyisi maksaa pääsymaksu vaikka löydöistä ei ole koskaan mitään takeita. Jos muutos tulee niin täytyy toivoa, että ihmiset alkavat tosissaan käyttämään enemmän bonuksen, ilonan, yms. tarjoamia palveluja. Kyseiset paikat kun ovat muutenkin viihtyisämpiä/ avarampia ja niissä osataan hyvä asiakaspalvelu. (Vaikka on radiollakin se "uusi" nuori tyttö, joka jaksaa hymyillä .
- toisen tavaran hypistely maksu
- "Vileenin" raha
- itsetunnon nosto korvaus (mulla eio noin huonoa)
- ahneuden arvon mitta (paljon turhaa halvalla)
- säästäjän sijoitus (% - laskuoppi kateissa)
Jos tuollaiset pääsymaksut otettaisiin käyttöön, en varmasti vierailisi kyseisellä kirpputorilla. Tosin eipä radiokirppis muutenkaan kuulu yleensä sunnuntaiseen kirppiskierrokseeni.
Jonot kertovat paikan suosiosta. Meillä on paljon hyvää tavaraa siellä myynnissä ensi viikolla. Menkää katsomaan!
no siinähän perivät sitten pääsymaksuja, mutta peritäänkö se maksu niiltä kans jotka menevät tiedustelemaan pöydän vuokraamista, käyvät asettelemassa omaa pöytää, tyhjäämässä sitä tai muuten vaan käy siivoamassa sitä, koska miten ne mystyy kontroloimaan kuka tekee mitäkin tuolla?!
ja olisi sangen mielenkiintoista tietää että paljonko se saakelin piljetti maksaa?
Yhdyn moneen mielipiteeseen siitä että siirtkää Ilona shop:iin satakunnan kadulla, loistava palvelu ja tuotevalikoima aika lailla sama kun radiolla. tilat vaan aika pienet
Moron tekemä haastattelu Radiokirpparin yrittäjälle oli kyllä aika hupaisaa, kyllä pystyi hyvin rivien välistä lukemaan että rahat kelpaavat mutta asiakkaat voi painua hittoon!Kyllä pidettiin työntekijöiden puolia kovasti ainakin!
Mutta nyt kun kaikkia asiakkaita voi siis kiireen takia kohdella kun ruttoa niin taidanpa olla aivan yhtä törkeä vastapalveluksi.Mulle on ärähdetty ja syytetty hintalappujen vaihdosta aivan ilman syytä siellä joten ensi kerralla kun menen maksamaan jotain kassalle siellä ja myyjä VAHINGOSSA sanoo hei, niin taidan näyttää keskaria hymyillen hänelle
mua ei ainakaan kiinnosta onko henkilökunnalla naamassa hymy vai ei, pääasia et tampereella on noin hyvä kirppis kuin radio on!
Omat tuotteet saa myytyä, ostettavaa löytyy.
Kannattas katsoo peiliin välillä itekin, hymyyn vastataan yleensä hymyllä...jne...niin se vaan menee.
En sano ettenkö olisi kuullut, useinkin, työntekijöiltä aika nasevaa kommentteja asiakkaille MUTTA IHAN OIKEESTI !! Jos kysymykset on sitä luokkaa et paljo pöytä maksaa, monelta menee kirppari kiinni, enkö saakkaan tilitystä nyt, paljonko kello, eikö vessaan pääse ilmaseks, miksei? Siis itsestään selviä asioita mistä on olemassa laput ja ohjeistukset pitkin kirppistä. Tyhmät asiakkaat ne suurimman osan myyjien päivästä pilaa.
Entä voiko sossulta saada ilmaislippuja, myös köyhät on otettava huomioon.
palvelut maamme vähävaraisille maksullisiksi.
näin pääsemme näkemästä köyhiä.
Silloin ne jotka ostavat, maksaisivat kassapalvelusta.
Mutta edelleenkin saisi kierrellä ja katsella ilmaiseksi.
Mutta lisäisikö maksu varkauksia ?
Tuollainen pääsymaksu systeemihän on käytössä jossain esim. autoja ym. tarvikkeita myyvillä rompetoreilla. En ole ikinä käynyt juuri pääsymaksun takia.
Pääsymaksun rahastaminen vaatii yhden uuden työntekijän, tai sitten yhden niistä jo olemassa olevista. Eli kassatoiminta hidastuu entisestään. Jonoja sitä on nähty muillakin kirpputoreilla mutta ei niissä kukaan valita, toisin kuin Radiolla.
Syy-seuraus-ketju on selvä: otetaan pääsymaksua -> vähemmän ostajia -> vähemmän myyntiä -> lyhyemmät jonot -> myyjille vähemmän tuloja -> vähemmän myyjiä -> kirpputorille vähemmän pöytävuokra-tuloja.
Kirpputoreilla tehdään lähes pelkästään heräteostoja joten uskallan veikata että jopa 95% asiakkaista on potentiaalisia ostajia. Ostamattomat asiakkaat eivät jonoja tee. Kirpputorien ongelma ovat varkaat ja ne jotka tulevat vain kuluttamaan aikaa ja häiriköimään (narkkarit, alkoholistit ja muut ns. laitapuolenkulkijat). Eiväthän ne pääsymaksut muuta tee kuin poistavat tuon lieve-ilmiön.
Yksi uusi työntekijä ei pelkästään auta jonoja vähentämään. Se vaatii koko kassasysteemin uudelleenjärjestelyä tai kolmannen kassakoneen. Monet kirpputorit pärjäävät kahdella kassakoneella koska heidän kassapöytänsä on paremmin suunniteltu. Pöydän ympärille ei pääse muodostumaan jonoja joka puolelle kuten Radiolla (kahvila-asiakkaat yhdellä, myyjät toisella ja ostavat asiakkaat kolmannella). Pitkä kassapöytä seinän suuntaisesti vähentää työntekijöiden pyörimistä ympäri kassatiskiä ja tekee kassoille jonottamisen helpommaksi. Mikäli en ihan väärin muista niin sellainen se alunalkaen Radiollakin oli, en tiedä miksi muuttivat näin.
Mutta juu, laittakaa ihmeessä kirpputorille pääsymaksu, omatpa ovat hautajaisenne.
[Muokannut: al_keskustelu (29.10.2009 8:59)]
Kyseisen omistajan kannattaisi ehkä tutustua myös niihin kirpputoreihin, jotka ovat täällä lakanneet olemasta kannattamattomina. Kun ensin on asiakkaiden määrä vähentynyt, on vastaavasti myyjien määrä vähentynyt ja sitten ei sille kirpparille enää kukaan ole jaksanut mennä kun ei ole tarpeeksi myyjiä ja samat tavarat kiertää. Sen jälkeen ovatkin sitten paikkojen vuokraukset vähentyneet ja paikka konkassa.
Jos nyt pääsymaksuun radiokirppiksellä päädytään niin vuosi pari niin se on käytäntö ja kaikki pitää sitä normaalina, kuten Ruotsalaiset museoittenkin kohdalla.
Tai sitten ei... mutta varteenotettava vaihtoehto mielestäni pääsymaksun ottaminen on. loppu.
No, jono lyheni heti yhdellä.
Josta alv vähennettynä tekee 20.500e. Jos kuvitellaan, että kaksi työntekijää tienaa kuussa 1500e brutto niin tämä tekee sivukuluineen kustannuksia 4500,00e. Jäljelle jää 16.000e. Tiloissa on varmasti joku vuokrakin ja sähköt, vedet, muut tilojen ylläpitokulut, siivoukset, mainostus, tuskin kalusteita ilmaiseksi on saatu, hallinnolliset kustannukset (kirjanpidot, palkanlaskennat, tilinpäätökset) jne jne. "Viivan alle" jäävästä summasta verottaja nappaa vielä 26 pinnaa ja yleensä varmaan se yrittäjäkin haluaa itselleen jonkinlaisen palkan."
Kuvitellaan, että tuon paikan vuokra on vaikkapa 4000 e, joka on tuolla sijainnilla, koolla ja kunnolla varsin realistinen vuokra. Siihen päälle sähkö ja vesi, n. 300 e / kk. Siivousta ei paikalla paljoakaan taida olla, korkeintaan kerran viikossa voi olla, että joku tekee 8h siivouksen parissa. Laskettakoon sille siis hintaa 250 e. Kalusteet (eli metritolkulla raakalautaa) on varmasti ajan myötä jo maksaneet itsensä takaisin, samoin kassat ja muut kalusteet, jne. Kirjanpitoon ja muuhun hallintoon uponnee n. 500 e / kk, mainoksiin ehkä 1000 e.
Jäljelle jää vielä noin kymppitonni ja vaikka siitä verottaja veisi kolmanneksen, niin kyllä yrittäjällekin luulisi riittävän reilu 6000 euron kuukausipalkka...
Kyllä tympisi vähävaraista jos ei tulisikaan tehtyä löytöjä että MAKSOIN TÄYSIN TYHJÄSTÄ!!
(kun kerran palvelukin on ala-arvoisinta mitä olen elämässäni nähnyt joten ei voi kuvitella maksavansa edes siitä)
"Jippii! Maksoin siitä suunnattomasta ilosta että sain kierrellä jonkin aikaa tunkkaisessa, ahtaassa kirpputorissa, missä myyjät katsovat kuin halpaa makkaraa enkä edes sattumalta löytänyt mitään kiinnostavaa ostettavaa!" Mielekkäämpää on heittää rahansa vaikkapa kankkulan kaivoon!
Bonuskirpparilla taas provisio maksetaan toisin päin: kirppari antaa 2% provision myyjälle myynnin kokonais-summasta, joka hyvitetään seuraavasa pöytävuokrassa (max. 4€).
Kyseisen kirpparin pöytävuokra on jo muutenkin halvempi, kuin Radiokirpparilla!
Ideaali kirpputori varmaan monen mielestä olisi
- siisti
- valoisa
- siellä olisi ystävällinen ja auttavainen henkilökunta
- siellä olisi WC
- siellä olisi kohtuuhintaiset pöytävuokrat
- siellä olisi riittävästi pukukoppeja ja peilejä
- siellä saisi maksaa myös pankkikortilla
- siellä vaihtuisi myyjät ja myytävät tavarat eikä
siellä olisi vuodesta toiseen samojen henkilöiden pöytiä
- siellä myytävät tavarat olisivat ehjiä, siistejä ja edullisia
- siellä ei olisi varkaita
- siellä ei vaihdeltaisi tavaroiden hintalappuja (varkaita nämäkin ihmiset)
- ostajat eivät sekottaisi pöytiä, vaan osaisivat käsitellä tavaroita siististi
- siellä pienet lapset eivät saisi kuljettaa tavaroita mukanaan tai kulkea pöydissä yksin ilman valvontaa,
saati leikkiä myyjien tavaroilla pitkin käytäviä
- siellä aikuisetkin ostajat viitsisivät viedä tavarat takaisin oikeaan pöytään, elleivät syystä tai toisesta haluakaan tuotetta ostaa
Listan seitsemään ensimmäiseen asiaan voivat vaikuttaa
paikat omistavat yrittäjät ja näin monella kirpparilla jo asiat ovatkin, loppuihin vaikuttavat ostajat ja myyjät.
Listan toiveet ovat loppujen lopuksi aika simppeleitä, asiakaspalvelussa on lupa odottaa tiettyä tasoa, ei matelua, ei yliystävällisyyttä vaan ihan tavallista asiallista käytöstä hymyn ja kiitoksen kera. Toki samojen asioiden on syytä päteä myös tiskin toisella puolella.
Itse en olisi yrittäjänä tyytyväinen tästä julkisuudesta,
jota kyseinen kirppis nyt on saanut, pikemminkin edun ovat saaneet kaupungin muut kirpputorit, joilla kaikilla varmaan on ainakin pikkuisen parantamisen varaa, jos ei ystävällisyydessä, niin ehkä sitten jossain muussa asiassa. Parantamisen varaa on huomattavasti myös meillä myyjillä ja asiakkailla.
Osa myyntipöydistä on vuokrattu jobbareille, jotka myyvät uusia halpatuotteita (=made in China, Hongkong ja Taiwan) kalliimmalla kuin vähittäiskaupat. Verottajaakin kiinnostanee jobbareiden ammattimainen kirpputorimyynti??? Hintatietoinen kuluttaja huomaa, että alennusmyynneistä saa samoja, huonolaatuisia kertakäyttötuotteita halvemmalla. Käytävät ovat ahtaita ja asiointi on hidasta ja hankalaa. Yhteystiedoista löytyy maksullinen puhelinnumero, 0.89€/min+pvm. Asiakaspalautetta ei voi antaa mihinkään. Toivottavasti omistaja lukee nämä Moron sivulle tulleet kommentit ja vetää omat johtopäätöksensä! Pääsymaksu ei ongelmia ratkaise. Perusteellinen siivous olisi paikallaan. Jonotus suututtaa asiakkaita, kuten myös töykeä palvelu.
En ole koskaan valittanut jonosta - en mene jonoon jos ei ole aikaa jonottaa.
Olen aina mennyt kassalla hymyillen ja tervehtien ja vastauksen tervehdykseen saan ehkä 1/10 kerrasta. Myyjä ei katso päin, kiskoo tavarat käsistä ja vaihtorahatkin lytätään käteen miten sattuu.
Olen myös kerran myyjälle hihkunut hienoa löytöäni, koska olin siitä niin innoissani ja myyjä vaan tiuskaisi "joon" siihen. Pakko sanoa, että sen jälkeen tajusin palvelun huonouden tuolla. Asuin ennen Porissa ja siellä kirpparimyyjät juttelivat mukavia ja kehuivat löytöjä.
Suosittelen myös Tesoman Länsi-Torin kirpparia. Itse asun ihan toisella puolella kaupunkia, mutta siellä on pakko käydä, koska hinnat eivät ole liian suuret ja palvelu on erittäin hyvää.
Jos jotakin positiivista pääsymaksu ajatuksesta hankkii niin mahdollinen asiakkaisen ja myyjien väheneminen -> kirpputorin lakkautus ja mahdollisesti joku uusi yrittäjä tilalle ja palveluhenkiset myyjät tiskiin. Potkut vaan suoraan kaikille myyjille sillä ammattitaitoisia, iloisia asiakaspalvelijoita löytyy varmasti paljon. Eikä yleensä ihmisiä haittaa se, että on töitä tehtävänä. Tylsäähän se olisi jos saisi istua tiskin takana ja odottaa päivän ainoaa asiakasta.
käsketty aukaisemaan reppu ja tutkittu perurusteelisesti
eikä tietenkään koskaan ollut mitää ylimääräistä.
Kun pyytää näyttämään vitriinistä jotain niin ei kuulemma
ole aikaa kun ei ketään asiakasta kassallakaan.
Laskin vähän paljonko jää käteen omistajalle kk.
Jäljelle jää vielä noin kymppitonni ja vaikka siitä verottaja veisi kolmanneksen, niin kyllä yrittäjällekin luulisi riittävän reilu 6000 euron kuukausipalkka...
Aletaan Poikotomaan Radiokirpistä ja lopetetaan kaikki
sielä käyminen.
Eiköhän lopu marinat siinä paikassa kun asiakkat häviää.
eikö olisi varaa palkata edes vaikka minua suunnittelemaan tuo sivua 10minuutissa kauniimmaksi? (jos ilmaiseksi pääsen sisään edes) naureskeleen..
Ja toisekseen, radiokirppiksen kohdalla ei edes voida puhua asiakaspalvelusta, tuo yrmeän naaman näyttäminen ei todellakaan ole mitään palvelua, ihan sama kuinka iloinen ja kohtelias itse olisit, niin aina vaan samaa naamaa näytetään, eli mistä tässä nyt pitäisi maksaa? Ala-arvoisesta "palvelustako" kiitos ei.
Hymyilen aina kassalle ja katson silmiin. radiokirppiksellä joka kerta käydessäni yritän hymyillä niin leveästi että sattuu kokeillakseni myyjän rekatiota. Koskaan ei hymyyn vastata, mitenkä sitä nyt tiskille hymyilisikään.
Radio on monipuolinen kirppis ja yleensä sieltä löytyy jotain kotiinvietävää. Kerran on ollut pöytä siellä, n. 50e arvosta tavaraa varastettiin, mutta minkäs teet kun ei ole aikaa myyjillä katsoa kuka vie ja mitä. Lisää vaan kassoja ja kahvio veke. Tuskin siellä kukaan käy pelkästään kahvin takia, on kuitenkin keskustan kahvilat ja tori vieressä.
Ymmärrän toki myyjien tilanteen, mutta se paranee palkkaamalla lisää väkeä. Ei ole pakko ottaa vakituista, vaikka kiireapulaisia viikonlopuksi. Sekin riittäisi jo, eikä varmasti mentäisi tappiolle.
Monta kertaa olen halunnut antaa palautetta Radiokirppiksen toiminnasta - lähinnä tylystä kohtelusta ja huonosta palvelusta - mutta nettisivulla ei ole mitään paikkaa jossa antaa palautetta. Myöskään kirpparilla ei ole palautelomakkeita... mitä tästä voi päätellä? EI KETÄÄN KIINNOSTA MITÄ ASIAKKAAT AJATTELEE! Ehkä tämäkään kommenttiketju ei olisi näin valtava jos olisivat aikaisemmin älynneet antaa mahdollisuuden asiakaspalautteeseen... vaikka tuskinpa tämänkään seurauksena mikään muuttuu, paitsi ehkä kävijämäärät
palvelu on ollut todella alakantiiin, jos jotain kysyy tuntuu että on syytetyn paikalla ( esim vastaus: olen tekemässä nyt muuta, eli jonota kassalle). Onneksi ei taida olla enää työsuhteessa se myyjä joka pahiten on minulle sanonut (kuulemani mukaan ei enää töissä): kynää ei saanut lainaksi (piti ostaa), nuppineulatkin maksullisia (olisin tarvinnut muutaman), rahaa ei saanut kun vuokra-aika loppui (piti ottaa tilille ja sitä sitten odottelinkin noin 2 vkoa...).
Mutta onneksi voi äänestää jaloillaan ja muita vaihtoehtoja treelta löytyy useita. Tehkää muutkin niin!
Hienoa että asia tuli puheenaiheeksi vihdoin! Kiitos Moro!
Kyllä mennään ojasta allikkoon, jos pääsymmaksuja aletaan keräämään. Miksei samantien tavarataloihinkin pääsymaksut ja maitokauppaan jne. Pääsymaksun käyttöönotto tuskin tulisi näkymään sikahintaisissa pöytävuokrissa. Toisaalta pääsylipputuloilla voitaisiin palkata hiukan hymyileväisempää henkilökuntaa nykyisten hapannaamojen tilalle. Kyllä ainakin työttömiä riittää!
Itse olen vakkariasiakas ja jonot ja jonotus ei häiritse minua yhtään vaan lähinnä henkilökunnan ilmeettömyys, toiset henkilökunnasta ovat ystävällisiä ja toiset ei. Ne jotka eivät morjesta en minäkään enään heitä morjesta7tervehdi.
Kirppis ei ole sen arvoinen jos pääsymmaksu tulee että maksaisin siitä.
Mieluiten menen toiselle kirppikselle asioimaan.
hullua on se, ettei myyjien ja rahan välistä yhteyttä ole ymmärretty vaikka olisikin normaali pihi pienyrittäjä.
Myyjät tuo rahat kassaan eli saisit omistaja vielä enemmän kuin sen 16000 käteen kuin nyt,mitä nimimerkki matematiikka laskii ilman vuokria ym.
Kannattaisi ottaa ainakin kolme harjoittelijaa kokeeksi välivuoroihin ruuhka-ajaksi.katsoa mitä siitä tulisi.Ainakin helppotuneita naamoja ja lisää rahaa.
Ja miksi ne on sit niin pahantuulisia aina, koska ne jonot on niin pitkiä ja uuvuttavia kaikille osapuolillee, ja koska on olemassa niitä sad- mad- ja pad-ihmisiä, niin jotkut vain on lievästi pad -ihmisiä. Kohdelkaa asiakkaita niin kuin itseänne haluttais kohdeltavan ja kannattais pitää ne tauot niin jaksaa.
Törkein kirppis missä olen käynyt. Viimeinen käynti oli vuosi sitten ja koskaan en enää käy.
Ihmettelen myös kommentteja siitä, ettei muka kirpputoreille saisi mennä "vain" katselemaan (=viettämään aikaa)? Halutaanko me nyt ihan sitten oikeasti olla vain ja ainoastaan niitä kuluttajia?
"33
pieni pääsymaksu voi olla hyväkin idea,karsisi ainakin huijareita,narkomaaneja,känniläisiä jne..
Lähettäjä: retsi | ke 28.10 klo 15:11"
Joo maksetaan ne pois meidän jaloista niin voidaan leikkiä että kaikki ois hyvin! Anteeksi nyt, että on hieman aiheen sivusta, mutta pistää niin vihaksi!
Ihmisten itsekkyys ja rahanahneus on mennyt käsittämättömiin mittoihin...
ollut ala-arvoista jo todella kauan.
Lisäksi rahastetaan kaikesta mitä irti lähtee; pöydän vuokrat ovat korkeat, hyväksytään ainoastaan kirpputorin
omat viivakoodilaput (kaksi arkkia saa pöydän hintaa vastaan, mutta jos vuokraa pöydän kahdeksi kaudeksi peräkkäin 2 x 35 EUR saa ainoastaan kaksi arkkia hintalappuja yhteensä). Lisäksi varastaminen on aina
ollut kyseisellä kirpputorilla suuri ongelma, nyt et edes tiedä mitä viedään, koska et voi kontrolloida myytyjä tavaroita, koska hintalappuja ei saa enää takaisin. Uusi systeemi piti nopeuttaa asiakaspalvelua;
hintalappujen palautuksesta luovuttiin ja hinnoittelu
tapahtuu viivakoodeilla. Tapahtui aivan päinvastoin.
Uudesta järjestelmästä on huomattava haitta kyseisellä
kirpputorilla tavaroitaan myyville myyjille, koska nyt
et voi tietää mitä sinulta on varastettu, lisäksi tulostin millä hintalaput tulostetaan on usein epäkunnossa ja saat odotella hintalappuja tai noutaa ne seuraavana päivänä.
Pitävätkö kirpputorin myyjät omaa bisnestään, jos kerran
myytävissä tuotteissa on hintalappuja mutta kyseistä
pöydännumeroa ei ole olemassa, silloinhan tuotteiden
täytyy olla pöytänsä maksaneiden myyjien pöydissä?
Lisäksi ihmetyttävät ainaiset vuodesta toiseen samaa
tavaraa myyvät myyntipöydät (omistajan tuttuja?) ja
vanhemmat henkilöt joilla on pöydät kirpputorilla,
he suorastaan asuvat siellä ja arvostelevat muissa
pöydissä myytäviä tuotteita.
Koska kirpputorin aukioloajat ovat jatkuvasti lyhentyneet
auki arkisin kello 17:00 saakka, ennen kello 18:00, (työssä käyvät eivät ehdi sinne arkisin), lisäksi lauantain aukioloaika muutettiin kello 10:00, ennen aukesi kello 9:00, on pöytien vuokra noussut jatkuvasti
ja aukioloajat lyhentyneet huomattavasti. Kerrallaan
kassan takana on kaksi myyjää, joten aukiolo ajoista
laskettaessa eivät omistajan mainitsemat viisi myyjää
voi olla kuin osa-aikaisia.
Asia on niin että ostajat ja myytävät tuotteet sen kirpputorin tekevät eivät omistaja ja liiketila,
jos asiakkaita ei ole niin ei kukaan tuo tuotteitaan
myytäväksi koska ne eivät yksinkertaisesti mene kaupaksi.
Eiköhän omistajan nyt ole aika miettiä kenellä on ÄSSÄ
hihassa...
Muutenkin, yhdyn kyllä edellisiin, asiakaspalvelu on todella ala-arvoista. Minun paikkakunnallani kirpparin myyjät kehuskelevat usein löytöjäni, ja juttelevat kaikesta mahdollisesta VAIKKA olisikin jonoa. Radiokirppiksellä ei ole ikinä varmaan edes tervehditty.
Olisi todella hyvä, jos kassat laajennettaisiin, tulisi vaikka 3 kassaa. Ja lisää työvoimaa. Sisäänpääsy maksu ? Ihan järjetöntä. Mutta nuo kyllä keksivät kaikki keinot, että rikastuisivat...
EN ENÄÄ KERTAAKAAN TULE PÄÄSYMAKSULLISELLE KIRPPUTORILLE.
Uskon, että vähitellen pöytävuokraajat huomaavat asiakkaiden vähentyneen ja kirpputori näivettyy pöytävuokraajien vähentyessä.
Yritys ei muistini mukaan ole koskaan käyttänyt kahta kassaa jonojen purkamiseen. Miksi sellaista ei kokeiltaisi, ennen kuin aletaan vakiokävijöitä uhkailla pääsymaksulla? Pitäisikö kirpputorin tarjota vakioasiakkaille kuukausikorttia tai jopa kymmenen kerran korttia aivan kuin kuntosalit tekevät? Onhan tämä nyt jo aika röyhkeää!
En ole koskaan valittanut jonosta - en mene jonoon jos ei ole aikaa jonottaa.
124 VASTINE SINULLE!!
"Olen aina mennyt kassalla hymyillen ja tervehtien ja vastauksen tervehdykseen saan ehkä 1/10 kerrasta. Myyjä ei katso päin, kiskoo tavarat käsistä ja vaihtorahatkin lytätään käteen miten sattuu."
MITÄ SITTEN JOS EI SE MYYJÄ HYMYILE SINULLE?? Älä sitä itseesi ota!
Toisekseen: "kiskoo tavarat käsistäsi" OTTAAKSEEN NE RIPEÄSTI KÄSITTELYYN; JOTTA SAADAAN SEURAAVA ASIAKAS JONOSTA PALVELTAVAKSI!!
Kolmanneksi :
MITEN NE RAHAT PITÄISI KÄTEESI LAITTAA?? Käteesihän ne kuitenkin laittettiin!
Oikeesti juuri sinun kaltaisesi ihmiset tekevät sen jonon!!!
"Olen myös kerran myyjälle hihkunut hienoa löytöäni, koska olin siitä niin innoissani ja myyjä vaan tiuskaisi "joon" siihen. Pakko sanoa, että sen jälkeen tajusin palvelun huonouden tuolla. Asuin ennen Porissa ja siellä kirpparimyyjät juttelivat mukavia ja kehuivat löytöjä."
=) Ei voi kuin nauraa!! Ei hyvää päivää!!
Sama se on pankeissa kun jotkut idiootit kertoo virkailijalle sukulaisten ja omat kuulumiset ja jono kasvaa, laittaa niin sapettaan tollaset ihmiset.
KEHU NIITÄ OSTOKSIASI KAVEREILLESI vai eikö niitä kiinnosta??
MYYJÄÄ NYT EI AINAKAAN, kun sattumoisin näkee kymmeniä tuhansia eri tavaroita käsissään viikonkin aikana, sinun rättisi kehuminen.
Jos varsin selkeästi on tuotu esiin, että palveluasenteessa on enemmän kuin hieman korjaamista, tuskin kannattaa ratkaisua hakea sisäänpääsymaksusta.
Kirpputorina ko. paikka on keskeisen sijaintinsa ja aukioloaikojensa kautta hyvä vaihtoehto, mutta sisäänpääsymaksu vie teiltä maksavat asiakkaat.
Että kirpputori, joka palvellut jo yli KYMMENEN VUOTTA,
joutuisi lopettamaan toimintansa??
Samalla tavalla toiminut koko sen ajan ja asiakaskunta on taattu!!
EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN SINNE!
Mutta täältäkin suuri osa valittajista menee kuitenkin, kun se vaan on nyt paras kirppis Tampereella.
Suosittelen kaikille nyrpeille www.aasiakas.net.
EHKÄ, ehkä saa hymyn teillekin.
Onneks tosiaan kirppiskäynti on vapaaehtoista. joten todennäköisesti en toistamiseen tuonne eksy..
Ei henkilökuntaa kehua voi (Ainakin minua jokin aika sitten palvellut myyjä, oli hyvin töykeä)
joka tapauksessa pitäisi palkata uusi työntekijä ja investoida uuteen kassalaitteeseen, mutta se, että tämä setti sijoitetaan ovelle...???
klo 23jälkeen maksu yökerhojen vessoihin!
Lisäksi henkilö antaa wc-paperia palan mukaan samalla kun rahastaa...näin ulkomailla!
Olen käynyt rk:lla monien vuosien ajan, kerran pöytä ollut myös. Yksi asia on pysynyt samana läpi vuosien, myyjien erittäin töykeä/törkeä käytös! Sekä asiakkaita että pöydän vuokraajia kohtaan.
Minua on syytelty varkaaksi ym (koskaan elämässäni en ole tikkariakaan varastanut) oltu vaan yleisesti törkeitä, en ole koskaan saanut hyvää palvelua.
Omistaja on mielestäni se pahin yrmy ollutkin, ja kovin helposti tarttuu uuteen työntekijään palvelukulttuuri.
Kun ei enää oikein aukioloaikojakaan voi lyhentää tai pöytämaksuja korottaa-> pääsymaksu!
Ja jotenkin kalskahtaa tuo raskas ja vaativa työ -> hankalat asiakkaat juttu.. miten työkaverini dementiakodilla jaksavat hymyillä? Jos nälvisi ja haukkuisi asiakkaita ja omaisia koko ajan niin olisi pian entinen työpaikka..
Itse siitä myyjästä jonkapari kertaa olen tavannut, niin huhhuh.. mikä nirppanokka ja ylimielinen.
En ole koskaan valittanut jonosta - en mene jonoon jos ei ole aikaa jonottaa.
124 VASTINE SINULLE!!
"Olen aina mennyt kassalla hymyillen ja tervehtien ja vastauksen tervehdykseen saan ehkä 1/10 kerrasta. Myyjä ei katso päin, kiskoo tavarat käsistä ja vaihtorahatkin lytätään käteen miten sattuu."
MITÄ SITTEN JOS EI SE MYYJÄ HYMYILE SINULLE?? Älä sitä itseesi ota!
Toisekseen: "kiskoo tavarat käsistäsi" OTTAAKSEEN NE RIPEÄSTI KÄSITTELYYN; JOTTA SAADAAN SEURAAVA ASIAKAS JONOSTA PALVELTAVAKSI!!
Kolmanneksi :
MITEN NE RAHAT PITÄISI KÄTEESI LAITTAA?? Käteesihän ne kuitenkin laittettiin!
Oikeesti juuri sinun kaltaisesi ihmiset tekevät sen jonon!!!
"Olen myös kerran myyjälle hihkunut hienoa löytöäni, koska olin siitä niin innoissani ja myyjä vaan tiuskaisi "joon" siihen. Pakko sanoa, että sen jälkeen tajusin palvelun huonouden tuolla. Asuin ennen Porissa ja siellä kirpparimyyjät juttelivat mukavia ja kehuivat löytöjä."
=) Ei voi kuin nauraa!! Ei hyvää päivää!!
Sama se on pankeissa kun jotkut idiootit kertoo virkailijalle sukulaisten ja omat kuulumiset ja jono kasvaa, laittaa niin sapettaan tollaset ihmiset.
KEHU NIITÄ OSTOKSIASI KAVEREILLESI vai eikö niitä kiinnosta??
MYYJÄÄ NYT EI AINAKAAN, kun sattumoisin näkee kymmeniä tuhansia eri tavaroita käsissään viikonkin aikana, sinun rättisi kehuminen.
taitaa tämän viestin kirjoittaja olla täys idiootti??!! ei taida sana asiakaspalvelu merkitä sulle mitään, vai tiedätkö edes mikä se on? jos on vierekkäin sama liike, samoilla hinnoilla ja tuotteilla, toisessa on hyvä ja nopea palvelu, toisessa on paska palvelu. minne menet? surkeaan paikkaan? 99,9% menee paikkaan mistä saa palvelua.
kirppari itsessään hyvä, palvelu täys floppi.







