Pirkanmaa

Uutta tietoa Häijään kolarista: 20-vuotias mies ajautui säiliöauton keulaan, loukkaantui vakavasti

Poliisi antaa lisätietoja säiliöauton ja henkilöauton törmäyksestä. Henkilöautoa ajanut parikymppinen mies ajautui säiliöauton eteen ja loukkaantui vakavasti. Poliisi tutkii onnettomuuteen johtaneita syitä.

Jani Koivula
Uutta tietoa Häijään kolarista: 20-vuotias mies ajautui säiliöauton keulaan, loukkaantui vakavasti

Lukija kuvasi perjantaiaamuna 6.30 aikaan Häijään onnettomuuspaikan raivaustöitä.

Emilia TykkiAamulehti

Poliisi kertoo lisätietoja Sastamalan viimeöisestä säiliöauton ja henkilöauton törmäyksestä.

Tutkinnanjohtaja Pauli Pitkäkoski kertoo, että onnettomuus tapahtui, kun henkilöauto ajautui jostain syystä vastaantulleen säiliöauton kaistalle törmäten auton etuosaan.

- Henkilöautoa ajoi noin 20-vuotias länsisuomalainen mies. Hän loukkaantui törmäyksessä vakavasti, Pitkäkoski kertoo.

Mies vietiin yöllä Tampereen yliopistolliseen sairaalaan.

Säiliöauton kuljettajaa kuultiin onnettomuuspaikalla

Molemmissa autoissa oli vain kuljettaja, ei muita matkustajia.

Säiliöauton kuljettaja ei loukkaantunut. Häntä puhutettiin heti yöllä onnettomuuspaikalla, mutta Pitkäkosken mukaan sen tarkemmin häntä ei ole vielä kuultu. Bensiinin kuljettamiseen tarkoitetun ajoneuvon säiliö oli onnettomuuden sattuessa tyhjä.

Onnettomuus sattui puoli kahden aikaan Häijäässä paikassa, josta on noin kilometri Nokian suuntaan. Säiliöauto tuli Tampereen suunnasta ja henkilöauto Porin suunnasta.

- On mahdollista, että henkilöauton kuljettaja ajoi säiliöauton nokkaan tahallaan. Asiaa selvitetään, Pitkäkoski sanoo.

Onnettomuuspaikalla on 80 kilometrin rajoitus.

Paikalla ollut palomestari Pasi Saari kertoi aamuseitsemän aikaan, että ojaan ajautuneen säiliöauton nostamisessa kului aamuyöllä useita tunteja.

- Nyt juuri ennen seitsemää saatiin nostettua ylös, Saari kertoo.

Liikenne kulki pitkään vain yhtä kaistaa, mutta kello kolmen jälkeen tien toinen kaista saatiin avattua.


Kommentit (9)

  • Motoristi

    Joku muu ratkaisu se pitää olla kuin keskikaide. Miettikääpäs jos siihen ajaa motoristi ja kroppa lentää päin keskikaidetta niin motoristi ei hengissä keskikaiteen kanssa törmäämisestä selviä.

    Mitä jos tehtäisiin keskikaistaksi 10 metriä leveä viheralue, ilman sitä kaidetta. Siitä ei niin nopeasti aja päin tulevaan kolaria, ja motoristikin selviää viheralueella pyörimisestä paljon paremmin kuin keskikaiteesta.

    Ja ohituskaistoja vuorotellen molemmille puolille, niin pääsee ohi siitä karavaanarista tai muusta hitaasta liikenteestä.

  • Nimetön

    Miksei kaikille vähintään kaksinumeroisille teille voisi rakentaa keskikaidetta? Rahaa tuntuu riittävän muutenkin kaikkeen turhuuteen, niin miksei kerrankin johonki järkevään? Tiestömme on muutenkin kipeästi perusparannuksen tarpeessa, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ymmärrän että kyseessä on megaurakka, mutta kyllä maailmassa rahaa riittää.

Kirjoita kommentti

Perustele, kirjoita selkeästi, älä vähättele ihmisiä, ÄLÄ HUUDA. Pysy aiheessa ja muista käytöstavat. Kommentit luetaan ja tarvittaessa muokataan ennen julkaisua.

Meillä on nollatoleranssi alatyyliselle ilmaisulle, henkilöön käyvälle arvostelulle ja vihamielisyydelle. Emme julkaise kommentteja, joiden ainoa sisältö on negatiivinen mielipide vailla perusteluja. Jätämme julkaisematta myös ne kommentit, joissa ei lainkaan piitata oikeinkirjoituksesta kuten isoista alkukirjaimista tai välilyönneistä.

Kiitos etukäteen rakentavasta kommentistasi!

Pääaiheet