?Suomi-brändi on lyöty läpi? ? Suomi onnistui Lähi-idän koulutusmessujen teemamaana

Neljä suomalaista yritystä julkistivat merkittävät kaupat viikon kestäneiden koulutusalan messujen aikana Saudi-Arabiassa. Ja lisää on lupa odottaa, sillä suomalaiset ovat saavuttaneet tukevan jalansijan yhdessä maailman suurimmista opetusreformeista. Jokainen messuilla mukana ollut suomalaisyritys on aloittanut kaupalliset neuvottelut paikallisten kanssa. Messuilla sopimuksia julkaisseet suomalaisyritykset ovat 10monkeys.com, Domus Concept Finland ja Sanako. Myös EduCluster Finland julkisti kaupat, joiden eteen yhtiö oli käynyt pitkäaikaiset neuvottelut jo ennen messutapahtumaa. Riadiin matkasi helmikuun lopussa 70 suomalaista koulutusalan toimijaa. Lähi-idän suurimman opetusalan tapahtuman, IEFE 2013 -messujen teemamaana oli Suomi. Koulutusala kiinnostaa sijoittajia Messuedustus oli osa Finpron Future Learning Finland -ohjelmaa, jonka tavoitteena on suomalaisen koulutusviennin edistäminen ja Suomi-brändin rakentaminen maailmalla. ? Suomi-brändi on lyöty läpi. Nyt me pystymme tarjoamaan Saudi-Arabiassa sitä, mitä he tarvitsevat, Finpron projektipäällikkö Niko Lindholm sanoo. Konsultti Saku Koskinen Finprosta kokee, että ohjelman saaman julkisuuden kautta julkiset rahoittajat saadaan kiinnostumaan toimialasta ja tukemaan alan kasvua. Projektijohtajan Eeva Nuutisen mukaan suomalaiset sijoittajat ovat alkaneet kiinnostua koulutustoimialasta. ? Vielä muutama vuosi sitten tämän alan yritysten oli vaikea saada investointirahoitusta. Nyt sijoittajien kiinnostus on selvästi kasvussa. Lue lisää keskiviikon lehdestä.


← Arkistoon

Tämä juttu on vanhan sivustomme juttu. Se saattaa olla puutteellinen sisällöltään. Pahoittelemme. Tutustu uusimpiin juttuihimme etusivulla

Pääaiheet