Asiakasta ei pidä harhauttaa

Tampereen kaupungin kotihoidon maksuista on syntynyt pahaa mieltä ja aivan aiheesta. Kaupunki kertoi tiedotteessaan 6,5 prosentin hinnankorotuksesta, vaikka maksut joillakin asiakkailla puolitoistakertaistuivat. (AL 3.3.2013) Menettelytapa ei ole hyvää tiedottamista. Kotihoidon maksujen tuloista riippuva maksutapa on toki monimutkainen, mutta se on heikko peruste harhaanjohtavan tiedon antamiselle. Kaupungin pitää kyetä perustelemaan päätöksensä ymmärrettävästi, ilman että aiheutetaan turhaa hätäännystä. Sinänsä kaupungin pyrkimys säästöihin ja tulojen lisäämiseen on ymmärrettävä. Korotus saattaa myös vähentää vähän palvelua tarvitsevia asiakkaita. Etenkin jos yksityisen palvelun voi kotitalousvähennyksen jälkeen ostaa samaan hintaan tai jopa edullisemmin. Korotusta perustellaan myös sillä, että vaikka indeksikorotukset on tehty, edellinen tasokorotus on vuodelta 2003. Pitkä väli aiheuttaa ison nostopaineen. Ehkä maksuja pitäisi tarkastella hivenen useammin.


← Arkistoon

Tämä juttu on vanhan sivustomme juttu. Se saattaa olla puutteellinen sisällöltään. Pahoittelemme. Tutustu uusimpiin juttuihimme etusivulla

Pääaiheet